Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Ik heb iets doms gedaan. Mijn afstandsbediening voor de fiesta mk6.5 werkte al enige tijd niet meer. Op enig moment een nieuwe besteld en deze geprogrammeerd. Werkt, deuren gaan weer open en dicht met afstandsbediening en spiegels klappen ook weer in en uit. Top dacht ik Echter, na het verwisselen van de oude afstandsbediening met de nieuwe (bij mij is het een drieknopsbediening aan een niet inklapbare sleutel met ronde baatd) start de auto niet meer! Auto doet het nog prima met reserve sleutel maar niet met de sleutel die ik altijd gebruikte en nu een nieuw stukje electronica aan heb gekoppeld Iemand enig idee? Het rode lampje midden op mijn dashboard knippert volgens mij in de sequentie 1-4, maar ik kom er verder niet uit
  3. Beste, Mijn vriendin is in het bezit van een Ford Fiesta 1.4 TDI, nu is het al een tijdje dat er diesel onder de auto vandaan lekt, dit lijkt ook steeds erger te worden. Nu als ik van boven op de motor kijk via de achterkant zie ik dat bij de verstuivers de motor wel nat is. Hierdoor leek het me verstandig de diesel retourleiding van de verstuivers te vernieuwen. Dit is gebeurd echter is het probleem niet verholpen, op het keuringsbewijs stond "diesel leiding lek" echter vind ik zo direct geen lekkende leiding. Zou dit dan toch uit de verstuivers kunnen komen? Dat de brandplaaatjes lekken? Na wat research gedaan te hebben zie ik vaak voorbij komen dat je ze dan kunt horen sissen, dit hoor ik echter totaal niet. Daarnaast zie je vaak ook dat er echt zwarte rotzooi op het blok vastgeplakt zit, dit lijkt echter ook niet het geval, wel zie ik letterlijk plasjes diesel liggen. Of zou het misschien gewoon een losse hoge druk dieselleiding kunnen zijn? Heeft iemand wellicht tips om het een of ander uit te sluiten? De brandplaatjes zijn niet duur maar zie wel op tegen het werk/de kans dat je de verstuivers beschadigd. Heeft er iemand misschien ervaring met een zelfde soort probleem en wellicht tips waar ik zou kunnen zoeken? Zie onderstaande video van het probleem. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Henrie
  4. Je kan het uitzetten bij een MK7.5 met Forscan, ik heb het bij mij ook uitgezet. Gewoon in de instellingen gezegd dat er geen start stop inzit. Nu werkt het permanent niet meer. Ik merk er tot nu toe geen nadelen van .
  5. Last week
  6. Goed idee, gewoon pc hoofdstraat trekker of een pickup 😎N
  7. Dan word het toch tijd voor een jeep of een citroen met een hydraulisch veersysteem
  8. Is ook een manier om je auto te verlagen, gewoon meer spullen erin stoppen! Ik hou persoonlijk wel van hoge veren zeker met de drempels van tegenwoordig en kuilen hier het buitenland.
  9. Is een gok, ik kan je niet aan die informatie helpen. Eerste keer dat ik hoor dat een standaard fiesta te laag is 😬
  10. Eens in de twee jaar volgens de ford voorschriften onderhoud en eens per jaar alleen olie met filter vervangen
  11. Zekers, het is ook een gebruiksvoorwerp.. eigenlijk was deze rijp voor de sloop, maar ik heb hem gered van de oud ijzer boer. Je hebt altijd kosten aan een auto, er gaan altijd dingen stuk.
  12. Hallo. Ik zie in mijn boekje dat de auto een beurt moet hebben om de 30k kilometers. Nu lijkt mij dat erg veel en heb ook gelezen dat je hem eerder moet vervangen ivm distributieriem in de olie, wanneer is het raadzaam om de olie te laten vervangen? gr Jan
  13. Welkom hier 👋 Nu alleen nog rijplezier dan vergeet je snel de slechte start
  14. Nee hulpveren is geen goede optie, dat is dubbel werk. Ik bedoel meer iets van focus of ander model veren. Ik heb ze hier niet en ik kan ze niet vergelijken qua maat en ik mag ze niet uitpakken bij de onderdelengrossier. Dus iets wat past en het liefst bij een iets groter en/of zwaarder model Ford word gebruikt. het vervangen is in 15 min gepoept..
  15. Enigste wat je zou kunnen doen... Is hulpveren monteren. Nadeel dat de auto onbeladen stug word ( en hoger staat ) Deze zijn uiteraard alleen achter verkrijgbaar. Voorzijde kun je gaan kijken voor veren van een zwaarder model, zoals een diesel of iets met een zetec motor.
  16. Dat geloof ik, heb er ook 1 van 2006 en (afkloppen) tot nu toe bijna niets kapot gehad.
  17. Ja leek goed, maar het bedrijf waar ik deze bij kocht koop ik nooit meer wat. De auto doet nu wel aardig op een paar bekende ellende dingen na die je bij dit model krijgt zoals rare uitlijning wat zo hoort schijnt en andere modellen en merken ook hebben uit ervaring. En dealers zijn een beetje wisselvallig en behoorlijk verschillend, zeker in het buitenland. Verder prima auto, nieuwe motor is heerlijk, met nieuwe veren en schokbrekers is het eigenlijk een nieuwe auto. Ik moet alleen achter iets stuggere veren hebben, mijn idee is dat deze gemaakt zijn voor de 3 deurs ipv de 5 deurs, dus als jullie mij daarmee kunnen helpen, zelfde lengte, of ietsjes hoger, iets stugger, zelfde model aub, het moet wel passen natuurlijk.
  18. Wat een pech, heb je hem wel een beetje bekeken toen je hem kocht ?
  19. Motor had spontaan een lek in de koeling en dan loopt de motor vast met 200000km op de teller. En nieuwe veren, schokbrekers, lampen, etc... Maarja een nieuwe motor, nieuwe koppeling, startmotor,dynamo en stuurhuis revisie, spoelen versnellingsbak moetnu de carrosserie nog aangepakt worden langzaam....
  20. Welkom Roger, wel dat is schrikken na de aankoop- gelukkig alles weer in orde kunnen brengen- wat was er aan de hand met de motor? Nog vele plezierige kilometers gewenst.
  21. Hoi ik heb een fiesta uit 2006 en ik heb net alle veren vervangen en schokbrekers,maar ik vind de auto toch nog te laag staan achter. Dit komt misschien omdat ik er altijd wat spullen in heb zitten. Nu vroeg ik mij af en ik heb het al aan de dealer en onderdelenleverancier gevraagd of er iets stuggere veren bestaan. Ik wil graag dat de auto iets hoger staat met belasting. Zonder spullen staat deze wel netjes, maar met iets spullen dan zakt deze al snel iets. En ik wil niets verlagen en graag de auto orgineel houden.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...