Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Michiel

Faq - Motorenoverzicht Mk5

Recommended Posts

FAQ - Motorenoverzicht Mk5

Dit is een overzicht van alle in de Mk5 geleverde motoren en hun technische specificaties. Denk hierbij aan motorinhoud, boring en slag, vermogen, koppel, klepbediening, enzovoorts.

Mis je nog informatie? Stuur mij dan een PM of een mail.

Benzinemotoren

1.3i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 2

cilinderinhoud: 1299 cm3

boring x slag: 74,0 x 75,5 mm

compressieverhouding: 9,5:1

max. vermogen: 44 kW (60 pk) bij 5000tpm

max. koppel: 103 Nm bij 2500tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: ohv

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Kent Endura-E

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nnb

ontstekingsvolgorde: 1-2-4-3

maximum toerental continu: 5450tpm

maximum toerental kortstondig: 5675tpm

stationair toerental: 850tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.25 liter

nokkenasaandrijving: ketting

1.25i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1242 cm3

boring x slag: 71,9 x 76,5 mm

compressieverhouding: 10,0:1

max. vermogen: 55 kW (75 pk) bij 5200tpm

max. koppel: 110 Nm bij 4000tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nnb

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 5950tpm

maximum toerental kortstondig: 6175tpm

stationair toerental: tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 3.75 liter

nokkenasaandrijving: distributieriem

1.6i

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 4

cilinderinhoud: 1596 cm3

boring x slag: 79,0 x 81,4 mm

compressieverhouding: 11,0:1

max. vermogen: 74 kW (105 pk) bij 6000tpm

max. koppel: 145 Nm bij 4000tpm

brandstofsysteem: multipoint injectie

klepbediening: dohc

turbo: nee

katalysator: geregeld

type motor: Sigma Zetec-SE

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nnb

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: 6450tpm

maximum toerental kortstondig: 6800tpm

stationair toerental: tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 4.25 liter

nokkenasaandrijving: distributieriem

Dieselmotoren

1.8 D

aantal cilinders: 4, in lijn

kleppen per cilinder: 2

cilinderinhoud: 1753 cm3

boring x slag: 82,5 x 82,0 mm

compressieverhouding: 19,4:1

max. vermogen: 55 kW (75 pk) bij 4000tpm

max. koppel: 140 Nm bij 1900tpm

brandstofsysteem: directe inspuiting

klepbediening: ohc

turbo: ja

katalysator: nee

type motor: Endura-DI

ligging blok: dwarsgeplaatst

overbrengingen handgeschakelde versnellingsbak (1, 2, 3, 4, 5 - final drive - reverse): nnb

ontstekingsvolgorde: 1-3-4-2

maximum toerental continu: tpm

maximum toerental kortstondig: tpm

stationair toerental: 800tpm

motoroliecapaciteit inclusief oliefilter: 5.60 liter

nokkenasaandrijving: nog niet bekend

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×