Jump to content

StefanvWilgen

Active users
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About StefanvWilgen

  • Birthday 03-05-1998

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Spijkenisse

Previous Fields

  • Voornaam
    Stefan
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK3
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

381 profile views

StefanvWilgen's Achievements

Fiesta Wannabee

Fiesta Wannabee (5/22)

  1. Welkom! Erg tof om weer een Calypso te zien. Had hem zelf nog op marktplaats zien staan en twijfelde nog een beetje. Maar helaas al een andere auto voor er naast gekocht dus kon er bij mij niet meer bij. Mocht je ooit problemen met het dak krijgen, kan je mij altijd een bericht sturen. Heb zelf 4 calypso schuifdaken en heb ze al eens uit elkaar gehaald. Mocht je hem ooit naar de sloop moeten brengen (Waar ik nu nog lang niet vanuit ga) dan heb ik sowieso wel interesse om het een en ander over te nemen van het dak Dit is de mijn Calypso in betere tijden:
  2. Sinds het hebben van mijn eigen Fiesta MK3 Calypso was ik altijd benieuwd hoeveel er rond hebben gereden en welke er op dit moment nog rijden. Dit is de lijst met kentekens die ik heb gevonden en welk er nog rijden. Lijst update: 02/10/2021 21/05/2021 25/10/2020 30/07/2020 Rijdende: (3 stuks) DP-XH-64 (Member auto: @StefanvWilgen) (Donorauto) HJ-JZ-82 DL-DR-21 Geen apk: (6 stuks) DL-BN-84 - Geen apk sinds 2006 DL-DP-46 - Geen apk sinds 2005 DT-LH-81 - Geen apk sinds 2010 DZ-FG-52 - Geen apk sinds 2010 GF-RB-15 - Geen apk sinds 2020 (Member auto: @StefanvWilgen) (Wordt gerestaureerd) DL-DG-03 - Geen apk sinds 2021 Gesloopt: (14 stuks) DH-LT-93 - Gesloopt DL-DP-72 - Gesloopt DL-HR-74 - Gesloopt DP-RG-64 - Gesloopt FB-VD-17 - Gesloopt FF-RG-61 - Gesloopt FH-PT-59 - Gesloopt GB-ZT-74 - Gesloopt GH-GV-49 - Gesloopt GV-GP-22 - Gesloopt HS-HZ-95 - Gesloopt 13-ST-LT - Gesloopt HS-HX-92 - Gesloopt 75-HB-VT - Gesloopt Geëxporteerd: (1 stuk) HV-PX-01 - Geëxporteerd
  3. Klopt logo aan de voorkant is versleten. Achter is wel een nieuwe geplaatst toen de wielranden wat jaartjes geleden opnieuw erin zijn geplaatst. Trilling heb ik wel een beetje, stuur staat ook niet geheel recht (Verkeerd uitgelijnd ooit) en onderstel achter is ooit vervangen geweest en op een klinkerweg kan je soms daar wat van horen. Voor de rest een puik dingetje met een zo goed als harde onderkant. Wel begint er wel roest weer te komen bij de randen achter, maar dat is niet iets waar ik van schrik. Ga eerst de MK3 aanpakken en kijk dan wel of ik deze nog aan ga pakken of niet. Heb hem ook met doel om gewoon te kunnen rijden en de MK3 wordt echt een show wagen
  4. Thanks. Vandeweek met een plaatwerker het een en ander besproken dus hopelijk gaat die dit jaar nog verder aangepakt worden. Wordt een duur grapje, maar dubbel en dwars waard als die klaar is. Wil zelf nog een aantal zeldzame dingen plaatsen waardoor die nog meer uniek wordt in vergelijking met andere RS Turbo's die er zijn. Zal niet iedereen zijn cup of tea zijn, maar daar bouw ik hem gelukkig niet voor. De echte purist kan het waarschijnlijk al niet hebben dat het geen originele Calypso meer is haha
  5. Maand geleden overigens deze Sport erbij gehaald voor het leuke. Werkauto mag ik niet voor privé doeleinden gebruiken en de MK3 gaat de aankomende tijd nog niet klaar zijn. Overigens wilde ik die sowieso al liever niet als avondauto blijven gebruiken, maar liever voor de leuke warme weekendjes en of meetingen om hem zodoende ook nog flink wat jaren in perfecte conditie te kunnen houden. Betreft een Phase 1 sport die 177.000km had gelopen toen ik hem kocht voor een leuke prijs. Denk dat er niet snel iets leukers is voor het geld waarvoor ze tegenwoordig voor gaan. Enige waar ik aan kan denken is een Honda Civic die je kaal van binnen moet hebben met een leuke ECU en VTEC Controller. Maar zeg nou eerlijk... Dan heb je nog steeds liever 2 blauwe Fiesta's 😂
  6. Hier nog te zien met de 1ste duitse dak, ondertussen is het leerschuifgedeelte veranderd.
  7. Weer een lekkere update: Ondertussen weer een flink stukje verder gekomen. Laatst had iemand mij een Duitse MK5 Futura die te koop stond gestuurd, aantal versies van deze hadden ook het schuifdakje vanaf de fabriek. Deze was al snel weg en kwam ik een week later met toeval tegen op de Facebook marketplace. Eigenaar gesproken en na een paar dagen gevraagd of ik voor een leuk bedrag het dak en andere benodigheden voor een mede lid eraf kon halen. Oftewel daar was toen ineens dak nummer 4. Deze had ook gebroken geleiders, maar was voor de rest nog intact. Nu had ik gelijk het idee om die dak te gaan combineren met het dak welk ik zelf als eerst heb opgehaald in Duitsland. Na een kleine middag alles demonteren, vervangen en monteren zat er opeens weer een werkende dak in de wagen. Deze wil ik wel nog langs een specialist brengen om alles compleet na te lopen. Na een beetje hanussen ook de voorbumper eraf kunnen halen. Blijkt de bumper ooit aangepast te wezen en er een mount zelf gemonteerd te zijn. Natuurlijk ook flink doorgerot en doorgescheurd hier en daar. Wel is de balk daarachter nog in redelijk goede staat waardoor die dus nog te gebruiken is na wat laswerk. Het volgende zal dus het demonteren van de dashboard, kabelboom, motor en wellicht ook de bodykit worden
  8. Inderdaad delen eruit laten slijpen en opnieuw laten lassen. Voor de rest zal ik mij verder laten adviseren door diegene die hem aanpakt. Heb al een bedrijf in gedachten, maar op het moment nog hard aan het sparen hiervoor
  9. Status update van vorig weekend. Vloertapijt is eruit en de panelen zelf zijn eindelijk zichtbaar. Over het algemeen nog in redelijke staat, alleen bij de bijrijderskant is er roest ontstaan. Wel zitten er aan beide zijden 2 deuken in welk ik nog niet geheel heb kunnen plaatsen. Iets wat ik binnenkort nog extra ga uitzoeken. Na de achterzijpanelen te hebben opengemaakt ook gelijk kunnen zien dat de achterwielranden aan het roesten zijn. Iets waar ik al vanuit was gegaan, maar nu dus ook zichtbaar wordt. De RS Turbo bodykit zit met kit vast aan de auto, dus dat zal nog even wat gepriegel worden om los te halen. Wel al zwarte interieur onderdelen aan het opzoeken dan wel aan het bestellen. De deurpanelen zijn nog origineel RS Turbo grijs, maar mijn dashboard en andere delen zijn zwart. Om weer alles te laten kloppen ervoor gekozen om de deurhendels,deurbakken en b stijlen zwart te hebben
×
×
  • Create New...