Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Qomputer

Demonteren 'slot'

Recommended Posts

Ik heb een probleem,

Mijn MK4 is van binnen en buiten niet meer op slot te krijgen. Ook openen lukt van buiten niet. Heb heel de boel los gemaakt, maar krijg de witte kast waar het slot op uit komt en de kabel van de deurhendel van binnen niet los.

Kan iemand me tips geven hoe ik deze kan demonteren? Mijn vermoeden is namelijk dat dit onderdeel defect is of iets dergelijks.

Er zitten aan de zijkant van de deur 4 schroeven, 3 daarvan houden het witte kasje aan de binnenkant vast. Vanaf de binnenkant is 1 schroef die de deurhendel aan de buitenkant van de auto vast houd. Dit handvat krijg ik echter niet los omdat hij nog vast zit met 1 'onzichtbare' schroef.

Groet, Bram

Je hebt een drie deurs dacht ik hè? Dus de voorste sloten zijn normaal beveiligd met een kast errond. Ik denk dat je deze bedoelt. Je hebt dus drie schroeven aan de buitenkant van de deur voor het slot en dan is het slot op zich los. Maar die kast zit er nog rond. Wel, kheb slecht nieuws voor je. Die doos zit vastgekleefd als veiligheid. Je kan die lijm zeer langzaam laten oplossen met lijmoplosser, maar dit zal maar een klein beetje helpen. Verder zit die doos ook vast aan de geleiders van je ruit. Deze gaan tot beneden in je deur en zitten daar met een bout vast, als je die los maakt heb je wel een stevige hefboom om de kast mee los te sleuren. Het zal je wel aardig wat werk kosten, in een carrosserie bedrijf bijvoorbeeld doen ze dit niet eens, maar verwisselen ze liever het volledige slot.

Ik hoop dat dit was wat je bedoelde, post anders wat foto's..

Bedankt voor je reactie,

Ik heb een driedeurs, dat klopt. Maar de witte kast op zich zit wel los. Het probleem is alleen dat de 2 kabels (1 van de deurgreep aan de binnekant en 1 van het slot aan de buitenkant) er aan vast zitten. De kabel die van de deurgreep aan de binnekant komt is het probleem niet, die is lang en flexibel genoeg om mee te komen. Het witte kastje kan met een beetje wringen ook wel los komen, maar nu komt het. De kabel van het slot aan de buitenkant naar dat kastje toe laat niet 'los'. Hiervoor moet denk ik het slot uit de deur, of in ieder geval het handvat aan de buitenkant zodat ik kan zien hoe het er van binnen uit ziet. Ik krijg alleen dat handvat er niet af.

Ik zal morgen fotos maken!

Groet, Bram

Weet je verder daarna dan ook hoe je je slot kan reviseren want dat is denk ik nodig :)

Weet je verder daarna dan ook hoe je je slot kan reviseren want dat is denk ik nodig :)

Nee ik heb werkelijk geen idee....

Ik zat te denken aan een 'nieuwe' op de sloop halen?

Of als je me kunt helpen, graag! Altijd leuk om dingen zelf te kunnen natuurlijk.. maar ik vrees dat het te ingewikkeld is. Zeker voor iemand zonder achtergrond met autos...

Dat handvat zit met twee schroefjes vast, eentje is langs de binnenkant van de deur te bereiken, het andere kan je bereiken via een gaatje in je deur, je moet maar eens kijken door die gaatjes, zie je vast een schroefje die bevestigd is aan je klink. Verder zit dat handvat met een ijzeren pen vast aan je slot. Die kan je er met wat gedraai ook uitkrijgen.

En hoe je een slot reviseert wil ik ook wel eens weten, kheb al mijn sloten eruit gehad en geen enkel probleem gehad na het terugsteken. Enkel de binnenste klink aan de rechterkant lijkt een beetje uit de haak te zijn. Maar daar heeft niemand last van, heeft zichzelf precies al opgelost.

Sign in to follow this