Fiestaclub.nl

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Lampen Fiesta Mk6
Ralph
post 30 Aug 2006, 21:25
Post #1

Fiesta Regular

Group: Active users
From: veldhoven
Member No.: 305
Voornaam: Ralph

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: Niet bekend
Kleur: Niet bekend

ik wou eens de reactie's horen van jullie over het verwisselen van de h4 lampen bij een fiesta mk6.
ik heb op diverse forum's gekeken welke lampen het beste uitkomen bij een mk6 voor het zicht en de kleur van het licht. ook stond er geschreven dat een een aanslag op de koplampglazen ontstond door de verschillende lampen. nu weet ik ook niet welke lampen ik het beste kan kopen.

graag hoor ik jullie reactie's hierover.

alvast bedankt

Ralph
Go to the top of the page

+Quote Post
kenneth-st
post 30 Aug 2006, 21:39
Post #2

Fiesta Junior
**

From: Zeist
Member No.: 793

QUOTE (Ralph @ 30 Aug 2006, 22:25) *
ik wou eens de reactie's horen van jullie over het verwisselen van de h4 lampen bij een fiesta mk6.
ik heb op diverse forum's gekeken welke lampen het beste uitkomen bij een mk6 voor het zicht en de kleur van het licht. ook stond er geschreven dat een een aanslag op de koplampglazen ontstond door de verschillende lampen. nu weet ik ook niet welke lampen ik het beste kan kopen.

graag hoor ik jullie reactie's hierover.

alvast bedankt

Ralph

Ik zit eigenlijk met hetzelfde.
Er zijn tal van soorten lampjes op de markt die pretenderen beter/mooier licht te geven. Echter een set van dit soort lampjes doet tegenwoordig ook al dik EUR 25,-. Xenon is ook een optie, echter wel erg prijzig ivm de h4 koplampen waarbij je dan goedkoop kunt kiezen door alleen H4 te nemen of duurder door bi-xenon te nemen. Wellicht dat iemand met een fiesta mk6 die xenon heeft eens een fototje kan plaatsen hoe dat staat 's avonds en wat over zijn ervaringen kan plaatsen. Dan kan eenieder zich een beeld vormen of deze xenon overweegt of toch maar kiest voor "upgrade"- lampjes

+Quote Post
Emil
post 31 Aug 2006, 08:21
Post #3

Fiesta Nutcase

Member No.: 605
Voornaam: Emil

Mijn Auto
Ford Focus
Type: MK2
Kleur: Grijs

Hoe bedoel je aanslag? Bepaalde Vervangingslampen PIAA bijv. zijn 100 watt! volgens mij zijn alle H4 lampen 60 watt, dus als je deze plaatst dan bestaat de kans dat ze snel kapot gaan of dat zelfs je lamp kan smelten. Ik heb het gezien bij mijn 106. Het staat wel heel mooi, maar de levensduur was zeer kort. Het smelten was gelukkig niet bij mij. Wat wil je bereiken met een andere lamp? Een betere lichtopbrengst en beter lichtbeeld of gewoon een stoere look? Ik had toen een hele dure philips set (35 euro) en de lichtopbrengst was stukken beter. (hier heb ik nog wel ergens foto's van.) Voor een stoere look: blauw(kleurige) stadlicht plaatsen en een H4 halogeen dimlicht van bijvoorbeeld philips blue vision, of een onbekend halfords merk waar opstaat ultra white ofzo.

+Quote Post
Emil
post 31 Aug 2006, 08:32
Post #4

Fiesta Nutcase

Mijn Auto
Ford Focus

Vergeet overigens bij het plaatsen van Xenon ook niet dat je sinds januari 2006 ook verplicht bent om koplampsproeiers te hebben. Dit geldt niet voor auto's van voor een bepaalde datum (weet niet meer precies).

+Quote Post
kenneth-st
post 31 Aug 2006, 09:44
Post #5

Fiesta Junior
**

From: Zeist
Member No.: 793

QUOTE (Emil @ 31 Aug 2006, 09:32) *
Vergeet overigens bij het plaatsen van Xenon ook niet dat je sinds januari 2006 ook verplicht bent om koplampsproeiers te hebben. Dit geldt niet voor auto's van voor een bepaalde datum (weet niet meer precies).

Datum is verlaat, gaat pas per 01-01-2007 in. Zie website RDW of google even.

@Emil
Zou je een link kunnen posten naar de foto's van deze fiesta ?

+Quote Post
Emil
post 31 Aug 2006, 09:48
Post #6

Fiesta Nutcase

Mijn Auto
Ford Focus

Kenneth, dit zijn foto's van mijn 106, maar je kunt het verschil goed zien. Een 106 heeft ook H4, dus dat zal aardig overeen komen. Ik moet de foto's even opzoeken thuis op mijn pc.

+Quote Post
VitroFiesta
post 31 Aug 2006, 17:47
Post #7

I live here
Group Icon

Group: Global Moderators
From: Krommenie
Member No.: 445
Voornaam: Niels

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: MK6.5

Ik heb bluevision in m'n Mk6, het verschil in opbrengst t.o. gewone lampen is wel zichtbaar. De lampen schijnen iets verder vooruit en het licht is witter. Stadlicht zijn bij mij blauwe lampjes, deze kreeg ik bij m'n set bluevisions. Verschil hierin is niet zo heel duidelijk. Als je licht uit staat zie je duidelijk die blauwe bolletjes zitten, als je stadlicht brand wordt die lichtunit een beetje blauw verlicht. Ik ben er erg over te spreken, alleen de prijs is een nadeel, 35 euro per set (inc. stadlicht) maar goede verlichting is belangrijk dus betaal ik er graag iets meer voor. De levensduur is meer een beetje toeval denk ik, wat ik heb gehoord doet de een er een paar jaar mee, en de ander maar een paar maanden. Bij mij was er na een half jaar kapot, ik heb ze toen allebei verwisseld en ik heb de oude lamp die nog goed was nu mee als reserve lamp. Ik weet niet wat je bedoelt met aanslag in de lampen maar bij mij zie je het niet

( ik rij wel altijd met verlichting aan, ook overdag dus vandaar dat levensduur misschien iets sneller verloopt, heb de laatste tijd overdag vaak alleen stadslicht aan om de koplampen iets te sparen)

+Quote Post
denniST
post 26 Sep 2006, 17:50
Post #8

Fiesta Regular

From: tilburg
Member No.: 887
Voornaam: Dennis

Mijn Auto
Ford Focus
Type: Anders
Kleur: Oranje

Voor vlekken in je lampen moet je opletten idd. Bij bepaalde lampen krijgewn de kunstof kappen vlekken erin. Dit staat op de verpakking van de lampen als het goed is. De meeste merklampen zijn hier mee uitgerust tegenwoordig omdat volgens mij alle nieuwe auto's kunstof lampen hebben ipv glazen.

Bluevision en nightguide van philips zijn fijne lampen. Ook de vision plus is een fijne lamp. Maar het nadeel van Philips is dat ze erg gevoelig zijn. Als de spanning ook maar wat wil wijken kunnen ze kapot gaan. Osram schijnt hier beter bestand tegen te zijn. Voral veel VAG rijders komen terug dat hun philips lampen kapot gaan.

Ik heb er nu zelf blue vision inzitten. Had hiervoor de GTO serie van philips met een blauwe tip erop. Ziet er erg leuk uit... Maar geeft echt klote zicht op de weg. dus die heb ik mooi in mijn cordoba laten zitten.

De huismerk lampen van Halfords zijn opzich wel leuke lampen. Je hebt de blue en de white uitvoering. De witte geven echt een blauwige gloed, en de blauwe geven een beetje een xenon achtige look. Klinkt raar, maar de blauwe waren eerst echt blauw.. Maar dat mocht niet meer... dus is er de xenon look voor terug gekomen. Ze gaan brand technisch gezien wel minder lang mee dan een merk lamp. Mocht je meer vragen hebben over iets van Halfords, laat maar even weten icon_wink.gif Ik ben er zelf filiaal manager, dus het meeste weet ik wel smile.gif Ik koop er alleen vrij weinig icon_razz.gif Maar ja...

Mzzl dennis

+Quote Post
jeremy
post 26 Sep 2006, 19:39
Post #9

Fiesta Junior
**

Member No.: 679

Ik heb al dik 20.000km lampen van autostyle erin zitten.
lichtbundel is het zelfde als bleu vision kwa sterkte alleen
de kleur van de lichtbundel is blauw/groen...
en me koplamp heb een licht blauwe xenon uitstraling.
Zodra je van dichtbij kijk heeft de koplamp alle kleuren van de regenboog....

H4 60/55 Watt- kleur: RAINBOW
met een lichtopbrengst van 120/110 Watt
deze waren 14 euro! per set smile.gif

en als stadlicht heb ik een lampje met 4 blauwe ledjes erin.
geeft een leuk effect als ik alleen me stadslicht aan heb met die rainbow lampen smile.gif|

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 21 October 2014 - 06:19