Jump to content

JVDS

Active users
  • Posts

    48
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Voornaam
    Jeyes
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

316 profile views

JVDS's Achievements

Fiesta Wannabee

Fiesta Wannabee (5/22)

  1. Heb het antwoord inmiddels gevonden door een kabelboom iets verder te ontdoen van de (textiel)tape in de connectoren gaan altijd enkelvoudige draden met kleurcodering dus in het geval van een video-signaal 3 losse kabels; de VID+, VID- Ên de afscherming iets verderop in de kabelboom gaan deze over (gesoldeerd+krimpkabel) naar een twee-aderige kabel met afscherming. De afscherming krijgt dan dus ook een aparte pin in de connector Ik dacht dat dit problemen op zou leveren omdat de afscherming dan niet helemaal over het geheel is maar schijnbaar valt dat mee. In de Fiesta was de afscherming bij het scherm ook nergens op aangesloten overigens
  2. Ik heb een hele tijd geleden een orginele achteruitrijcamera ingebouwd in mn MK7.5 met voor het grootste deel orginele onderdelen maar heb een afgeschermde kabel van de klep naar voren getrokken. Weet iemand van jullie hoe dit in de orginele bedrading van Ford zit? Als ik in de orginele connectoren kijk zijn bijvoorbeeld de VID+, VID- en shield als aparte kabel in de connector (wat natuurlijk logisch is) maar in de bedrading (wire loom) verderop lijken ze ook gewoon als losse kabels verder te lopen of zie ik dit verkeerd? grtz
  3. thnx @TristanT ik zei nog tegen mn vader: koop een Fiesta...
  4. nieuw project... niet geheel op de juiste plaats om hierover vragen te stellen wellicht maar toch doe ik een poging. Mijn vader heeft een Demo Ecosport 2020 titanium gekocht maar helaas zonder achteruitrijcamera, nu heb ik in mijn Fiesta een orginele Ford camera gebouwd met sensorblokken en meedraaiende lijnen in het scherm en hoopte ik dat me dat ook zou lukken in de Ecosport. Er is alleen veel minder te vinden over de Ecosport. ik ben op zoek naar: onderdelen, maar heb al een en ander gevonden op onderdelenlijn wiring diagrams (bedrading) Is er iemand die me daarmee kan helpen of de juiste richting in kan sturen? Mocht een OEM camera te duur worden of te lastig ivm missende bedradings-schema's dan misschien toch maar voor een Chinese gaan. Een Sync3 kabelextentie voor een Chinese camera vond ik al (ergens in Amerika) met dank (wederom) aan @TristanT haha. Nu nog kijken of die nog in NL kan komen
  5. Hey Bas G, allereerst welkom Dit zijn de meest vervelende problemen die je kunt hebben volgens mij. Van die on-aantoonbare gebreken... Heb je al eens naar Forscan gekeken? Ik gebruik een kleine (oude) netbook met Forscan, die gooi je zo achter de bijrijdersstoel en kun je zelf de boel uitlezen. Met een beetje geluk kun je dan wat DTC codes vinden. Mocht je hier op de site geen antwoord vinden kun je misschien google ("fiesta intermittend starting issues") (of iets dergelijks) eens proberen, buiten Nederland is misschien iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad?
  6. aan Forscan hangen en kijken of er DTC meldingen staan waar je wat aan hebt. Direct achter je rode cirkel zit niet echt iets volgens mij. Behalve als iemand iets in je air-vent heeft laten valen. Je kunt je radio bedieningspaneel eruit halen en kijken of je iets kunt zien. Haynes handleiding kan ook helpen
  7. oh ja en mijn "stokje + oor" = de wetenschappelijke benaming voor stethoscoop 🙈
  8. Als dat 'm is heb je nog geluk ook 🙂 Zelfde type als in de MK7.5 Heater Flap Position Motor heet ie: VP1S7H-19E616-BB (zoals op je foto staat) moet te vinden zijn op onderdelenlijn.nl want dit typenummer lijkt langer te zijn gebruikt. Ben benieuwd wat ermee is, foto's van de oplossing zijn altijd welkom
  9. Die cubussen zijn relais, Zekeringen kun je checken met een spanningzoeker met een klemmetje of met een multimeter
  10. Heb je de youtube link wel bekeken? Daar zie je wat volgens mij de boosdoener wel eens zou kunnen zijn. @TristanT wijst ook deze kant op. De zekeringen waar @STJunkY het over heeft zijn ook snel te checken of te vervangen. Volgens mij kun je redelijk makkelijk checken of het probleem van de/een servo-moter vandaan komt. Met een 'luisterstokje' of met de microfoon van je telefoon. Verder zijn het een paar schroefjes, beetje handigheid+geduld, een nieuwe servomotor erin en je bent weer klaar. Scheelt een hoop in euro's als je het zelf kunt doen.
  11. @Cypher Dit bedoelt @STJunkY link naar je probleem
  12. Ik zal morgen even kijken of ik je afbeeldingen kan sturen. De onderdelen waar ik aan dacht zitten trouwens (deels) achter het handschoenenkastje. 11- Air inlet blend door, stepper motor 12 - Stepper motor, air distribution flaps 13 - Stepper motor, temperature control flap Maar hier hoort dus een afbeelding bij Zie onderstaande video voor de locatie van een van deze onderdelen. Ik zou even m'n hoofd onder het dashbooard steken om te luisteren waar het vandaan komt. Eventueel kun je een staaf (of iets dergelijks) tegen de onderdelen zetten en dan tegen je dichte oor duwen (als je begrijpt wat ik bedoel). Geluid van het probleem in deze video is zeker anders dan die van jou maar ik hoor (denk ik) toch echt tandwielen die bij elkaar langs schrapen
  13. Als je de locatie van de uitgaande lucht aanpast, verandert er dan ook iets? Als je de uitgaande lucht bijvoorbeeld alleen onder het dashboard (bij je voeten dus) aanzet? Het ratelen klinkt alsof er een klep vastzit, tenminste daar moest ik aan denken. Zou dan de klep zijn die de warme/koude lucht verhouding regelt. Verklaart ook de te warme lucht
  14. Vond het ook wel raar, misschien een slechte pin in de sensor. Was in ieder geval een gedoe en onnodig â‚Ŧâ‚Ŧâ‚Ŧ, Voor jou is dat testen makkelijk gok ik 😉, voor mij iets minder haha. Respect nog steeds voor je kennis van al deze zaken 🙌đŸŧ
  15. voor 75,- kun je je BCM upgraden, 😉 https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/onderdeelnummer/av1t15k600jk/onderdeel/computer-body-control/onderdeelid/12135929/
×
×
  • Create New...