Jump to content

Leon Fiesta

Active users
  • Posts

    660
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Voornaam
    Leon
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Grijs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Leon Fiesta's Achievements

Fiesta Regular

Fiesta Regular (8/22)

  1. Naja jatten is vaak een kwestie van kansen pakken he. Dus als jij slotbouten hebt en je buurman niet, dan gaan ze waarschijnlijk eerst daar naartoe. Als ze dure velgen op het oog hebben, dan wordt er wel eerst naar die slotbouten gekeken denk ik. Het meeste is toch vrij universeel. Het vertraagt dus hooguit (al is dat eigenlijk bij elk soort slot het geval, een auto die op slot staat is ook wel te jatten).
  2. Ik denk dat de jatklazen vooral kijken naar universeel te slijten setjes. Ford heeft een eigen steekmaat en naafdiameter, dus wielen van een Fiesta passen eigenlijk alleen op een andere Fiesta. De merken van de VAG groep zijn bijvoorbeeld hetzelfde wat dat betreft, daar is de afzetmarkt dus groter voor. Dan ten aanzien van je vraag: volgens mij kan elke garage of bandenboer dit wel voor je verzorgen. Of je kan het zelf doen natuurlijk. Wel even opletten dat je het juiste type wielmoer besteld, conisch of bolconisch bijvoorbeeld. Kan per velg verschillen ook (zeker bij staal versus lichtmetaal), wellicht dat je nu ook twee sets wielmoeren hebt?
  3. Ik heb een aantal jaren originele tweedehands Fiesta velgen gekocht, met TPMS uiteraard. Dat was een kwestie van één keer resetten zoals @BlackFocus aangeeft, sindsdien werkt het feilloos. Ik kan me niet voorstellen dat het hier anders gaat werken. Resetten kan overigens gewoon via de boordcomputer via de knoppen op je stuur, even in de instellingen kijken (heb zo niet in mijn hoofd waar het precies staat, maar daar kom je wel uit lijkt me).
  4. Blijkbaar heeft Ford dus wel ingezien dat dit regelmatig mis ging, mooi dat het gefikst is. Die navi-update is wel een stevige zag ik, 90 a 120 minuten.
  5. Hmm dat van die moeren is balen Draadeinden vervangen zie ik eerlijk gezegd ook nog niet zo zitten, als het bij ééntje fout gaat dan heb je een flink probleem. Ik denk dat je die uitsparingen wel hebt in je velgen, ik heb gisteren mijn winterset er even onder geschroefd en zowel de 17" ST-line velgen als de 18" Rock metallic machined velgen hebben dit. Kan me niet voorstellen dat dit iets nieuws is dat vanaf de MK8 gedaan is eerlijk gezegd.
  6. De site van Stroeve had ik ook gevonden inderdaad, ik zag wel ergens een kreet staan dat ze die verlengde moeren ook te koop hebben. Maar ik zie ze in hun webshop nergens terug, ook niet met de zoekfunctie. Zal er eens induiken. En als ik een beetje weet wat ik moet hebben, dan kan ik ook altijd nog een keer die kant op rijden. Hardenberg ben je nog wel een keer vanuit Twente.
  7. Heb je daar een linkje van? Heb wel gezocht online, kan die ST spacers wel vinden (al valt er heel veel weg wanneer je de MK8 selecteert). Maar van die wielmoeren zie ik niks staan helaas. Vind het wel een interessante gedachte.
  8. Ik heb even gemeten net, voorbanden zitten nu 20 mm binnen de wielkast, achterbanden 30 mm. Dit alles gemeten aan de bovenkant en buitenkant van de wielkast. In ieder geval dus 10 mm verschil tussen beiden. Dat neigt dus naar de combi 5/15 mm, of eventueel 10/20 mm.
  9. Ik heb me al een beetje ingelezen, ik kan je heel goed volgen. Ik zit zelf ook een beetje met dezelfde gedachtegang, 'stel dat je terug wil naar origineel...'. Ik heb even vluchtig gemeten op mijn eigen auto, in mijn beleving moet er achter 10 à 15 mm bij ten opzichte van voor. En inderdaad, als de spacer zelf dik genoeg is dan kan je die vastzetten aan de naaf met de originele draadeinden, de velgen zelf zet je dan weer vast op de draadeinden. Die actie durf ik zelf nog wel aan, wielen wisselen doe ik ook zelf zonder enig probleem. Die verlengde wielmoeren zijn voor mij dan weer nieuw. Kan me er (denk ik) wel iets bij voorstellen. Nu vind ik de vooras nog wel ok zoals het nu is, dus het zou een vrij makkelijke stap zijn om die gewoon origineel te houden. Maar het moet wel een beetje in balans blijven met de achteras. Huidige gedachte waar ik naar toe zou willen is dat ik er achter bijvoorbeeld 15 mm bij op zet per wiel, middels zo'n Pro Spacer met 'dubbele' draadeinden. Maar ik ben een beetje bang dat de voorwielen er dan weer armoedig uit gaan zien. Vanavond maar eens wat uitgebreider aan het meten slaan. De standaard woensdagavondbesteding is toch al weggeCoronaad.
  10. Ben benieuwd naar je plannen, ik zit er zelf ook naar te kijken namelijk. Weliswaar voor de MK8, maar dat maakt voor het principe niet uit. Waar ik (voor nu) vooral tegenaan hik is het feit dat je in de meeste gevallen de draadeinden moet vervangen. Iemand enig idee of dat een beetje te doen is zelf? Heb er filmpjes van gezien, het lijkt te overzien maar je moet dus ook de hele remklauw loshalen bijvoorbeeld. Daar heb ik geen enkele ervaring mee, dus daar zie ik een beetje tegenop. Remmen schijnen nogal belangrijk te zijn op een auto immers, beetje lullig als daar later iets fout gaat
  11. Ik weet niet hoe het bij de MK7 zit, maar bij de MK8 was daar ook gedoe mee. De ST-line had daar oorspronkelijk geen trekgewicht op kenteken, al die trekhaakboeren hebben dat toen overgenomen in hun documentatie ('niet geschikt voor ST-line'). Dat is vanuit Ford echter aangepast en dat kan je inderdaad op basis van je kenteken controleren bij de RDW (ovi.rdw.nl). Ik denk dat je er redelijkerwijs vanuit kan gaan dat als het op kenteken mag, dat het ook technisch wel uit te voeren is. Technisch is een Titanium immers niet veel anders dan de overige uitvoeringen lijkt me, het platform e.d. zijn gewoon hetzelfde. Verder heb je daar geen mistachterlicht of uitlaat o.i.d. Een stuk uit de bumper halen zal waarschijnlijk sowieso moeten. Bij twijfel kun je het beste even contact opnemen met zo'n leverancier en vragen waarom het (volgens hun) niet zou kunnen. Ik denk dat het trekgewicht op kenteken hier leidend is.
  12. En dat lijkt dus te werken. Logbestandje heb ik nu wel (duurt maar een minuutje ongeveer) en nu staat er een update voor de navi klaar. Dus het lijkt wel iets gedaan te hebben.
  13. Ik zag vandaag een hulpprogrammaatje staan op de updatepagina, even iets omlaag scrollen. Als het goed is kan je daarmee een logbestandje aanmaken. Heb ik zojuist even gedaan, morgen even kijken of het afmelden lukt.
  14. Ik snap niet zo goed waarom ze die updates niet aan de app koppelen. Bijna alles kan je op je telefoon inzien, behalve de status van updates. Dat moet dan weer via de website. En dan heb je alsnog geen inzicht van wat er allemaal is geïnstalleerd, of wat er eventueel nog open staat. Even een pushmelding als er een nieuwe update voor je beschikbaar is, hoe moeilijk kan het zijn om dat aan elkaar te knopen? Het gaat immers op basis van je VIN, de app heeft die informatie al. Dat je vervolgens alsnog de mogelijkheid moet hebben om het via een usb stick over te zetten is niet zo gek, gezien de omvang van de bestanden. Dat van de hotspot is op zich een optie, ware het niet dat ik thuis in de garage bewoon wifi-bereik heb. Dus wellicht dat er bij mij ook het e.e.a. vanzelf is afgehandeld, maar daar krijg je dan geen enkele bevestiging/melding van.
  15. Tja ik mis 'm zelf niet, maar als het bij de oorspronkelijke deal wel in zat dan zou ik daar ook aan vasthouden. Niet jouw probleem dat ze overgaan op de nieuwe modelserie toch?
×
×
  • Create New...