Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michiel

Veelgestelde Vragen Over Het Forum

Recommended Posts

Veelgestelde vragen over het forum

Er zijn veel vragen die diverse malen gesteld worden op het forum en in dit topic zet ik tips & trucs die de meeste vragen wel beantwoorden. Indien je ergens op moet klikken vermeld ik zowel de Engelse als de Nederlandse term (afhankelijk van welke foruminstelling je gebruikt).

Vraag: Ik wil mijn forumnaam veranderen, hoe doe ik dat?

Antwoord: Je kiest een naam die nog niet gebruikt wordt door een ander lid. Vervolgens stuur je een PM naar The Crow met je verzoek. Een verzoek ziet er zo uit: Ik wil mijn naam veranderen van <oude naam> naar <nieuwe naam>. Het kan een tijdje duren voor je naam aangepast is. Als je een naam uitkiest die al bezet is, dan is het alleen mogelijk om die te over te zetten als de gebruiker in kwestie langer dan 1 jaar niet is ingelogd op de site en/of forum.

Vraag: Ik zie geen individuele posts, maar alleen de startpost en daaronder een lijst met antwoorden. Hoe los ik dat op?

Antwoord: Ga naar een willekeurig topic en dan zie je bij de startpost rechtsboven een knop Options (Opties) met een pijltje naar beneden. Klik op Options (Opties) en kies bij Display Modes (Lay-out Opties) voor Standard (Standaard). Je ziet nu individuele posts.

Vraag: Ik kan geen topics ouder dan een maand zien, of ik kan bepaalde topics niet meer terugvinden, hoe kan dit?

Antwoord: Ga naar het betreffende subforum (bijvoorbeeld "projecten"), en scroll helemaal naar beneden. In het lichtblauw gekleurde vak onderaan de pagina kun je een aantal weergave instellingen aanpassen. Je ziet hier bijvoorbeeld staan: "Van: 30 dagen/From: 30 days". In dit geval worden alleen de topics weergegeven waarin in de laatste 30 dagen activiteit is geweest. Dit kun je aanpassen door "Van: 30 dagen/From: 30 days" te veranderen in "Laat alles zien/Show All", en vervolgens te klikken op "Ga/Go". Nu worden weer alle topics weergegeven. Je kan hier bijvoorbeeld ook zien staan: "Topics: open". In dit geval worden alleen topics weergegeven die nog open zijn, gesloten topics worden niet weergegeven. Indien je dit veranderd in "Topics: Alles/All" worden alle topics weer weergegeven. (Deze instellingen hebben alleen betrekking op het betreffende subforum (bijvoorbeeld "Projecten") waarin je dit hebt aangepast. Ga je naar een ander subforum (bijvoorbeeld "Nieuws"), dan moet je deze instellingen weer opnieuw aanpassen).

Vraag: Kan ik het forum zodanig instellen dat ik geen signatures en/of avatars meer zie?

Antwoord: Ja, ga naar My Controls (Instellingen) en kies onder Options voor Board Settings. Je kunt nu instellen dat je geen smilies, avatars, foto's en/of signatures wilt zien. Alle instellingen zijn individueel aan te passen, je kunt dus ook alleen signatures uitzetten of alleen avatars.

Vraag: De tijd staat niet goed op het forum, kan ik dat aanpassen?

Antwoord: Ja, dat kan. Ga naar My Controls (Instellingen) en kies onder Options voor Board Settings. Je kunt nu instellen in welke tijdzone je zit en of je zomer/wintertijd hebt. Zodra je dat instelt, dan zal je tijdsinstelling altijd goed staan. Nederland zit in GMT +1.

Vraag: Ik wil het profiel zien van een lid, hoe doe ik dat?

Antwoord: Er zijn diverse methodes. Ten eerste kun je op de naam van een gebruiker klikken en dan kiezen voor View Member's Profile. Ten tweede kun je klikken op de avatar van de gebruiker en je gaat direct naar het profiel. Ten derde kun je in de Member's List (Gebruikerslijst) het lid opzoeken en op de naam klikken.

Vraag: Ik zie af en toe 'gaten' waar ik verwacht op iets te kunnen klikken?

Antwoord: Dat kan kloppen, de Nederlandse vertaling loopt iets achter bij de originele Engelse taalbestaanden, maar omwille van de veiligheid updaten wij altijd naar de nieuwste versie. Dat de Nederlandse vertaling dan nog even op zich laat wachten is slechts ongemakkelijk. Veranderen van taal kan onderaan het scherm heel snel via een druk op de knop op álle pagina's. Het is dus mogelijk om even snel van taal te switchen en weer terug.

Sign in to follow this