Jump to content
Fiestaclub.nl

chmulder

Active users
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About chmulder

  • Rank
    Fiesta Newbie
  • Birthday June 30

Contact Methods

  • Website URL
    HetUitwijkTeam.nl
  • Skype
    mulder.ch

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Rotterdam

Previous Fields

  • Voornaam
    Chris
  • Auto
    Ford Fiesta
  • Type
    MK7.5
  • Kleur
    Rood

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bedankt, als ik tijd heb en een andere telefoon in de buurt zal ik het proberen. Dat kan even duren. De gespreksopname app waar dit topic niet om gaat, maar wat er wel mee te maken kan hebben: Ik heb de helpdesk van de app een bericht gestuurd en die kunnen er blijkbaar weinig meer aan doen vanwege Android versie 9. Ik heb echter de opname functionaliteit wel nodig als administratiearchief. Zo kan ik nagaan of alles is besproken en op de juiste manier is overgekomen. De app kan in android 9 dus zorgen voor bij effecten, met als resultaat misschien dat ook het bellen over de auto in de soep loopt vermoed ik. Trouwens, ik ging er altijd van uit dat de Sync in mijn auto versie 1 of 1.1 is ofzo. Het is een MK7.5
  2. Beste clubleden, Ik heb gezocht in het forum, maar er zijn veel posts over Sync en ik kon bij wat ik wel kon vinden geen gelijkenissen vinden. Mocht soortgelijk probleem wel een keer zijn besproken, excuus dat ik het niet kon vinden! Ik hoop dat er iemand hier veel verstand heeft van Sync. Ik heb het voor elkaar gekregen om te kunnen bellen over sync met mijn Android (versie 9) telefoon. Om te navigeren via google maps over sync en zelfs youtube music af te spelen over sync. Dat gaat al jaren goed en was mij gelukt door de Google auto app. Ik heb sinds enkele maanden een probleem met bellen gekregen over de auto maar daarvan heb ik de oorzaak denk ik achterhaald. Toch wil ik het erbij vermelden want het ene probleem kan met het andere te maken hebben. Als ik een telefoontje krijg dan neem ik op, na het opnemen springt de telefoon ineens op "aan het oor" bellen i.p.v. over Sync. Dit lijkt te ontstaan door de ACR gespreksopname app die kort na opnemen start met opnemen. Dit ging ook al jaren wel goed, dus er moet een update van de app roet in het eten gegooid hebben. Kan bijna niet anders dat die app de oorzaak is. Ik heb getest door de app niet automatisch een gespreksopname te laten maken en toen bleef Sync bellen weer wel aan. Maar vandaag werd ik zowat ontregeld tijdens het rijden door het volgende: Ik luister muziek via Youtube Music met de Google Maps routeplanner navigatie. Ik krijg een telefoontje en neem op. Ik kan eerst goed een gesprek hebben, maar ineens komt google maps met de volgende routeopdracht en klinkt deze zeer luid door mijn luidspreker(en dwars door het telefoongesprek) met daarbij tegelijk de muziek die ook keihard ineens verder gaat spelen. Ik kon de beller niet meer verstaan en ik kreeg het ook niet meer ongedaan tijdens het rijden. Het was echt zo storend hard allemaal bij elkaar dat ik op de rechterbaan tussen de vrachtwagens moest gaan rijden tot het (niet meer te volgen) gesprek stopte. Na het telefoongesprek deed alles het weer normaal en op een normaal volume. Ik rijd een fiesta titanium MK 7,5 van maart 2017 met standaard (niet Sony) radiomodule. Ik heb de Google Auto app op mijn telefoon gehad en daardoor kreeg ik google maps e.d. aan de praat. Inmiddels heb ik Google auto eraf gegooid en alles is blijven werken (google maps navigatie, youtube music). Oh ja en misschien is het mijn eigen schuld en is er storing ontstaan door een overload aan actieve apps, maar op de achtergrond draait de flitsmeister app altijd mee voor de situaties op de weg. Helaas is de flitsmeister navigatie niet goed genoeg en heeft google maps niet de actuele veiligheidsmeldingen zoals stilstaand voertuig of ambulance in de buurt. De ACR app staat wel aan, de knop is op het scherm aanwezig om de opname te starten, alleen automatisch gespreksopname staat uit. Is er iemand die wat meer verstand heeft van Sync en mij advies kan geven? Ik heb net besloten om nog een paar jaar verder te rijden met deze auto, hij bevalt zo goed. Maar ik wil wel graag veilig kunnen rijden. Alvast bedankt voor het meekijken.
  3. chmulder

    Passen deze usa wielen?

    Nou, ik laat ze wel gewoon liggen, haha. Bedankt voor alle info! Ik zoek nog wel even verder naar velgen die zeker gaan passen.
  4. Hoi, Kom net wielen naar mijn smaak tegen op eBay. Ze zijn voor een ouder model Mustang en daardoor hebben ze Amerikaanse maten waardoor ik er helemaal geen wijs meer uit kan. Volgens mij moet ik dan ook Europese bouten erin schroeven omdat daar ook verschil in zit? Dit zijn de maten volgens de adverteerder, heruitgave van een anniversary Cobra wiel voor een oudere Mustang dus, link eronder: Wheel Specs Size: 17x9 Offset: +20mm Backspacing: 5.95 Lug Pattern: 4 x 108 Weight 25 lbs http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItemDescV4&item=223114329442&category=43953&pm=1&ds=0&t=1541613103000&ver=0&cspheader=1 Mijn auto is de mk7,5 fiesta titanium 5d. Gelijk nog een vraag, waar kan ik velgen goed en niet te duur laten spuiten, alleen het zijaanzicht in precies de lak kleur van mijn Ford, race red? Smart bedankt voor het meedenken en de uitleg! Ik heb al 100 keer de uitleg over mijn eigen Europese wielen gelezen en dat blijft ook niet hangen bij mij, dus houd het niveau laag;-p
  5. chmulder

    Nieuw, maar toch ook weer niet!

    Ziet er lekker uit zo'n 2/3 deurs!
  6. chmulder

    Eindelijk voorstellen

    Hoi! Mooie kleur inderdaad. Ben ook wel benieuwd naar het interieur!
  7. chmulder

    Hoi!

    Bedankt voor de reacties! Het interieur is is custom made door Leder Inbouw Nederland. De Ford dealer heeft de auto daarheen gebracht en weer opgehaald voor levering. De kosten voor dit interieur is, voor zover ik het heb bekeken, haast gelijk aan een standaard lederen interieur. @pwaltman De fiesta's met de powershift automaat zijn tot nu toe standaard gekoppeld alleen aan een 1.0 100pk dat ik weet. Maar het is echt genoeg vermogen in het verkeer. Ik wilde een auto om wat te onthaasten, maar ik moet me nog steeds beheersen. Toch kriebelt het soms wel om wat meer trekkracht te hebben, ik zou als gevolg van de goed verkopende snelle Duitsers met automaat het logisch vinden als Ford hem gewoon aan een ST blok hangt. Dat zou echt gruwelijk optrekken! Op de weg kom ik regelmatig mensen tegen met snellere versies, maar die vervolgens schakelen alsof ze met een vrachtwagen rijden van 1950. Dat doet al die pk's dan teniet. Gezonder dan je pook uit de bak trekken zoals ik had met die AX, dat dan weer wel. Het enige nadeel van de Powershift is dat het systeem soms even lijkt na te denken over wat het nu moet doen als het gas je het gas ineens verder indrukt. Voor mijn gevoel is het wel een seconde, maar dat zal wel meevallen in praktijk en altijd nog sneller dan zelf schakelen.
  8. chmulder

    Hoi!

    Mijn ouders reden al Ford, de Taunus staat mij nog het beste bij. Mijn eerste Ford was een oude Escort. Na één dag hield hij er helaas al mee op. Ik had me mijn eerste auto wel anders voorgesteld, maar het is ook inherent aan het geld dat je dan te besteden hebt. Mijn eigen eerste rijdende auto werd dan ook een gratis citroen AX die het echt jaren volhield. Jong dat ik nog was, moest ik natuurlijk de grenzen van snelheid gaan ontdekken. De afspraak met mezelf was dat ik netjes zou gaan rijden als ik mijn eerste snelheidsbekeuring zou krijgen. Ik dacht een paar weken en dan zullen ze me wel te pakken hebben. Ik hield me trouw aan mijn afspraak, ik bleef jaren scheuren zonder dat ik een bekeuring kreeg. Tijdens het racen moest ik regelmatig de pook terug op zijn plek slaan en de motor perste af en toe de uitlaat eruit, maar hij bleef het doen. Uiteindelijk heb ik mijn eerste snelheidsbekeuring gekregen, omdat ik wel eens wilde weten hoe hard je nou werkelijk kon rijden in een trajectcontrole. Deze bleek in mijn testperiode stiekem uit te staan, dus toen deze weer in werking kwam, kwamen er een paar prenten tegelijk binnen. Van deze AX was uiteindelijk de bodem helaas niet meer te redden. Hierna kwam ik terecht bij een dealer gekochte occasion fiesta classic van 2001. In de meest kale uitvoering en de voor mij meest verschrikkelijke kleur die er te krijgen was, race red. Een auto met als enige optie een spoiler boven het achterraam. Was die nou belangrijker dan elektrische ramen? Of moest je bijbetalen om hem zonder spoiler te kopen? Deze auto heb ik ook jaren gereden, niet meer zo hard als de AX. De fiesta was echt superheerlijk te schakelen en ik kon hem parkeren in een half vak, altijd fijn in de grote stad. Met de banken naar beneden kon er aardig wat in. De garage zag hij alleen tijdens de keuring. Een nieuwe accu, een nieuwe veer en wat onderhoudskosten waarbij ik één keer een forse rekening had. Dat bleek later oplichting te zijn. Maar die rode Fiesta heeft mij echt geweldig gediend! Ik krijg nog altijd een glimlach als ik er eentje zie. Helaas ging er een cilinder kapot. Ik heb nog hortend en stotend rondgereden met wat pogingen hem te repareren, maar helaas er moest een vervanger komen. Ik ging op zoek naar een zo jong mogelijke occasion, maar die prijzen liggen zo hoog dat ik uiteindelijk zelf (het gezin dan, niet ik alleen), een nieuwe besteld, nog maar even verder horten en stoten tot de levering. Op 4 april konden wij onze splinternieuwe 1.0 titanium powershift ophalen, in de mooiste kleur die er te krijgen is voor de fiesta's, Race Red! Ik ben echt van die kleur gaan houden! Een extra cadeau was nog het enteken, NL-666-F! Omdat ik geneigd ben om het gaspedaal wat te diep in te trappen en mijn vrouw ook liever een automaat heeft, leek het mij goed om inderdaad in de automaat te onthaasten. Onthaasten met een powershift is echter best wel moeilijk, want er zit echt power in! Ik raad het iedereen aan, want zelf kun je niet sneller schakelen. Ik ben meer van het fijne verblijf in de auto dan de buitenkant, dus is er een eigen ontwerp lederen interieur ingekomen met stoelventilatie. Ik heb het altijd warm namelijk. Na ruim een jaar ben ik nog altijd tevreden. De auto is nog bijna als nieuw, op een plek na van een onbekend gebleven persoon die mijn geparkeerde auto geraakt heeft en een kapot spiegeltje dat ik nog een keer moet vervangen (ligt al lang klaar) na een uitwijkmanoeuvre. Is echt alles naar wens? Nee, soms baal ik dat niet alle bestelde opties erin bleken te zitten, zoals een stroomaansluiting achterin. Maar de derde hoofdsteun ben ik toch blij mee achteraf dat die niet mee was gekomen, want de echt kleine parkeervakjes lukken me niet zo netjes meer met zo'n slecht achterzicht. Had ik die camera toch maar besteld. Maar goed, elke keer sta ik weer te trappelen an ongeduld als ik weer ergens naar toe moet, geen minuut heb ik spijt gehad van deze aankoop. Zijn er nog dingen die ik wil doen? Misschien wel, maar of ik het ook ga aanpakken weet ik niet. Ik ben zelf niet zo handig en ik heb het eigenlijk al te druk. Ik wil misschien andere en grotere velgen. Ik ben dol op die velgen van de 2013 Sema fiesta die door 3d Carbon is aangepakt. Ik zou ook alle grijze delen in pianolak zwart willen, die grijze plaat in de achterbumper zou wellicht wat anders mee kunnen en ik zou echt een plekje willen vinden voor mijn dashcam zonder gaten of zuignap. Ik heb al diverse pogingen gedaan, maar ik heb nog geen degelijke oplossing gevonden die mij aanstaat. Nou, voor diegene die tot hier is gekomen met lezen: Bedankt! Groet, Chris
×