Fiestaclub.nl

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Electrische Raam Kapot
Guest_Perry_*
post 26 Apr 2007, 11:19
Post #1

Guests

Hallo,

Ik ben in het bezit van een mk4 uit 96, en ik heb een probleempje.
Mijn raam van mijn linkerportier doet niets meer....
Mijn vrouw is gelijk naar de garage gereden, bij de fordgarage zeggen ze dat het het raammechanisme is.. en dat de gehele boel moet worden vervangen.
Daar de garage er een aardig bedrag voor vraag, is mijn vraag, is dit zelf makkelijk te doen, of te controleren?
Misschien de boel openmaken en smeren??? of is kapot ook echt kapot, heb het nl nog niet bekeken.
WEet dus ook niet wat er kapot is, en of het misschien maar 1 dingetje is dat vervangen kan worden.

alvast bedankt voor het antwoord. clapping.gif
Go to the top of the page

+Quote Post
robbertos
post 26 Apr 2007, 17:59
Post #2

Fiesta Regular

Group: Active users
From: Ursem
Member No.: 11
Voornaam: Robbert

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: MK4
Kleur: Rood

QUOTE (Perry @ 26 Apr 2007, 12:19) *
Hallo,

Ik ben in het bezit van een mk4 uit 96, en ik heb een probleempje.
Mijn raam van mijn linkerportier doet niets meer....
Mijn vrouw is gelijk naar de garage gereden, bij de fordgarage zeggen ze dat het het raammechanisme is.. en dat de gehele boel moet worden vervangen.
Daar de garage er een aardig bedrag voor vraag, is mijn vraag, is dit zelf makkelijk te doen, of te controleren?
Misschien de boel openmaken en smeren??? of is kapot ook echt kapot, heb het nl nog niet bekeken.
WEet dus ook niet wat er kapot is, en of het misschien maar 1 dingetje is dat vervangen kan worden.

alvast bedankt voor het antwoord. clapping.gif

Ik heb dit ook gehad met mijn mk4 en ook de linkerkant. Doet het raam helemaal niks meer maar hoor je nog wel geluid van de motor? Bij mij was de kabel gebroken en dan zakt je raam vanzelf omlaag. Als hij bij jou vast zit is misschien de motor stuk. Het inbouwen van een nieuw mechanisme is zelf goed te doen. Kijk een op www.ebay.de of www.marktplaats.nl voor een tweedehands.

+Quote Post
Guest_Perry_*
post 26 Apr 2007, 18:10
Post #3

Guests

Ja ik was al aan het denken om even op de sloop te kijken, vind nl 350,- incl btw verre weg van een normale prijs.
En dan is dit nog per stuk icon_confused.gif icon_eek.gif

+Quote Post
marcus
post 26 Apr 2007, 19:03
Post #4

Fiesta Monkey

From: Dinteloord
Member No.: 638
Voornaam: Marco

Mijn Auto
Ford Ka
Type: MK1
Kleur: Groen

kijk eens op goldparts.nl,zijn nieuwe mechanisme voor een redelijke prijs

+Quote Post
Guest_perry_*
post 26 Apr 2007, 20:31
Post #5

Guests

Dank je wel,....
Mijn vrouw is net terug, en heb ff snel gekeken, maar ze hebben enkel het stekkertje los gehaald, heb het weer ff aangesloten, de motor reageer wel, maar het raam niet, zal morgen overdag eens het paneel eraf halen...
misschien dat het enkel het mechanisme is
heb deze al gevonden

en die is een HEEL stuk goedkoper, maar goed, eerst maar eens afwachten, het klonk in iedergeval alsof de motor het zwaar had...
misschien wel iets los of ergens tussen ... wie weet, als ik meer weet zal ik wel een berichtje achter laten hierzo.

+Quote Post
robbertos
post 27 Apr 2007, 12:11
Post #6

Fiesta Regular

Mijn Auto
Ford Fiesta

QUOTE (perry @ 26 Apr 2007, 21:31) *
Dank je wel,....
Mijn vrouw is net terug, en heb ff snel gekeken, maar ze hebben enkel het stekkertje los gehaald, heb het weer ff aangesloten, de motor reageer wel, maar het raam niet, zal morgen overdag eens het paneel eraf halen...
misschien dat het enkel het mechanisme is
heb deze al gevonden

en die is een HEEL stuk goedkoper, maar goed, eerst maar eens afwachten, het klonk in iedergeval alsof de motor het zwaar had...
misschien wel iets los of ergens tussen ... wie weet, als ik meer weet zal ik wel een berichtje achter laten hierzo.

Ik zie alleen op die foto dat hij volgens mij voor een peugeot405 is. Of zie ik dat verkeerd.

+Quote Post
Perry
post 27 Apr 2007, 13:29
Post #7

Fiesta Newbie
*

Member No.: 1.442

ja klopt ..
dit plaatje stond erbij, maar ze hadden ook voor de fiesta..
zag het ook net dat het een verkeerd plaatje is blink.gif

Goed ik heb net mijn portier weer in elkaar zitten...
Schade: de kabel van het mechanisme was gerafelt, ik voelde dat de bovenkabel niet meer intact was, na een rukje of 3 had ik ineens de kabel in me hand.
Heb toen even de Ford garage in Vlissingen gebeld, en die vertelde dat het me nog steeds 350,- incl montage koste, omdat de kabel en de motor en wat er nog meer aan zit, dus 1 geheel is.
dit ding dus

Weet niet of het erg rottig is om zelf te doen, anders toch maar naar de garage icon_confused.gif

+Quote Post
VitroFiesta
post 27 Apr 2007, 17:26
Post #8

I live here
Group Icon

Group: Global Moderators
From: Krommenie
Member No.: 445
Voornaam: Niels

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: MK6.5
Kleur: Grijs

Volgens mij kan dat nooit al te moeilijk gaan. Ik heb het eerder gedaan, maar niet bij een Fiesta. Moest toen vanwege een nieuwe deur alles overzetten, grepen, slot, electrisch raammechanisme, dat stelde echt niks voor, bij deze denk ik ook niet hoor

+Quote Post
blaasbeest
post 27 Apr 2007, 17:29
Post #9

Fiesta Nutcase

From: Den Haag
Member No.: 747
Voornaam: Jeffrey Job:Meewerkend voorman Ford dealer

Mijn Auto
Anders
Type: MK2
Kleur: Zilver

in principe heb je het grootste gedeelte al gedaan.... je deurpaneel weghalen.

je had eigenlijk even moeten kijken of hij niet vast gepopnageld zit. anders kan dat een klein obstakeltje zijn.
verder is het even je raam helemaal naar boven brengen vasttapen met goede tape zodat ie niet naar beneden kan donderen en dan je machaniek eruit schroeven / boren.

+Quote Post
Perry
post 27 Apr 2007, 21:00
Post #10

Fiesta Newbie
*

Member No.: 1.442

Ja zo ver ik zag was het eruit boren..., ben u aan het kijken waar ik het goedkoopst zo ding kan krijgen yes_new.gif
Maar dinsdag mag eerst de auto nog weg naar carglass, 1 of andere grapjurk heeft wat op het raam laten stuiteren op de parkeerplaats...
mooi een barst van raamrubber zo in 3 lijnen naar boven, dader ligt natuulijk op kerkhof icon_mad.gif icon_mad.gif
Gadver wat ben ik pissed...!!!!!!!
kost me weer een nieuwe voorruit

+Quote Post
robbertos
post 27 Apr 2007, 21:27
Post #11

Fiesta Regular

Mijn Auto
Ford Fiesta

QUOTE (Perry @ 27 Apr 2007, 22:00) *
Ja zo ver ik zag was het eruit boren..., ben u aan het kijken waar ik het goedkoopst zo ding kan krijgen yes_new.gif
Maar dinsdag mag eerst de auto nog weg naar carglass, 1 of andere grapjurk heeft wat op het raam laten stuiteren op de parkeerplaats...
mooi een barst van raamrubber zo in 3 lijnen naar boven, dader ligt natuulijk op kerkhof icon_mad.gif icon_mad.gif
Gadver wat ben ik pissed...!!!!!!!
kost me weer een nieuwe voorruit

Je moet het er inderdaad uitboren en de nieuw kan je er in zetten met een bout en een moer. Zo heb ik het ook opgelost. Het is makkelijk zelf te doen. yes_new.gif

+Quote Post

Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 22 July 2014 - 16:01