Jump to content
Fiestaclub.nl

TristanT

Active users
  • Content Count

    458
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

About TristanT

  • Rank
    Fiesta Senior

Previous Fields

  • Voornaam
    Tristan
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Zilver

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. TristanT

    Startproblemen

    In mijn s/s zit geen AGM, althans dat staat niet op de accu. Als dat zo is zou dat wel moeten omdat de laadcyclus anders is. AGM is industrieel normaal 10-15% duurder dan normale loodaccu's (dus niet ouderwetse startaccu's,. die zijn idd spotgoedkoop). Dan vind ik 250 euro nog steeds veel voor een 70ah agm accu (normaal zo'n 125-150 euro incl btw voor consumenten) zelfs als je inbouwen er bij pakt. Als je de knop in het dash bedoelt: dat is een simpele schakelaar naar massa richting de BCM, zit niets tussen behalve een weerstand. Als dat mis gaat ... Ik neem aan dat je verderop in het systeem bedoelt?
  2. TristanT

    Startproblemen

    De dealer kan zeggen wat hij wilt maar dit is niet regulier. Ik zou het op productiefout gooien en de dealer het laten oplossen. Als je all-risk verzekerd bent even checken of je rechtsbijstand hebt want dat zou ik hier even inschakelen. Dat ze je de aanjager laten betalen ... mja daar kan ik nog in meekomen (gok dat ze de weerstand/regelaar vervangen hebben), maar na 3/4 jaar mag een auto niet stoppen met werken bij een af-fabriek geleverd systeem (s/s) en fabrieksonderhoud gehad heeft. Klinkt alsof je aan het lijntje gehouden word en ze geen enkel idee hebben en maar wat doen. Laat ze de garantie geven dat het probleem verholpen is en anders het op hun kosten laten repareren of in ieder geval kostendeling. Anders moeten ze aangeven dat ze het niet kunnen oplossen en dat je zelf onderhoud mag inschakelen. 250 euro voor een accu is overigens onzin. goede accu + 10 minuten werk is geen 250 euro, ik mag hopen dat ze meer gedaan hebben. Klinkt heel erg alsof ergens (connector?) water in is gekomen en is gaan corroderen en zodra ze overal mee gaan lopen friemelen er iets weer goed aansluit. Maar goed, wellicht is het een bekend probleem waar iemand anders van weet want mijn idee is maar een gok. Vaag ook alle DTC codes/Foutcodes die ze gevonden hebben, dan kan je die ook posten. Je kan ook proberen het s/s systeem uit te zetten (via de knop) en wellicht heeft dat effect. Overigens heb je een Mk7.5 als hij uit 2016 komt gok ik en niet een Mk8.
  3. TristanT

    Cruise controle + stuurwielbediening JVC

    Komt er op neer dat iemand met relatief goedkope OBD2 spullen het waarschijnlijk wel kan doen en mijn vermoeden is dat je dus geen dure garagetools nodig hebt om de auto te herprogrammeren/udpaten. Overigens wel een slag om de arm met de Mk7's houden.
  4. TristanT

    Cruise controle + stuurwielbediening JVC

    Uit het andere topic: Grote kans dat dit al met ForScan kan of anders iemand die IDS heeft. Hoewel ik heb geen ervaring heb met de Mk7: De CCC_DATA die daar aangepast word is overigens gewoon de Main/Backup centrale configuratie welke je ook via ForScan kan aanpassen, ik zou dit niet handmatig doen. "Nummer 50, ofwel byte 25" komt gewoon overeen met de dingen rond entry 23 ofwel "Cruise Control" en die 010101 is "Without fire fuel heater", "Without Cruise Control", "Without Rain sensor" naar 010201 ofwel "Without fire fuel heater", "With Cruise Control", "Without Rain sensor" omzetten. Voor zover ik weet kan dit gewoon met ForScan en een redelijk goedkope adapter (of een lenen). Mogelijk moet je dan inderdaad zoals daar staat nog meer aanpassen maar dit gedeelte is in ieder geval gewoon de CCC aanpassen, hint: Wel allebij doen, in IPC en BCMii anders werkt of het lampje, of de CC in zijn geheel niet. Verder wat Mikkem aangeeft.
  5. TristanT

    Voorstellen

    Had even niet door dat dit het voorstel topic was dus: Welkom!
  6. TristanT

    Voorstellen

    Pookje van verguld goud zeker? Ik zie ze elders het doen voor 400-500 euro (nog steeds veel geld).
  7. Er is geen alternatief in dat opzicht. Je kan text-to-speech volledig aanzetten maar dan moet je altijd de bluetooth audio aan hebben staan als je de berichten wilt horen. Ik zou de instellingen op de telefoon aan gaan passen en daarmee hopen dat het werkt aangezien die bepalen wat de taal is (in android auto, google-assistent en algmene instellingen). De usb module heeft geen andere software er in zitten dan die voor AA/Carplay. Wellicht dat er wat hacks zijn maar ik kan me niet voorstellen dat die wel fatsoenlijk werken. Android auto is overigens nog steeds niet officieel ondersteund voor de Nederlandse taal maar je kan altijd in de google android issues gaan zoeken/vragen stellen (ook niet officieel in het nederlands beschikbaar).
  8. TristanT

    Sync 3.3 /navi F7

    Voor zover ik weet is voor 3.3 alleen de F7 maps (versie 1.17) beschikbaar. Mijn 3.3 module heeft in ieder geval geen update klaar staan.
  9. Deze versie had ik nog niet gezien maar op Russische fora hebben ze die al gespot (gebruik google translate voor vertaling) als "Sync 2.5". Ford is daarover nogal raar aan het doen in sommige landen. In andere landen heet het Sync 2.5 (soms wel, zie bijvoorbeeld: hier voor de ecosport in nl of hier voor een poolse Fiesta) en in andere gewoon Sync 3 om de verwarring groter te maken. Er zit nogal verschil tussen de aansluitingen, of ze van binnen dezelfde spullen hebben weet ik niet. Ik heb er nog nooit een gezien/uit elkaar gehaald maar aangezien ze als goedkopere variant verkocht worden gok ik dat ze op kosten bespaard hebben. Dus als je de non-navigatie optie hebt is de kans aanwezig dat je die hebt, bij navigatie weet ik het niet. Doet niets af aan het radiosysteem maar is niet een losse unit zoals de Sync 3 versie 3.3 die nu geleverd word. Het ziet er uit als standaard Sync 3 maar deze versie is dat niet. Als je het dashboard open zou halen zal je zien dat de display kabel de radiounit in gaat en niet naar een losse module. Je kan hier op dit moment niets mee. Forscan ondersteund deze nog niet voor zover ik weet. Vraag het anders op het forum van forscan.org. Wellicht kunnen ze je een beta geven. Ik moet wel zeggen dat ik hier bijster weinig over gezien heb qua configuratie. Als je ooit een update krijgt kan ik wel naar de bestanden kijken die er in zitten, wellicht is er iets te vinden waarmee je wat kan (geen garanties). Mogelijk komt hier later meer voor, ze zijn nog te nieuw. De Sync 3 units zijn grotendeels hetzelfde als de apparaten die in 2015 al op de markt kwamen dus men weet ondertussen hoe die werken.
  10. Die cijfers van de fabrikant zijn altijd "wind mee, perfect asfalt&bandjes, alles van gewicht er uit". Zou ik niet te veel op letten. 9.4 tov 8.7 klinkt plausibel en de rest van het verschil kan ook aan jouw schakelen liggen (niet dat ik zeg dat je het verkeerd doet maar net even een mindere shift doet best veel, je verliest zo een halve seconde). Toevallig alleen meer vermogen en niet meer koppel gekregen?
  11. De Ford server geeft weer eens interne 500 errors dus wellicht komen er weer updates aan. Het kan dus zijn dat het niet werkt.
  12. TristanT

    Radio gaat spontaan aan!

    Beetje laat: Maar dit klinkt als een CAN bus probleem, de radio gaat pas uit als hij een specifiek signaal krijgt van de BCM al dan niet via de IPC (net als de bluetooth module). Goed dat het opgelost is.
  13. Heb je een Sync 2.5 versie toevallig? Die heeft 4 tabs (zonder nav dus) en softwareversie R5. Die kan je niet aanpassen helaas. Ziet er verder hetzelfde uit als een Sync 3 systeem en zit in de Mk8 Fiesta's als goedkopere optie, de Ford Ka en sommige Focus modellen. Deze systemen zijn significant anders dan de Sync 3 versies en zitten in een geheel met de radio ingebakken (ACM).
  14. Telefoon, via android auto (op de telefoon, niet verbonden met de auto) kan je ook de assistent instellingen aanpassen.
  15. Ja je hebt gelijk, had iets verder moeten kijken. Hij zegt het letterlijk nadat ik het filmpje stop had gezet
×