Jump to content

StevendeJong

Active users
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

About StevendeJong

  • Birthday 31-12-1993

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Aalsmeer

Previous Fields

  • Voornaam
    Steven
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

StevendeJong's Achievements

What's a Fiesta ?

What's a Fiesta ? (4/22)

  1. Volgens mij heb je bij Alibaba sowieso eerst een account nodig en moet je een order doen en geen inquery. Duurde bij mij ook even voordat ik er goed doorheen kwam bij Alibaba, werkt allemaal wat omslachtiger dan bij bijv. Aliexpress maar voorzover ik weet is deze kabel niet echt ergens anders (goedkoop) te vinden.
  2. Zal hem even in het bericht aanpassen, deze zou moeten werken: https://www.alibaba.com/product-detail/extension-cable-54pin-for-ford-sync_60678051034.html
  3. Ik had het ook over de Forscan aanpassing (het tweede kopje). Net nog even nagekeken in forscan en ik heb hem alleen aangepast naar 7D0-02-03 : X6XX om calm mode te krijgen en zender logo's bij fm en dab.
  4. Zelf heb ik sync 3.4 build 20021 met F9 erop staan via https://cyanlabs.net/tutorials/update-ford-sync-3-2-2-3-0-to-version-3-4-all-years-3-4-19200/ Wil je zender logo's en calm mode ook activeren dan moet je de 7D0-02-03 apim regel aanpassing via forscan als ik me niet vergis: https://www.focusclub.nl/index.php?threads/howto-alle-informatie-over-sync-3-updates-en-aanpassingen.114213/#post-1821791569
  5. Aah helemaal niet aan gedacht, zal volgende updates even in een post in Projecten plaatsen.
  6. Ja dat zou kunnen inderdaad, momenteel heb ik de camera nog niet voorzien van stroom. Het beeld wordt eerst blauw, na een seconde zwart en dan 5 seconden later krijg ik de melding dat hij de camera niet kan vinden. Als ik de camera direct aan de accu aansluit krijg ik meteen beeld en werkt alles. Ik had de camera eerst aangesloten via een usb naar dc connector, deze zorgde voor problemen. Maar deze had ik ook alleen maar zo aangesloten om te kijken of de camera überhaupt werkt. Dit was dus ook niet bedoelt als definitieve oplossing. Gister avond heb ik de kofferbak bekleding eraf gekregen, dit was nogal een gedoe. Maar kan nu overal makkelijk bij. De ruitenwisser lijkt wel het makkelijkste om op aan te sluiten, bij mij springt die ook altijd aan wanneer ik de auto in zijn achteruit zet.
  7. Ik meen ergens gelezen te hebben dat op de achteruitrijlamp je storing krijgt op je camera, maar dit moet ik nog even verder uit zoeken. Wanneer je de auto in zijn achteruit zet schakeld hij inderdaad over naar de camera. Maar dit is gewoon het video kanaal, als de camera geen stroom heeft dan krijg je na een x aantal seconden een melding dat er iets mis is met de camera en schakeld het beeld uit.
  8. Inmiddels is het me gelukt om de video kabel aan de APIM module te koppelen. Duurde wel even om het dashboard te ontmantelen. Voor de gene die dit ook wil doen heb ik een aantal foto's gemaakt. Waar ik geen foto's van heb is het display loshalen, maar hier een uitleg: Als eerste heb ik het display ontmanteld, deze is vrij eenvoudig maar zoals ik al eerder aangaf moet je voorzichtig zijn voor de video kabel. Je kunt achter het scherm een afdekplaatje omhoog wippen, deze zit vast met drie clipjes. Ik heb hiervoor een plastic removal tool voor gebruikt, eerst op de zijkanten ertussen gestopt en omhoog gewipt en vervolgens kun je hem er met je handen uit halen. Hieronder zitten drie bouten, die ik er makkelijk met een dopsleutel uit kon draaien en vervolgens kun je je scherm voorzichtig omhoog duwen en komt die los. Onder kun je de zwarte connector van de knoppen los klikken en de gele connector kun je aan de onderkant met je vinger of een platte schroevendraaier het clipje induwen. Vervolgens ben ik de instrument cluster los gaan halen. Als eerste moet je de omlijsting eraf halen, dit doe je door van boven af en daarna de zijkanten omhoog te duwen. Op de foto zie je de haakjes waarmee het vast zit. Om de onderkant los te halen moet je eerst het plaatje aan de onderkant naar je toe trekken. Vervolgens zit de omlijsting hier achter vast geklikt met twee clipjes, deze kreeg ik last los omdat me removal tool hier lastig tussen paste. Daarna heb ik het hele dashboard los gehaald, door verschillende clipjes rondom los te halen: Als je je dashboard open hebt kun je de cluster verwijderen met vier torx schroeven. Twee aan de bovenkant en twee aan de onderkant. Nu kun je voorzichtig je instrument cluster eruit halen en komt je Apim module tevoorschijn. Bij Alibaba heb ik de volgende kabel besteld: https://www.alibaba.com/product-detail/extension-cable-54pin-for-ford-sync_60678051034.html Deze is makkelijk aan te sluiten, heb hier geen foto van gemaakt. Maar ik heb hem links bovenin in een open ruimte gepropt en de video kabel naar links doorgetrokken om hem vervolgens helemaal naar achteren door te leggen in de dorpels. Voor dat ik alles weer volledig heb dichtgemaakt heb ik het display weer aangesloten en de camera om te kijken of het überhaupt wel werkt. Om de camera te activeren heb je forscan nodig, wanneer je verbonden bent met forscan kun je in het APIM scherm de optie Rear View Camera op Enabled zetten. Toen ik alles had aangesloten dacht ik dat mijn camera het niet deed, Inmiddels heb ik de camera doorgetest en ben ik er achter dat het kwam omdat ik de voeding van de usb af haalde. Toen ik hem aan me tv aansloot met een DC adapter van 12v, 0.5A werkte het beeld wel. Van de week wanneer ik weer wat tijd heb even proberen de kofferbak bekleding los te krijgen, dit is me nog niet gelukt en dan kijken waar ik de camera op aan kan sluiten. Begreep via verschillende fora dat deze het beste op de ruitenwisser geschakeld kan worden.
  9. Dat zou inderdaad goed kunnen, heb er niet verder naar gevraagd. De dealer heeft wel een online onderhoudsboek, weet niet of ze zulke werkzaamheden daar ook in zetten. Anders kan ik het wellicht nog opvragen. Sync 3.4 bevalt super, vee beter dan 3.0. Ik vond hoe het er voorheen uitzag sowieso ouderwets ogen. De nieuwe 3.4 vind ik mooi, dag en nacht modus. Voor de dag modus kun je achtergronden instellen. Deze kun je kiezen uit een bestaande lijst met patronen. Weet niet of je doormiddel van een usb hier eigen afbeeldingen op kunt zetten.
  10. Ik wilde mijn post gaan updaten, en kwam er nu pas achter dat ik niet meer gereageerd had. 😅 Mijn koppelingsplaat was al versleten, de Fiesta was een demo auto voordat ik hem kocht. Misschien dat het daar mee te maken had, of ik moet mezelf anders leren schakelen. 😆 Maar tot nu toe geen problemen meer gehad. Ik had een Focus MK4 als leenauto meegekregen: In de tussentijd heb ik ook wat kleine updates gedaan. H1 en H7 vervangen voor Led varianten. Voor het groot licht de Mini H1 van autobeam: https://autobeam.co.uk/collections/ford-fiesta-mk8/products/h1-mk8 En het gewone licht van Ceuk: https://www.carenhancementsuk.co.uk/products/mk8-fiesta-enhanced-edition-led-h7 Sync upgrade naar 3.4: Een zonneband + 15" winterbanden die ik nog over had van mijn Focus. En als laatste heb ik een achteruitrij camera besteld en die probeer ik nu in te bouwen. Tijdens het loshalen van het scherm was helaas de connector los gekomen: Deze heb ik gelukkig zelf kunnen solderen, de volgende keer dus iets voorzichter het scherm los halen. 😅 Ook kwam ik er hierna achter dat ik het instrument cluster moet loshalen omdat hier achter de module zit en niet achter het scherm. Alleen deze heb ik nog niet kunnen los krijgen.
  11. Nee ze weten nog niet wat er precies aan de hand is, zodra ik dat weet deel ik het.
  12. Aah me bericht is niet volledig zie ik nu. Ik heb de auto vervolgens op een parkeerplaats weten te krijgen. Versnelling lijkt nog in elke positie te gaan maar doet vervolgens niks. Anwb laten komen maar die kwamen er niet uit en dacht een probleem in de versnellingsbak. Vervolgens naar de garage laten brengen en maandag gaat er een monteur naar kijken. Hiervoor was ook niks te merken aan de versnelling.
  13. Helaas nu al problemen met de Fiesta, tijdens het wegrijden en doorschakelen naar de tweede versnelling maakte hij ineens alleen nog maar toeren maar kwam ik niet meer vooruit.
  14. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe je een mislamp kan vervangen en zie je hoe je de kappen eraf kunt halen: https://youtu.be/OhURmUPIoCQ
  15. Thanks! Ik heb ze zelf gewrapped, je kunt de panels makkelijk eruit halen. https://m.imgur.com/gallery/ZRfeKM9
×
×
  • Create New...