Jump to content
Fiestaclub.nl

Skippy

Active users
  • Content Count

    129
  • Joined

  • Last visited

About Skippy

  • Rank
    Fiesta Junior

Previous Fields

  • Voornaam
    Ronald
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skippy

    Mening over achterlichten Fiesta MK8?

    Ik weet niet precies hoe jij de sideskirts bekijkt maar naar mijn mening heeft de MK8 de rechtste skirts met vrij weinig vorm. De MK7 en 7,5 hebben in mijn ogen duidelijk meer vorm. Maar is uiteraard allemaal persoonlijk. Wat betreft de wielen vind ik alleen het 8 Y spaaks wiel van de 7,5 ST Line wel fraai in een donkere kleur. De ST velgen van de 7,5 doen mij ook niks maar vind ik wel beter staan dan de MK8 ST wielen. Ik kom oorspronkelijk uit Den Haag maar woon al heel lang in Zeeland.
  2. Skippy

    MAG GESLOTEN WORDEN

    Wanneer zijn de blokken en de remvloeistof voor het laatst vervangen van je auto? Ik kan me niet voorstellen dat de remmen echt tegenvallen. Beter kan het natuurlijk altijd maar vooral oude remvloeistof(ouder dan 2 jaar)kan behoorlijk veel invloed hebben in situaties waar de temperatuur flink oploopt. Volgens mij zijn er wel big brake kits te koop maar die kosten fkink wat geld maar die zijn wel plug and play.
  3. Skippy

    Mening over achterlichten Fiesta MK8?

    Ik vond de achterlichten op de vorige modellen altijd lelijk met die rare 3 hoekige vorm waardoor de achterkant heel smal oogt. De staande achterlichten op de Fiat Grande Punto daarintegen vindt ik schitterend dys het is niet dat ik iets tegen staande achterlichten heb, sterker nog ik vindt het eigenlijk mooier en veiliger. De achterlichten op de MK 8 zijn inderdaad een stuk anoniemer maar het led gedeelte heeft wel een herkenbare uitstraling(al zit dit niet op elke uitvoering ) en laat de achterkant een stuk breder en volwassener ogen. De motorkap van de MK 7,5 oogt bij de ST Line een stuk dikker waar die van de MK8 nogal glad en strak is, daar had best een lijntje en vorm meer in gemogen van mij. Het dak van de MK8 ST Line vindt ik daarintegen echt schitterend met de verlaagde baan in het midden, iets wat je niet vaak ziet op auto's in dit segment. Ook vindt ik de spatborden en lijnen op de zijkant van de MK8 ST Line fraaier al had de MK7,5 ST line stoerdere zij skirts. De 18" Rock Metallic Machined 5x2 spaaks wielen van de ST Line vindt ik ook schitterend en mooier dan de wielen van de echte ST (ik vind het überhaupt 1 van de mooiste oem wielen die ik sinds jaren heb gezien en dat terwijl ik normaal niet zo gek ben van die machined look). De basis MK 8 vindt ik wat saai, hetgeen hoofdzakelijk wordt veroorzaakt door de voorbumper en de plaatsing van de mistlampen. De Active en Vignale vindt ik beide wel geslaagde ontwerpen maar de ST Line is voor mij de winnaar.
  4. Skippy

    STJunkY's (trage) projectje.... FIST'15

    Zo is dat. De 17" onder mijn Panda met 205/40 was ook een combinatie die ook niet zou kunnen volgens vele maar het reed en stond geweldig.
  5. Skippy

    STJunkY's (trage) projectje.... FIST'15

    Cool, eindelijk je TEC velgen!😎 Ik had ze ook in 17" onder mijn Panda en ik vond het echt hele fijne wielen. Wel oppassen langs de stoeprand!😉
  6. Skippy

    MagneticGrey ST-Line Fiesta

    Gave auto en modificaties. Ik zal eens kijken op Insta.
  7. Ik schakel gewoon terug naar 3 als ik snel wil inhalen op een 80 weg en dit werkt eigenlijk prima. In het begin moest ik er even aan wennen dat de auto in zijn 4,5, en 6 een beetje traag is door de lange versnellingen maar nu weet ik niet beter.
  8. Interessant. Je kan je wel afvragen of Revo(die zelf heel veel in de praktijk schijnt te duur testen)bewust de keuze voor minder koppel in bepaalde gebieden heeft gemaakt om de versnellingsbak of de koppeling te ontzien. Ik vind overigens zelf dat de standaard 100pk ecoboost motor vooral bovenin te snel afbouwt maar met de huidige 100km/h limiet is de auto in de eerste 3 versnellingen snel genoeg en de rest fungeert als over drive.
  9. Skippy

    Hulp bij aankoop

    Als ik je verhaal zo lees zou ik gewoon verder zoeken. Dit voelt sowieso al gewoon niet goed. Een proefrit met een ander exemplaar zal misschien ook verduidelijken of de bak en koppeling altijd zo voelen of niet.
  10. Skippy

    Even voorstellen

    Welkom! Dikke ST Line in mijn favoriete kleur😉. Fraai zo met panorama dak.
  11. Skippy

    Even voorstellen

    Welkom en mooie Fiesta. Een kleine verlaging is misschien wel gaaf icm de 17" wielen.
  12. Skippy

    Fiesta Hot Hatch Racing Red

    Verlaging en rear difuser zien er super uit. Denk dat de veertjes ook nog wel wat zakken na wat gebruik. De wielen maken het helemaal af!
  13. Kleppen systeem gaat sowieso niet werken daar de 1.0 die niet heeft. Je zou vast met een losse stroom draad en een schakelaar de klep werkend kunnen krijgen denk ik al vraag ik me af of dit überhaupt nodig is. Ik vermoed dat als je de rest van het uitlaatsysteem standaard laat de ST demper niet extreem luid gaat zijn.
  14. Ik ben benieuwd hoe het verbruik er momenteel uitziet. Ik doe zo'n beetje 7 liter per 100rkm met mijn 100pk mk8 1.0 ecoboost.
  15. Uitleg. Ford moet zorgen dat de auto onder alle omstandigheden en in verschillende landen met verschillend benzine aanbod presteert naar de beloofde waarden. Ook moet de motor voldoende lang meegaan ook bij chauffeurs die minder net omspringen met hun producten.Daarom houden ze dus behoorlijk wat reserve in het ontwerp van hun motorblok. Ook wil Ford de motor aanbieden in verschillende modellen met verschillende prijzen en moet daar marketing technisch een balans maken zodat de modellen elkaar onderling prijs en prestatie technisch niet bijten. Het is namelijk een stuk goedkoper om 1 motor te ontwikkelen die met aanpassing in de software verschillende vermogens kan leveren dan tientallen specifieke motoren voor hetzelfde doel.En na een jaar of wat na introductie is het soms ook leuk om een model aan te kunnen bieden met meer vermogen dan de voorganger om een impuls te geven aan de verkoop of beter te kunnen concurreren met andere/nieuwere modellen van de concurentie. Hier is niks geheimzinnigs aan lijkt me en het is iets wat door alle fabrikanten wordt toegepast. Tuners hebben deze beperkingen niet en kunnen daarom doen wat ze doen al is dit ook vaak nog met een redelijk veilige marge want de consument moet natuurlijk ook terug blijven komen en dat lukt niet met verhalen van kapot gaande motoren en bakken na tuning door hun bedrijf.
×