Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michiel

Faq - Motorenoverzicht Mk6

Recommended Posts

FAQ - Motorenoverzicht Mk6

Dit is een overzicht van alle in de Mk6 geleverde motoren en hun technische specificaties. Denk hierbij aan motorinhoud, boring en slag, vermogen, koppel, klepbediening, enzovoorts.

Mis je nog informatie? Stuur mij dan een PM of een mail.

Benzinemotoren

1.3i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 2

cilinderinhoud: 1299 cm3

boring x slag: 74,0 x 75,5 mm

compressieverhouding: 10,2:1

max. vermogen: 51 kW (70 pk) bij 5500tpm

max. koppel: 106 Nm bij 2800tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: ohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE Rocam

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nog niet bekend

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 5950tpm

maximum toerental kortstondig: 6175tpm

stationair toerental: 750tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 4.10 liter

nokkenasaandrijving: ketting

1.25i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1242 cm3

boring x slag: 72,0 x 76,5 mm

compressieverhouding: 10,2:1

max. vermogen: 51 kW (70 pk) bij 5600tpm

max. koppel: 106 Nm bij 2800tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.250 - 3.620

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 5950tpm

maximum toerental kortstondig: 6175tpm

stationair toerental: 750tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter

nokkenasaandrijving: distributieriem

1.4i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1388 cm3

boring x slag: 76,0 x 76,5 mm

compressieverhouding: 11,0:1

max. vermogen: 58 kW (80 pk) bij 5700tpm

max. koppel: 124 Nm bij 3500tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.060 - 3.620

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 6450tpm

maximum toerental kortstondig: 6800tpm

stationair toerental: 750tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter

nokkenasaandrijving: distributieriem

1.6i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1596 cm3

boring x slag: 79,0 x 81,4 mm

compressieverhouding: 11,0:1

max. vermogen: 74 kW (100 pk) bij 6000tpm

max. koppel: 146 Nm bij 4000tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 4.250 - 3.620

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 6450tpm

maximum toerental kortstondig: 6800tpm

stationair toerental: 750tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 4.05 liter

nokkenasaandrijving: distributieriem

2.0i ST

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1999 cm3

boring x slag: 87,5 x 83,1 mm

compressieverhouding: 10,8:1

max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 6000tpm

max. koppel: 190 Nm bij 4500tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Mazda MZR (Duratec DHE-420)

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.410, 1.110, 0.880 - 3.820 - 3.620

ontstekingsvolgorde: nog niet bekend

maximum toerental continu: tpm

maximum toerental kortstondig: tpm

stationair toerental: tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: liter

nokkenasaandrijving: ketting

Dieselmotoren

1.4 TDCi

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 2

cilinderinhoud: 1398 cm3

boring x slag: 73,7 x 82,0 mm

compressieverhouding: 18,0:1

max. vermogen: 50 kW (68 pk) bij 4000tpm

max. koppel: 160 Nm bij 2000tpm

brandstofsysteem: common rail

klepbediening: ohc

turbo: ja

katalysator: nee

type motor: Ford Duratorq DLD-414 TDCi (DV4)

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.370 - 3.620

ontstekingsvolgorde: nog niet bekend

maximum toerental continu: tpm

maximum toerental kortstondig: tpm

stationair toerental: 750tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter

nokkenasaandrijving: nog niet bekend

1.6 TDCi

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1560 cm3

boring x slag: 75,0 x 88,3 mm

compressieverhouding: 18,0:1

max. vermogen: 66 kW (90 pk) bij 4000tpm

max. koppel: 204 Nm bij 1750tpm

brandstofsysteem: common rail

klepbediening: dohc

turbo: ja, met intercooler

katalysator: nee

type motor: Ford Duratorq DLD-416 TDCi (DV6)

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.150, 1.930, 1.280, 0.950, 0.760 - 3.370 - 3.620

ontstekingsvolgorde: nog niet bekend

maximum toerental continu: tpm

maximum toerental kortstondig: tpm

stationair toerental: tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.80 liter

nokkenasaandrijving: nog niet bekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

Behalve het aantal kleppen per cilinder en de cilinderinhoud: Is er nog een verschil in performance tussen de 1.3 8v en de 1.25 16v?

Het voordeel van de 1.3 t.o.v. de 1.25 is de ketting ipv distributieriem? Scheelt toch weer een puntje onderhoud. Of zie ik dat verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Behalve het aantal kleppen per cilinder en de cilinderinhoud: Is er nog een verschil in performance tussen de 1.3 8v en de 1.25 16v?

Het voordeel van de 1.3 t.o.v. de 1.25 is de ketting ipv distributieriem? Scheelt toch weer een puntje onderhoud. Of zie ik dat verkeerd?

Fabrieksopgave (Autoweek.nl)

1.3-8v

0-100km/uur 17,3s

top 160 km/uur

gemiddeld verbruik 1 op 16,1 (6,2 l/100km)

1.25-16v

0-100km/uur 15,3s

top 160 km/uur

gemiddeld verbruik 1 op 16,1 (6,2 l/100km)

Share this post


Link to post
Share on other sites
FAQ - Motorenoverzicht Mk6

2.0i ST

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1999 cm3

boring x slag: 87,5 x 83,1 mm

compressieverhouding: 10,8:1

max. vermogen: 110 kW (150 pk) bij 6000tpm

max. koppel: 190 Nm bij 4500tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Mazda MZR (Duratec DHE-420)

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): 3.580, 2.040, 1.410, 1.110, 0.880 - 3.820 - 3.620

ontstekingsvolgorde: nog niet bekend

maximum toerental continu: tpm

maximum toerental kortstondig: tpm

stationair toerental: tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: liter

nokkenasaandrijving: KETTING

Edited by VitroFiesta
Aangepast in openingspost

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×