Jump to content
Fiestaclub.nl

Skippy

Active users
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

About Skippy

  • Rank
    Fiesta Junior

Previous Fields

  • Voornaam
    Ronald
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Skippy

    Hulp bij aankoop

    Als ik je verhaal zo lees zou ik gewoon verder zoeken. Dit voelt sowieso al gewoon niet goed. Een proefrit met een ander exemplaar zal misschien ook verduidelijken of de bak en koppeling altijd zo voelen of niet.
  2. Skippy

    Even voorstellen

    Welkom! Dikke ST Line in mijn favoriete kleur😉. Fraai zo met panorama dak.
  3. Skippy

    Even voorstellen

    Welkom en mooie Fiesta. Een kleine verlaging is misschien wel gaaf icm de 17" wielen.
  4. Skippy

    Fiesta Hot Hatch Racing Red

    Verlaging en rear difuser zien er super uit. Denk dat de veertjes ook nog wel wat zakken na wat gebruik. De wielen maken het helemaal af!
  5. Kleppen systeem gaat sowieso niet werken daar de 1.0 die niet heeft. Je zou vast met een losse stroom draad en een schakelaar de klep werkend kunnen krijgen denk ik al vraag ik me af of dit überhaupt nodig is. Ik vermoed dat als je de rest van het uitlaatsysteem standaard laat de ST demper niet extreem luid gaat zijn.
  6. Ik ben benieuwd hoe het verbruik er momenteel uitziet. Ik doe zo'n beetje 7 liter per 100rkm met mijn 100pk mk8 1.0 ecoboost.
  7. Uitleg. Ford moet zorgen dat de auto onder alle omstandigheden en in verschillende landen met verschillend benzine aanbod presteert naar de beloofde waarden. Ook moet de motor voldoende lang meegaan ook bij chauffeurs die minder net omspringen met hun producten.Daarom houden ze dus behoorlijk wat reserve in het ontwerp van hun motorblok. Ook wil Ford de motor aanbieden in verschillende modellen met verschillende prijzen en moet daar marketing technisch een balans maken zodat de modellen elkaar onderling prijs en prestatie technisch niet bijten. Het is namelijk een stuk goedkoper om 1 motor te ontwikkelen die met aanpassing in de software verschillende vermogens kan leveren dan tientallen specifieke motoren voor hetzelfde doel.En na een jaar of wat na introductie is het soms ook leuk om een model aan te kunnen bieden met meer vermogen dan de voorganger om een impuls te geven aan de verkoop of beter te kunnen concurreren met andere/nieuwere modellen van de concurentie. Hier is niks geheimzinnigs aan lijkt me en het is iets wat door alle fabrikanten wordt toegepast. Tuners hebben deze beperkingen niet en kunnen daarom doen wat ze doen al is dit ook vaak nog met een redelijk veilige marge want de consument moet natuurlijk ook terug blijven komen en dat lukt niet met verhalen van kapot gaande motoren en bakken na tuning door hun bedrijf.
  8. Goed punt! Sinds de invoer van e10 hoor ik ook veel mensen roepen van mijn auto verbruikt de laatste tijd meer door die nieuwe benzine maar ze houden geen rekening met het feit dat het de afgelopen maanden een stuk kouder is dan in de zomer en het ook veel waait. Vooral bij korte ritten heeft de kou veel invloed. Zelf tank ik altijd v-power maar daar zie je ook schommelingen in verbruik ivm met het weer.
  9. Dat is goed om te horen. Ik denk ook niet dat ik de volle periode ga wachten. Dat van het verbruik kan ik me wel voorstellen. Als ik 80 rij wil de auto dat ik naar 6 schakel maar als ik dat doe gaat het actuele verbruik gelijk omhoog omdat de motor het dan te zwaar heeft. Misschien dat het voor de uitstoot beter is maar voor je portemonnee dus niet. Als de motor getuned is zal hij vermoedelijk meer kracht hebben in dit soort situaties en dan wel zuiniger rijden.
  10. Ik denk dat je zelf als bestuurder de meeste invloed hebt op de levensduur van de versnellingsbak. Er zullen best bakken sneuvelen bij mensen die constant bij elk stoplicht starten alsof het een drag race is maar als je gewoon vlot optrekt zonder eerst 2 a 3000 toeren te maken voordat je de koppeling laat schieten dan zal het allemaal wel loslopen. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan meer kracht in de tussen acceleratie's in 4, 5 en 6 want daar vind ik mijn 100 pk versie echt traag. Het enige wat me nog tegenhoud is dat ik nog 1,5 jaar fabrieks garantie heb. Bedankt voor de update in ieder geval en veel plezier met de extra pk's.
  11. Ik ben blij om te lezen dat je enthousiast bent. 6,9 seconde naar 100 is echt een geweldige waarde en dan heb je gewoon echt wel een vlotte hatchback. Welke Fiesta heb je, een mk 7, 7,5 of 8?Het toerental is altijd aan dezelfde snelheid gekoppeld in iedere afzonderlijke versnelling(de overbrenging veranderd niet). Als je nu een lager toerental zou hebben bij ,bijvoorbeeld, 120 in 6 dan hiervoor dan zou de versnellingsbak veranderd moeten zijn dus dat klopt niet. Je zou wel meer toeren kunnen maken als de koppeling slipt
  12. Klinkt veelbelovend. Blijft toch bizar wat je met een beetje software kan doen tegenwoordig..
  13. Ja ik zou zeker niet ineens heel bizar gaan optrekken in 1 en 2 en met heel veel toeren starten voor je de koppeling laat schieten maar eenmaal in 2 zou het zeker boven de 4000 rpm een stuk harder moeten doortrekken. Maar in de praktijk zijn vooral de tussen sprintjes veel interessanter.
  14. Dat is niet mis. Die 170 pk is dan vermoedelijk op de krukas maar dan blijft er nog snel 140pk over aan de wielen. Ik zag ergens een 50 naar 150 km/h sprint in 3 en dat scheelde 5 seconde ten opzichte van de standaard 100pk. Dat zijn toch echt wel indrukwekkende waardes. De standaard ST is niet veel sneller. Misschien interessant om zelf ook wat metingem met de stopwatch te doen van voor en na. Bijvoorbeeld 0 naar 100, 80 naar 120.
  15. Ben benieuwd naar je ervaring met de Revo tune. Hoeveel pk zou er met 98 ron ongeveer uit te halen zijn?
×