Jump to content
Fiestaclub.nl

StefanvWilgen

Active users
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About StefanvWilgen

  • Rank
    What's a Fiesta ?
  • Birthday 03-05-1998

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spijkenisse

Previous Fields

  • Voornaam
    Stefan
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK3
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

174 profile views
  1. StefanvWilgen

    Bestaande kentekens Fiesta MK3 Calypso Nederland

  2. StefanvWilgen

    Bestaande kentekens Fiesta MK3 Calypso Nederland

  3. Sinds het hebben van mijn eigen Fiesta MK3 Calypso was ik altijd benieuwd hoeveel er rond hebben gereden en welke er op dit moment nog rijden. Dit is de lijst met kentekens die ik heb gevonden en welk er nog rijden. Lijst update: 30/07/2020 Rijdende: ( 4 stuks) DL-DG-03 DP-XH-64 GH-GV-49 HJ-JZ-82 Geen apk: (6 stuks) DL-BN-84 - Geen apk sinds 2006 DL-DP-46 - Geen apk sinds 2005 DT-LH-81 - Geen apk sinds 2010 DZ-FG-52 - Geen apk sinds 2010 DL-DR-21 - Geen apk sinds 2020 GF-RB-15 - Geen apk sinds 2020 (Member auto: @StefanvWilgen) (Wordt gerestaureerd) Gesloopt: (13 stuks) DH-LT-93 - Gesloopt DL-DP-72 - Gesloopt DL-HR-74 - Gesloopt DP-RG-64 - Gesloopt FB-VD-17 - Gesloopt FF-RG-61 - Gesloopt FH-PT-59 - Gesloopt GB-ZT-74 - Gesloopt GV-GP-22 - Gesloopt HS-HZ-95 - Gesloopt 13-ST-LT - Gesloopt HS-HX-92 - Gesloopt 75-HB-VT - Gesloopt Geëxporteerd: (1 stuk) HV-PX-01 - Geëxporteerd
  4. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Klopt logo aan de voorkant is versleten. Achter is wel een nieuwe geplaatst toen de wielranden wat jaartjes geleden opnieuw erin zijn geplaatst. Trilling heb ik wel een beetje, stuur staat ook niet geheel recht (Verkeerd uitgelijnd ooit) en onderstel achter is ooit vervangen geweest en op een klinkerweg kan je soms daar wat van horen. Voor de rest een puik dingetje met een zo goed als harde onderkant. Wel begint er wel roest weer te komen bij de randen achter, maar dat is niet iets waar ik van schrik. Ga eerst de MK3 aanpakken en kijk dan wel of ik deze nog aan ga pakken of niet. Heb hem ook met doel om gewoon te kunnen rijden en de MK3 wordt echt een show wagen
  5. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Thanks. Vandeweek met een plaatwerker het een en ander besproken dus hopelijk gaat die dit jaar nog verder aangepakt worden. Wordt een duur grapje, maar dubbel en dwars waard als die klaar is. Wil zelf nog een aantal zeldzame dingen plaatsen waardoor die nog meer uniek wordt in vergelijking met andere RS Turbo's die er zijn. Zal niet iedereen zijn cup of tea zijn, maar daar bouw ik hem gelukkig niet voor. De echte purist kan het waarschijnlijk al niet hebben dat het geen originele Calypso meer is haha
  6. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Maand geleden overigens deze Sport erbij gehaald voor het leuke. Werkauto mag ik niet voor privé doeleinden gebruiken en de MK3 gaat de aankomende tijd nog niet klaar zijn. Overigens wilde ik die sowieso al liever niet als avondauto blijven gebruiken, maar liever voor de leuke warme weekendjes en of meetingen om hem zodoende ook nog flink wat jaren in perfecte conditie te kunnen houden. Betreft een Phase 1 sport die 177.000km had gelopen toen ik hem kocht voor een leuke prijs. Denk dat er niet snel iets leukers is voor het geld waarvoor ze tegenwoordig voor gaan. Enige waar ik aan kan denken is een Honda Civic die je kaal van binnen moet hebben met een leuke ECU en VTEC Controller. Maar zeg nou eerlijk... Dan heb je nog steeds liever 2 blauwe Fiesta's 😂
  7. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Hier nog te zien met de 1ste duitse dak, ondertussen is het leerschuifgedeelte veranderd.
  8. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Weer een lekkere update: Ondertussen weer een flink stukje verder gekomen. Laatst had iemand mij een Duitse MK5 Futura die te koop stond gestuurd, aantal versies van deze hadden ook het schuifdakje vanaf de fabriek. Deze was al snel weg en kwam ik een week later met toeval tegen op de Facebook marketplace. Eigenaar gesproken en na een paar dagen gevraagd of ik voor een leuk bedrag het dak en andere benodigheden voor een mede lid eraf kon halen. Oftewel daar was toen ineens dak nummer 4. Deze had ook gebroken geleiders, maar was voor de rest nog intact. Nu had ik gelijk het idee om die dak te gaan combineren met het dak welk ik zelf als eerst heb opgehaald in Duitsland. Na een kleine middag alles demonteren, vervangen en monteren zat er opeens weer een werkende dak in de wagen. Deze wil ik wel nog langs een specialist brengen om alles compleet na te lopen. Na een beetje hanussen ook de voorbumper eraf kunnen halen. Blijkt de bumper ooit aangepast te wezen en er een mount zelf gemonteerd te zijn. Natuurlijk ook flink doorgerot en doorgescheurd hier en daar. Wel is de balk daarachter nog in redelijk goede staat waardoor die dus nog te gebruiken is na wat laswerk. Het volgende zal dus het demonteren van de dashboard, kabelboom, motor en wellicht ook de bodykit worden
  9. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Inderdaad delen eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen. Voor de rest zal ik mij verder laten adviseren door diegene die hem aanpakt. Heb al een bedrijf in gedachten, maar op het moment nog hard aan het sparen hiervoor
  10. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Status update van vorig weekend. Vloertapijt is eruit en de panelen zelf zijn eindelijk zichtbaar. Over het algemeen nog in redelijke staat, alleen bij de bijrijderskant is er roest ontstaan. Wel zitten er aan beide zijden 2 deuken in welk ik nog niet geheel heb kunnen plaatsen. Iets wat ik binnenkort nog extra ga uitzoeken. Na de achterzijpanelen te hebben opengemaakt ook gelijk kunnen zien dat de achterwielranden aan het roesten zijn. Iets waar ik al vanuit was gegaan, maar nu dus ook zichtbaar wordt. De RS Turbo bodykit zit met kit vast aan de auto, dus dat zal nog even wat gepriegel worden om los te halen. Wel al zwarte interieur onderdelen aan het opzoeken dan wel aan het bestellen. De deurpanelen zijn nog origineel RS Turbo grijs, maar mijn dashboard en andere delen zijn zwart. Om weer alles te laten kloppen ervoor gekozen om de deurhendels,deurbakken en b stijlen zwart te hebben
  11. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Yes wel de bedoeling. Heb de originele NL papieren, BE importpapieren, chassisplaatje en ander nummer plaatje liggen van de RS Turbo liggen. De Fiesta staat ook al jaren als wit geregistreerd, dat wil ik dan eventueel ook gelijk nog omzetten Maar voorlopig zijn we nog niet zo ver. Zal denk nog wel een flinke tijd duren
  12. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Na bijna 2 maanden stil te zijn geweest, dan eindelijk weer een update. Ondertussen begonnen met het strippen van het interieur om zodoende erachter te komen hoeveel roest er nog meer is. De Fiesta is in zijn voorgaande jaren als daily driver gebruikt en dat begin je nu erg te merken. Het plaatwerk aan de onderzijde heeft 1 kleine gat en 2 grote gaten (Wat ik tot nu toe heb gezien, zal vast meer zijn na het strippen). Iets wat er toch even enorm in harkt en ik stiekem enorm van baal dat dit niet eerder aangepakt was. De volgende parts heb ik ondertussen weer kunnen verzamelen: - Extra dak uit Portugal - 1.6 RS Turbo van een originele Nederlandse RS die ondertussen gesloopt is - Kabelboom RS Turbo - Kabelboom voorruitverwarming - 300mm voorremmen - RS2000 achterremmen - Setje mislampen - Middenpijp en demper en voor de rest wat klein spul
  13. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Stiekem wel, maar het hele concept van de wagen is het dakje. Is origineel vanuit de Ford Fabriek geleverd met dit dak Mocht ooit in de toekomst het dakje weer kapot gaan en ik geen parts meer kan vinden. Dan gaat er waarschijnlijk een carbon dak op, maar dan wel op de mounts van dit dakje. Want dan kan je die ooit nog wel weer terug gebouwt worden.
  14. StefanvWilgen

    Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

    Klopt, komt het eigenlijk wel op neer Dit jaar beetje naar de sportieve kant aan het bouwen, maar wellicht over een langere tijd weer bouwen zoals mijn vader hem vroeger ooit had. Alle onderdelen die ik nu vervangen heb, heb ik namelijk nog gewoon liggen om dit feit. Dus deze topic zal nog redelijk lang worden over een tijd
×