Jump to content

martn

Active users
  • Posts

    611
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Voornaam
    Martijn
  • Auto
    Ford Focus
  • Type
    MK4
  • Kleur
    Blauw

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

martn's Achievements

Fiesta Regular

Fiesta Regular (8/22)

  1. Gaaf Josh! Die intake is erg tof. Ik denk dat Dragunov die ACAI unit bedoelt van Mountune, overigens absoluut niet van plastic. Ga je voor de uitlaat van Mountune of Milltek? Ik vond zelf die van Milltek echt veel mooier. De eind tips van Mountune zijn heel zielig en klein. @Dragunov hij heeft het wel uit de UK gekocht, maar in Nederland geïnstalleerd.
  2. Geniet er van! Als ik 105 op de cruise reed haalde ik 1 op 17/18 (wel na tune), het is echt een zuinige bak voor het vermogen!
  3. Klopt, maar als je de dongle niet bij de auto hebt zul je helaas het volledig pakket moeten aanschaffen. Het enige wat je kunt doen is een map wisselen en een klein beetje OBD data uitlezen. Maar in principe doe je er verder niets mee. Niet het idee hebben dus dat je allemaal coole dingen kunt doen via Bluetooth.
  4. Ook niet gedaan, maar spanning er af veroorzaakt geen problemen hoor.
  5. De dongle gebruik je puur om de map te uploaden. Daarna kan de dongle er gewoon uit, dus de software zit in de auto.
  6. Ik gebruik Mountune, kun je via je telefoon en een dongle doen.
  7. Zeker dat je die velgen in de winter doet? Ik vind dat echt zonde, ik had ze in de zomer. Ze zijn namelijk extreem gevoelig, vele malen dan de standaard velgen.
  8. Welkom! Het is inderdaad een MK8. Wat betreft armsteunen, ik wist niet dat ze zonder werden geleverd. Ik dacht dat er altijd een armsteun in zat. Misschien dat er wel wat voor te krijgen is achteraf!
  9. Yes, dat is in het begin inderdaad een issue. Ik ben 1.94 met hetzelfde gewicht. In het begin had ik er ook last van, maar na een tijd gaat het uitzetten. Ik merkte dan heel veel verschil tussen mijn eigen stoel en die van de bijrijder. Dus geduld hebben zal ook moeten gaan werken!
  10. Cool cool! Lekker bezig zeg! Dat wordt echt een klever aan de weg!
  11. Ja! Ik kon de dongel retourneren en kreeg voor een fractie van de nieuwprijs de dongel teruggestuurd. Dat maakte de overweging een stuk makkelijker. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik aan de Fiesta mis. Ja, hij is wat hyperactiever, je kunt iets meer het randje opzoeken en er mee smijten. Als je op de zelfde manier met de Focus rijdt, dan lig je in de greppel omdat het zoveel sneller gaat. Maar mis ik dat? Nog niet. De Focus is zo'n beest en zeker met de extra ruimte is het heerlijk. Oh, wat ik misschien wel mis, het zuinig verbruik van de Fiesta. In de Fiesta reed ik gemiddeld 1 op 13,5. Dat is in de Focus 1 op 10,5. Als ik 100 reed met de cruise control in de Fiesta, haalde ik 1 op 18. Met de Focus kom ik niet veel hoger dan 1 op 13.
  12. Cool! Benieuwd hoe je dat vindt. De MK8 heeft in principe wat meer potentie en klinkt echt een stuk dikker, maar de MK7 is ook erg gaaf!
  13. Hoi Sander! Ik zal direct je vragen beantwoorden vanuit mijn beleving. 1. Het verbruik hangt flink af van of je de auto veel in de stad gebruikt of meer op de snelweg. Met mijn MK8 ST reed ik gemiddeld zo’n 1 op 13/1 op 14. Maar als ik 150km cruise reed op 105km/u dan kon ik kon 1 op 18 halen. 2. Ik heb geen enkel negatieve ervaring met het verbruik gehad na mijn tunes, ik durf zelfs bijna te zeggen dat het bij mijn Fiesta misschien wel een positief effect had. Het is nihil, maar ik denk dat er verschil in zat. 3. Mijn Fiesta zat tussen de 260 en 270pk, verlaagd, sportieve remmen en vrijwel alle mods van Mountune. Ik heb met stage 2 zo’n 25.000km op de auto gezet. Met stage 1 ook zo’n 25.000km en stock wederom 25.000km. Het is echt dikke prima! Verlagen is wel enorm stug, maar de tune is helemaal top dagelijks. Je kunt er heel normaal mee rijden. 4. Ik zelf tankte SuperPlus (98) in Duitsland omdat ik aan de grens woon. Met de stage 1 van Mountune kun je gewoon prima 95 tanken, maar met stage 2 raden ze wel aan om 98 te tanken omdat de tune daar op is afgesteld. Het kan bij andere tuners wel zijn dat zij ook met stage 1 willen dat je 98 tankt, dat is dus even uitzoeken. Ik denk dat de Fiesta een enorm goed pret pakket is en zeker niet onzuinig. Het zal altijd aan jezelf liggen, maar als ik het vergelijk met mijn voormalige Puma ST en nu mijn Focus ST, dan is de Fiesta echt heel zuinig (als je normaal rijdt). PS: de MK8 is echt een andere auto dan de MK7. Wil je enorm hard kunnen scheuren, zuiniger kunnen rijden en genieten van wat comfort en luxe, dan moet je absoluut voor de MK8 gaan. Wil je meer hardcore? MK7.
  14. Ik heb de tune er inmiddels op zetten, wat een raket is het! Het vermogen zou zo’n 330pk moeten zijn met 515nm aan koppel. Ik ben enorm benieuwd naar de 100-200 tijd. Wat aanduidt hoe snel mijn Fiesta was, de 260pk in de Fiesta deed de 80-120 net zo snel als de 330pk Focus. Wel heb in het met de Focus gedaan met 30 graden en de Fiesta met 15, maar toch!
×
×
  • Create New...