Fiestaclub.nl

Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> K&n 57i Kit Voor Mk7
Klaas Norg
post 24 Jul 2010, 20:27
Post #1

Fiesta Junior
**

Group: Active users
From: Medemblik
Member No.: 3.474
Voornaam: Klaas

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: MK7
Kleur: Wit

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt. Na alle voor en nadelen op een rijtje te hebben gezet ben ik toch voor de 57i kit gegaan van K&N.

Om te voorkomen dat er vette lucht in het filter komt heb ik daar naast gekozen voor een K&N karter ontluchtingsfilter.
Geen idee of het echt nodig is, maar het geeft me een beter gevoel.

Voor de montage heb ik met behulp van Dynolicious een paar testruns gemaakt van 0-100.
Na de montage heb ik dat weer gedaan en het was een aanzienlijk verschil.

Tsja hoe goed werkt het programma? Geen idee, maar het ding meet duidelijk een verschil.

Nu gaat het mij meer om het geluid dan om eventuele pk winst. En met het geluid zit het zeker snor.
Go to the top of the page

+Quote Post
The Barcode Man
post 24 Jul 2010, 21:09
Post #2

Fiesta Expert

From: Den Haag
Member No.: 1.713
Voornaam: Robin

Mijn Auto
Ford Fiesta
Type: MK6.5
Kleur: Blauw

15 pk verschil met enkel een K&N typhoon lijkt me erg sterk.
De apparatuur van de beste man is aan vernieuwing toe icon_biggrin.gif
De breather op je blokje vind je fiesta wel fijn en het staat ook strak.

+Quote Post
Joey-vd-B
post 25 Jul 2010, 14:00
Post #3

Fiesta Wannabee
**

From: Why should you care?!
Member No.: 4.331
Voornaam: Joey

Mijn Auto
Ford Fiesta

Ziet er zeer netjes uit thumbsup.gif je brengt me op ideeën icon_razz.gif haha

+Quote Post
Miquel
post 25 Jul 2010, 17:23
Post #4

Fiesta Freak

From: Heerhugowaard
Member No.: 42
Voornaam: Miquel

Mijn Auto
Ford Fiesta

QUOTE (The Barcode Man @ 24 Jul 2010, 22:09) *
15 pk verschil met enkel een K&N typhoon lijkt me erg sterk.
De apparatuur van de beste man is aan vernieuwing toe icon_biggrin.gif
De breather op je blokje vind je fiesta wel fijn en het staat ook strak.

Lijkt mij geen Typhoon kit.. icon_wink.gif

Maar idd 15 pk winst?? Lijkt mij ook erg sterk. Al zal je ongetwijfeld winst hebben yes_new.gif

+Quote Post
Miquel
post 25 Jul 2010, 17:24
Post #5

Fiesta Freak

Mijn Auto
Ford Fiesta

@ Klaas Norg:

is dit een orgineel setje voor de mk7? Zo ja, hoe heb je dat gaatje in het filter gedicht waar orgineel de carter ontluchting op aan wordt gesloten?

+Quote Post
Klaas Norg
post 25 Jul 2010, 18:00
Post #6

Fiesta Junior
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Het programma haalt het aantal pk uit het gewicht, drivetrainloss en dan de accelorometer. Erg precies is dat dus niet te noemen. Maar hij meet wel degelijk verschil voor en na. Bij de ene run komt hij op 15 pk verschil en de volgende op 5. Het is dus ook maar net hoe hard en goed je optrekt.

Maar zoals ik al aan gaf boeit me de pk winst niet. Ik ging er eigenlijk zelfs van uit dat ik helemaal geen winst zou hebben.

Echter merk ik wel degelijk verschil. Waar hij met het standaard filter nog behoorlijk inhield daar is hij nu veel losser. In zijn 4 met 50 het gas indrukken heeft nu ook echt resultaat.

Ja dit is de officiele 57i kit. En dat gaatje heb ik ruim afgeplakt met hele sterke tape. Die dus niet zo maar het filter ingezogen wordt. Ik ga er binnenkort nog een plastic dopje op lijmen. Dan zit het helemaal naar mijn zin. Verder is er nog een Samco slang onderweg voor het laatste stukje buis vanaf het filter.

Koude lucht inlaat heb ik door de windgeleider. Niet er onderdoor zoals in de beschrijving staat. Bij de eerste de beste drempel rij je hem er dan af.

+Quote Post
Miquel
post 25 Jul 2010, 20:48
Post #7

Fiesta Freak

Mijn Auto
Ford Fiesta

QUOTE (Klaas Norg @ 25 Jul 2010, 19:00) *
Het programma haalt het aantal pk uit het gewicht, drivetrainloss en dan de accelorometer. Erg precies is dat dus niet te noemen. Maar hij meet wel degelijk verschil voor en na. Bij de ene run komt hij op 15 pk verschil en de volgende op 5. Het is dus ook maar net hoe hard en goed je optrekt.

Maar zoals ik al aan gaf boeit me de pk winst niet. Ik ging er eigenlijk zelfs van uit dat ik helemaal geen winst zou hebben.

Echter merk ik wel degelijk verschil. Waar hij met het standaard filter nog behoorlijk inhield daar is hij nu veel losser. In zijn 4 met 50 het gas indrukken heeft nu ook echt resultaat.

Ja dit is de officiele 57i kit. En dat gaatje heb ik ruim afgeplakt met hele sterke tape. Die dus niet zo maar het filter ingezogen wordt. Ik ga er binnenkort nog een plastic dopje op lijmen. Dan zit het helemaal naar mijn zin. Verder is er nog een Samco slang onderweg voor het laatste stukje buis vanaf het filter.

Koude lucht inlaat heb ik door de windgeleider. Niet er onderdoor zoals in de beschrijving staat. Bij de eerste de beste drempel rij je hem er dan af.

Ik moet er ook even een dopje inlijmen, bij mij zit er ook tape op smile.gif

De lucht inlaat van onderaf heb ik wel gedaan, achter mijn onderste grill vandaan tot onder het filter, komt een beste bak rijwind doorheen denk ik, scheelt aanzienlijk.

Een vermogenswinst van 5 pk is het meest realistisch denk ik, althans op de ST waar het filter boven op het warme spruitstuk en motorblok ligt.

+Quote Post
Klaas Norg
post 25 Jul 2010, 21:39
Post #8

Fiesta Junior
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Bij de mk7 zit hij een behoorlijk eind van de hete onderdelen vandaan.
De scoop aan de voorkant blaast regelrecht het filter in en dan nog een koude luchtslang vanaf de onderkant van de auto. Ik denk dat het wel gunstig zit zo.

Bij mijn vorige auto (SportKa) kreeg ik meer geluid (H&R filter), maar heb ik altijd het idee gehad dat het vermogen zelfs minder was. Vooral als het heel warm weer was.

Nu is het eerder andersom. Geluid is minder heftig dan het H&R filter in de SportKa, maar ik merk echt een heel positief verschil in vermogen.

Ik ben tot nu toe uiterst tevreden.

Behalve dat ze in de handleiding beter hadden moeten omschrijven dat je de LMM niet met zijn eigen schroeven vast moest zetten, maar met de twee schroeven die ergens onderin de verpakking zaten.....

Heb nu het verloopstuk een beetje stuk gedraaid. icon_confused.gif
Zit muurvast hoor, maar het plastic in het verloopstukje is een beetje wit omdat de schroef iets te groot was.

+Quote Post
Joey-vd-B
post 26 Jul 2010, 11:51
Post #9

Fiesta Wannabee
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Nette foto's moet ik zeggen icon_razz.gif maar even over het kosten plaatje, bij mijn vorige auto had ik een green filter en deze was 375,- eurotjes, maar aangezien deze van K&N is en de kwaliteit hiervan hetzelfde is, wat heb jij er voor betaald? Beide filters dus ook die van de carter?

Thnx

+Quote Post
Klaas Norg
post 26 Jul 2010, 13:29
Post #10

Fiesta Junior
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Foto's zijn wel gelukt ja.
Maar dat doe ik wel vaker. icon_smile.gif

57i kit was €210,-
Carter ontluchting €35,-
Samco slang €40,- geloof ik.

Zelf monteren gaat prima.

Even opletten met de koudelucht slang.

+Quote Post
wheelsonfire
post 26 Jul 2010, 19:30
Post #11

What's a Fiesta ?
*

Member No.: 3.892
Voornaam: Harry

Mijn Auto
Ford Fiesta
Kleur: Zwart

Ik heb ook een K&N set besteld, bij Luna tunning, word deze week gemonteerd bij sportfilters.nl in Best.
Komplete set incl inbouw 162 euro.
Ben ook benieuwd wat het gaat worden.
Ik wilde het eerst combineren met chiptunning zou dan 17 pk bijkrijgen en het koppel zou ook flink omhoog gaan, nu alleen met K&N +/- 5 pk
Ik heb op het laatste moment toch maar besloten om alleen voor de K&N te gaan, dit i.v.m de verhalen dat je met chiptunning toch een grotere kans hebt op motor slijtage en je zit met je garantie.
De chiptunning bedrijven zeggen wel dat ze de garantie overnemen maar bij mijn dealer staan ze het niet toe te juichen.

+Quote Post
Joey-vd-B
post 26 Jul 2010, 19:36
Post #12

Fiesta Wannabee
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

QUOTE (wheelsonfire @ 26 Jul 2010, 20:30) *
Ik heb op het laatste moment toch maar besloten om alleen voor de K&N te gaan, dit i.v.m de verhalen dat je met chiptunning toch een grotere kans hebt op motor slijtage en je zit met je garantie.
De chiptunning bedrijven zeggen wel dat ze de garantie overnemen maar bij mijn dealer staan ze het niet toe te juichen.

Ik zelf heb ook een nieuwe mk7, heb zelf 3 jaar garantie, maar mag je dan wel een andere luchtfilter erop zetten? Want ja het is wel iets technische waar je aan gaat zitten snapje?

+Quote Post
Klaas Norg
post 26 Jul 2010, 20:13
Post #13

Fiesta Junior
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Als de Lucht Massa Meter het begeeft, dan is het lastig aan te tonen dat het niet door het filter komt en zal je zelf een nieuwe moeten kopen. (€ 130,-)

Bij alle overige problemen kan je bij K&N aankloppen.

Begreep ik ook van de redacteur van Auto&tuning waar ik recentelijk een foto opdracht voor moest doen.

Blijft een gokje, maar bij mijn garage gaven ze aan dat de motor alleen maar lekkerder gaat ademen, dus het geen kwaad kon en ik met een gerust hart het filter kon monteren.

In de praktijk zal het wel touwtrekken worden denk ik.

+Quote Post
wheelsonfire
post 30 Jul 2010, 09:39
Post #14

What's a Fiesta ?
*

Member No.: 3.892
Voornaam: Harry

Mijn Auto
Ford Fiesta
Kleur: Zwart

QUOTE (wheelsonfire @ 26 Jul 2010, 20:30) *
Ik heb ook een K&N set besteld, bij Luna tunning, word deze week gemonteerd bij sportfilters.nl in Best.
Komplete set incl inbouw 162 euro.
Ben ook benieuwd wat het gaat worden.
Ik wilde het eerst combineren met chiptunning zou dan 17 pk bijkrijgen en het koppel zou ook flink omhoog gaan, nu alleen met K&N +/- 5 pk

Vanmorgen de K&N laten inbouwen, was binnen een uurtje bekeken.
Eerste indruk is goed, het geluid is super. Wat betreft het vermogen dat moeten we nog even testen.
Volgende week gaan we naar duitsland op vakantie, mooie gelegenheid om daar even uit te proberen. We zitten in het Eifelgebied,dus best wel wat klimmen en dalen. Mijn voorkeur gaat uit dat ik nog wat meer koppel heb.
Op het inbouwstation werd me ook verteld dat er nu ongeveer 5 pk bij is gekomen, dat bij de 120 die ik al had moet het helemaal goed komen.

+Quote Post
Klaas Norg
post 14 Aug 2010, 18:42
Post #15

Fiesta Junior
**

Mijn Auto
Ford Fiesta

Hij bevalt mij erg goed. En gisteren heb ik er nog voor het mooie een Samco slang aan gehangen.
Zal wel weer een betere flow hebben, maar daar merk ik niets van.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

RSS Lo-Fi Version Time is now: 9 September 2010 - 09:46