Jump to content

martn

Active users
  • Posts

    602
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Voornaam
    Martijn
  • Auto
    Ford Focus
  • Type
    MK4
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

martn's Achievements

Fiesta Regular

Fiesta Regular (8/22)

  1. Yes, dat is in het begin inderdaad een issue. Ik ben 1.94 met hetzelfde gewicht. In het begin had ik er ook last van, maar na een tijd gaat het uitzetten. Ik merkte dan heel veel verschil tussen mijn eigen stoel en die van de bijrijder. Dus geduld hebben zal ook moeten gaan werken!
  2. Cool cool! Lekker bezig zeg! Dat wordt echt een klever aan de weg!
  3. Ja! Ik kon de dongel retourneren en kreeg voor een fractie van de nieuwprijs de dongel teruggestuurd. Dat maakte de overweging een stuk makkelijker. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik aan de Fiesta mis. Ja, hij is wat hyperactiever, je kunt iets meer het randje opzoeken en er mee smijten. Als je op de zelfde manier met de Focus rijdt, dan lig je in de greppel omdat het zoveel sneller gaat. Maar mis ik dat? Nog niet. De Focus is zo'n beest en zeker met de extra ruimte is het heerlijk. Oh, wat ik misschien wel mis, het zuinig verbruik van de Fiesta. In de Fiesta reed ik gemiddeld 1 op 13,5. Dat is in de Focus 1 op 10,5. Als ik 100 reed met de cruise control in de Fiesta, haalde ik 1 op 18. Met de Focus kom ik niet veel hoger dan 1 op 13.
  4. Cool! Benieuwd hoe je dat vindt. De MK8 heeft in principe wat meer potentie en klinkt echt een stuk dikker, maar de MK7 is ook erg gaaf!
  5. Hoi Sander! Ik zal direct je vragen beantwoorden vanuit mijn beleving. 1. Het verbruik hangt flink af van of je de auto veel in de stad gebruikt of meer op de snelweg. Met mijn MK8 ST reed ik gemiddeld zo’n 1 op 13/1 op 14. Maar als ik 150km cruise reed op 105km/u dan kon ik kon 1 op 18 halen. 2. Ik heb geen enkel negatieve ervaring met het verbruik gehad na mijn tunes, ik durf zelfs bijna te zeggen dat het bij mijn Fiesta misschien wel een positief effect had. Het is nihil, maar ik denk dat er verschil in zat. 3. Mijn Fiesta zat tussen de 260 en 270pk, verlaagd, sportieve remmen en vrijwel alle mods van Mountune. Ik heb met stage 2 zo’n 25.000km op de auto gezet. Met stage 1 ook zo’n 25.000km en stock wederom 25.000km. Het is echt dikke prima! Verlagen is wel enorm stug, maar de tune is helemaal top dagelijks. Je kunt er heel normaal mee rijden. 4. Ik zelf tankte SuperPlus (98) in Duitsland omdat ik aan de grens woon. Met de stage 1 van Mountune kun je gewoon prima 95 tanken, maar met stage 2 raden ze wel aan om 98 te tanken omdat de tune daar op is afgesteld. Het kan bij andere tuners wel zijn dat zij ook met stage 1 willen dat je 98 tankt, dat is dus even uitzoeken. Ik denk dat de Fiesta een enorm goed pret pakket is en zeker niet onzuinig. Het zal altijd aan jezelf liggen, maar als ik het vergelijk met mijn voormalige Puma ST en nu mijn Focus ST, dan is de Fiesta echt heel zuinig (als je normaal rijdt). PS: de MK8 is echt een andere auto dan de MK7. Wil je enorm hard kunnen scheuren, zuiniger kunnen rijden en genieten van wat comfort en luxe, dan moet je absoluut voor de MK8 gaan. Wil je meer hardcore? MK7.
  6. Ik heb de tune er inmiddels op zetten, wat een raket is het! Het vermogen zou zo’n 330pk moeten zijn met 515nm aan koppel. Ik ben enorm benieuwd naar de 100-200 tijd. Wat aanduidt hoe snel mijn Fiesta was, de 260pk in de Fiesta deed de 80-120 net zo snel als de 330pk Focus. Wel heb in het met de Focus gedaan met 30 graden en de Fiesta met 15, maar toch!
  7. De SMARTflash module komt hier morgen aan… 😅 Op naar de 330pk! De pookknop is een stuk zwaarder qua materiaal, dus dat is erg nice. Hij is ook een slag kleiner, wat ik zelf heerlijk vind. Het verschil sowieso in short-shift arm is hier bij de Focus echt een flink verschil ten opzichte van in de Fiesta. Dus erg blij mee! 👍
  8. Ik heb 2 nieuwe kleine upgrades gedaan. De short shift arm van Mountune in combinatie met de Mountune knop voor de versnellingspook. Deze combinatie voelt echt geweldig! Bij de Fiesta vond ik de short shift arm niet echt iets veranderen, ik was daar over teleurgesteld. Maar dit, dit is andere koek. Hele korte slagen, echt een dikke aanrader! Het is wel een hels karwei om de roll-pin uit de short shifter te krijgen.
  9. Het bevalt echt heel goed! Maar het kriebelt wel om hem aan te gaan pakken. Het plan was, zoals gewoonlijk, om voor Mountune te gaan. Maar gisteren heeft Revo een performance pakket gelanceerd voor de Focus. Daar heb ik eigenlijk wel oren naar.
  10. De Focus heb ik vandaag een Maxton spoiler extension gegeven. Maakt hem, net zoals bij de Fiesta, in mijn ogen net af. Een stuk bruter zo die achterkant.
  11. Zijn er meer mensen die het leuk vinden om mijn Focus updates te zien? Ik krijg toevallig vandaag de eerste kleine mod binnen. Gerust post ik het hier ook, maar alleen als mensen het leuk vinden om te zien.
  12. Gaan ze hem volledig leveren zonder Sync, dat zou wat zijn. Als puur de navigatie vervalt kun je het nog enigszins oplossen met Apple CarPlay of Android Auto.
  13. Die ligt inderdaad een stuk lekkerder in de hand! Ik heb hem aangeschaft bij m’n Fiesta en blijft alle auto’s afgaan! 😁
  14. Lekker bezig zeg! Heel gaaf dat je ook voor de schroefset bent gegaan. Die stond bij mij in de back-order, maar in verband met het switchen van auto's toch gelukkig op tijd afgezegd. Balen van de remleidingen gezien het feit dat je net de hele set hebt laten doen. Benieuwd naar wat er gaat volgen!
  15. Gewoon je auto goed warm rijden! Dan moet alles goed gaan. Overweeg zeker Mebu! Die doen iedere dag ST’s! Die weten beter dan wie dan ook in Nederland wat ze doen! 👍
×
×
  • Create New...