Jump to content

Franciscus

Active users
  • Posts

    993
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Voornaam
    Bob
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK8
  • Kleur
    Wit

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Franciscus's Achievements

Fiesta Regular

Fiesta Regular (8/22)

  1. Ford schrijft voor om de eerste 1500 km rustig te rijden. Ikzelf heb ervoor gekozen pas rond 5000 km wat meer toeren te maken (>3000 / 3500 rpm).
  2. Ik laat iedere 15.000 km de motorolie verversen en de vorige keer (bij kmstand 45.000) kostte dit bij de officiële Ford dealer € 187,- Dan heb je een richtprijs. Je kunt altijd andere garages bellen om te vragen hoeveel zij hiervoor rekenen.
  3. Titanium is iets luxer en ST-Line sportiever (incl. sportieve bumpers en sportonderstel)
  4. Ik heb dat ook 1x gedaan in de 2005 Fiesta van mijn moeder...
  5. De auto start al niet meer als je de sleutel in de deurvakken legt en de deuren open zet. Dus de sleutel moet echt binnen in de cabine aanwezig zijn. Zoals ik begrijp uit je verhaal heeft je auto keyless. Een leuke functie bij dat systeem is dat als je de kofferbak opent, de auto afsluit, sleutel in de kofferbak legt en de kofferklep dichtdoet, de auto dit herkent en automatisch de kofferbak weer ontgrendelt. Dus je kunt jezelf onmogelijk buiten sluiten.
  6. Vind het persoonlijk wel handig, want je schakelt de sensoren eenmalig uit. Zo doe ik dat wel vaker als ik de auto achteruit in de garage zet, want doordat ik dicht langs de muur rijd, piepen ze continue terwijl ik wel gewoon naar achteren kan. Wanneer het ook handig is, is als je zit te bellen en de parkeersensoren gaan af, want dan wordt de beller heel zacht gezet.
  7. Helaas voeren alle fabrikanten kostenbesparingen door gedurende de looptijd van een model. Kan zo nog wel een paar zaken noemen die er in het begin van de Mk8 opzaten en inmiddels niet meer: - automatische hoogteregeling bij full LED - verwarmde ruitensproeiers - opbergvakje in kofferbak rechts bij dorpel (is nu uitstroomopening van lucht) - schijfremmen achter op de ST-Line alleen nog vanaf 125 pk - deel van NVH-materiaal (geluidsisolatie), want het voertuiggewicht is afgenomen
  8. Welkom! Autolock zou je mee kunnen beginnen.
  9. Ik begrijp niet precies je vraag. Het systeem houdt je niet in het midden van de rijstrook, maar stuurt pas tegen als je op de lijn rijdt. Ik heb het gisteren zelf even getest en ik heb geen kleurendisplay bij het stuur, d.w.z. dat ik geen groene noch gele lijnen zie. Wel kan ik zeggen dat er drie settings zijn: - waarschuwing - waarschuwing en hulp (actief terugsturen) - hulp (alleen actief terugsturen) Verder kun je de intensiteit instellen in drie standen (laag, normaal, hoog).
  10. Zit helaas niet op jouw auto, zoals @Jeroen al schreef. Denk ook niet dat het 'makkelijk' erop te zetten is, want dan heb je minimaal 2 nieuwe handgrepen op de voorportieren (sensor zit aan de binnenkant van de handgrepen) en 2 nieuwe sleutels nodig.
  11. Jawel hoor. Zit standaard bij het 8 inch touchscreen vanaf de Connected, dus zit ook op de Titanium.
  12. Aquaplaning wordt vooral veroorzaakt door het niet kunnen afvoeren van water, door te weinig profiel op de banden, maar niet zozeer door brede banden. Brede banden hebben vaak meer grip wat je juist helpt in zware regenval. Sportieve (en brede banden) zijn vaak gevoeliger voor spoorvorming (dat is wat je bedoelt met de slijtage veroorzaakt door vrachtwagens). Hiervoor zou je minder sportieve banden kunnen monteren, maar verwacht hier geen wonderen van. Ook die banden hebben last van spoorvorming, maar wel iets minder. Smallere banden zullen nog iets minder gevoelig voor spoorvorming zijn, maar dan heb je ook andere velgen nodig, weet niet of dat is wat je wilt. In de maat 205/45 R17 zijn verschillende niet sportieve banden te koop, waaronder alle 4 seizoensbanden. Wellicht kun je hier iets mee.
×
×
  • Create New...