Jump to content
Fiestaclub.nl

Draco

Active users
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

About Draco

  • Rank
    What's a Fiesta ?

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Gino
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK6.5
  • Kleur
    Rood

Recent Profile Visitors

155 profile views
  1. Draco

    fiesta st150

    Injectoren zijn zowat onverwoestbaar van onze goeie oude Duratec. Niks aan doen. Als je auto in neutraal staat of je hebt de koppeling in terwijl hij rolt dan is het schommelen van de toeren tussen 800 - 1200 'normaal' bij de ST150. De ECU weet niet wat hij aan moet met de lezing van de snelheidssensor en het feit dat de versnelling in neutraal staat. Bijna elke ST150 doet het. EDIT: Verder is een veelvoorkomend probleem een vacuum lek bij de carterventilatie aansluiting van het blok naar het inlaatspruitstuk. Dit fragiele slangetje wil nog wel eens gebroken zijn waardoor de toeren langzaam en moeizaam op rust komen als je tot stilstand komt. Of wanneer je bij stilstand heel lichtjes het gaspedaal aan tikt de toeren blijven hangen op 1500 (of erger). Er zijn een paar goeie filmpjes te vinden op youtube van de reparatie hiervan. EDIT 2: overigens kan bovenstaand probleem ook een oorzaak zijn waarom de motor bij koude start moeizaam doet. Voor het startprobleem, dit kan (mits je ST een pre-facelift is) komen door de ECU, als ik zo je probleemstelling hoor. Ford heeft dit opgelost bij de facelift modellen. Volgens mij kan je bij de dealert een ECU update halen waardoor dit startprobleem weggaat. Je kan in ieder geval even informeren.
  2. Draco

    ST150 road to 200

    Bij mij was dit tot 1900-2000, maar dat kwam omdat er een vacuumlek zat (draad op het spruitstuk was weg). van de week bij stage ff goed gemaakt, en nu dicht de pakking helemaal. auto was praktisch direct goed stationair. alleen optrekken is 'ie nu aan het leren
  3. Draco

    ST150 road to 200

    Ik heb 'm vandaag geinstalleerd. Moet alleen wel nieuw draad tappen in het inlaatspruitstuk.. Hoe reageerde jouw motor erop? Na hoeveel tijd werd je stationair toerental weer normaal? etc.
  4. Draco

    ST150 road to 200

    Goed idee. Ik geloof wel dat de ECU een beetje verward kan raken, omdat het natuurlijk een elektronische gasklep is. kan zijn dat de ECU een standaard waarde pakt uit zijn map voor de positie van je gaspedaal en zo brandstof injecteert, en dan 'denkt' dat je een 55mm hebt... Ik ga deze bestellen en zal wat resultaten posten! Nogmaals, goeie tip!
  5. Draco

    ST150 road to 200

    Goeie tip Maik! Ik zie dat die van het merk 'MEAT & DORIA' is Hoelang heb je hem er erop zitten en heb je nog andere tips/ervaringen ermee?
  6. Draco

    ST150 road to 200

    Vandaag wat kleine dingen gedaan De nylon bushing van de schakelas terug naar 12mm gezet en de as/bushing ingevet. Auto schakelt weer als nieuw! Zeker een aanrader om te doen. binnen 20 minuten gedaan. Verder bandjes gelegd voor de winterset en een hitteschild van de uitlaat vastgezet, deze was afgebroken.
  7. Draco

    ST150 road to 200

    Overzetten zal niet werken, omdat de klep zelf ook vergroot moet worden als de opening groter wordt en ik heb gehoord op andere fora dat je binnen 2 weken gezeur krijgt met dat ding van Ali.
  8. Draco

    ST150 road to 200

    Volgens Pumaspeed is evo 1 het eerste manifold wat gemaakt is, en evo 2 een upgrade daarvan die later ontworpen is Goed plan, thanks voor de CAIS tips. Is idd zeer overpriced. 200 pond + verzending... zit je op 250 euro zowat voor een luchtfiltertje, haha. Maar dan is het wel mooi. Heb je misschien tips voor 60mm tb? Ik hoor van mensen dus 2.3 van de Galaxy, maar die lijkt drive-by-wire... Rivalmotorsport stuur bij mij niet naar NL...
  9. Draco

    ST150 road to 200

    Het (replica) cosworth spruitstuk zit erop! puu.sh/EwQ4v/a77d75e09a.png Wat ik merk na installatie: Lager maximaal koppel Hoger koppel top end en onderin Minder verbruik (wellicht door het meer koppel onderin druk ik het gaspedaal minder hard in?) Motor loopt mooier / zuiverder Meer pops & bangs (standaard uitlaat) Geen motor foutcodes, verassend genoeg Installatie was wel lastig. Moest veel slangen aanpassen om hem erop te krijgen. Overigens mis ik nog een beugel om 'm perfect the installeren, die moet ik nog zien te vinden, of zelf maken. Ik zoek op het moment een mooie cold air intake. Helaas is die van mountune nergens meer te koop, alleen 2e hands. De volgende stap word denk ik de catback van milltek. Of het uitlaatspruitstuk. Moet ik nog bedenken
  10. Draco

    ST150 road to 200

    Het volgende lijstje zou rond de 203-209 moeten uitkomen (ligt ook aan staat v/d motor) CAI, cosworth intake, 60mm throttle body, spec 200 cams, 4-1 evo 2 uitlaatspruitstuk, sport cats, milltek catback + een custom remap Op het moment heb ik zelf alleen de cosworth (replica) intake geinstalleerd, heb dus nog een lange weg te gaan!
  11. Draco

    ST150 road to 200

    De carterventilatie pijp is binnen Eerder deze week bij Ford Dealer pakkingen en klep aangeschaft Tijd om te gaan beunen!
  12. Draco

    Vraag throttle body upgrade ST150

    Ik zit te denken 'm van onderdelenlijn te vissen van een 2.3 Ford Galaxy Kan alleen niet vinden van welk bouwjaar het dan moet zijn. Of welke motorcode. Degene die ik heb gezien lijken drive-by-wire te zijn
  13. Draco

    Kees stelt zich voor

    Welkom Kees! Leuke mk7 Chippen is inderdaad een goeie optie. Ik geloof dat het een 1.0 3 cilinder is? Valt niet heel veel meer uit te halen dan 90 pk inderdaad. Nog steeds een leuke auto!
  14. Draco

    ST150 road to 200

    Ja, vgm zit er een MAP sensor op het spruitstuk die wel zorgt dat 't allemaal prima loopt ik zit er alleen mee dat ik 't vermogen dan niet heb. Dit word nog even overwegen!
  15. Draco

    ST150 road to 200

    Idd Kan ook nog laten chippen na al m'n 200 mods. Maar dan zit er een spruitstuk op zonder map 😂
×