Jur

XR2Tii project.. vervolg

392 posts in this topic

Project XR2Tii is begonnen... vrijdag het halve interieur gestript, wat ik heb laten zitten

- 1 stoel

- 1 gordel

- dashboad

- deurpanelen

- hemel

- bedrading

al het andere was eruit gehaald en in mn schuurtje opgeslagen

Zaterdag is mn schoonvader begonnen aan het plaatwerk

62029.jpg

zonder het achterpaneel

62032.jpg

passen van het nieuwe paneel

62030.jpg

is ooit rood geweest

62031.jpg

de bewerkte mk5 1.6i sport achterbumper

Ziet er altijd vrij heftig uit zo'n gestripte wagen... maar we weten dat het allemaal de moeite waard is :wink:

Ben errug benieuwd naar die achterbumper als ie klaar is (zonder randjes ed.) :)

Nogmaals veel succes met de operatie!

Ja ben ook heel benieuwd.! Ga je er ook iets van Sparco stoelen in zetten of was dat niet de bedoeling??....

neeeej . .mn recaro's zitten goed genoeg ..

Sparco's was een maat van me op zoek.. voor in zijn puma (racing puma sparco's)

Ben ook erg benieuwd naar het resultaat strax van de strak gemaakte achterkant van de Fiesta...

een paar FRP stoelen zijn niet goedkoop.................... maar als dat geen probleem is .... :D

je hebt je weekend goed besteed zie ik :mrgreen:

We wachten in spanning op de volgende fase!!

je hebt je weekend goed besteed zie ik :mrgreen:

We wachten in spanning op de volgende fase!!

Mjah .. dat was eigenlijk alleen de vrijdag avond.. en de zaterdag middag (-:

Zondag wat interieur delen wezen halen in friesland.. dat is toch al een ruime 2 uur rijden .. enkele reis..

Ik zoek btw nog wat MK3 interieur delen (in het zwart).. dus als nog iemand wat over heeft..

denk aan:

- Dashboard

- achterpanelen

- B en C stijlen

- Deurpanelen xr2i 16v (met handvaten, zonder deurbakken)

- etc

een paar FRP stoelen zijn niet goedkoop.................... maar als dat geen probleem is .... :D

Idd daar betaal je de hoofdprijs voor, kan je net zo goed gewoon sparco torino's kopen

Idd daar betaal je de hoofdprijs voor, kan je net zo goed gewoon sparco torino's kopen

mjah ehghm 800 pond voor een setje stoelen .. is niet weinig..

Kennis van me kreeg een set stoelen + bank aangeboden voor 750!!!!!! pond.. das f*cking weinig..

Ziet er zeker goed uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

Hey Jur... hoe gaat het met je verbouwingsproject? Is er nog nieuws te melden? Ben errug benieuwd :wink:

door huis verbouwing (tja het weer was immer goed genoeg) van mn schoonvader.. is het project even (deze week .. en mogelijk komende week) even On-Hold gezet..

Wel is inmiddels het andere achterscherm inmiddels uitgeboord..

is de skirt van de rechterkant inmiddels helemaal strak gezet (op de auto) zit de achterklep erop (om toch even na te gaan wat er allemaal nog gedaan moest worden) de achterbumper gepast .. en iets aangepast. ..

verdere foto's volgen nog..

(-:

Na 1,5 maand 'stilzitten' (andere belangrijkere zaken) is mn schoonvader (en daarmee ik ook) weer begonnen met mijn project auto (-:

Hier een foto van de motorkap 'before', na het verwijderen van wat plamuur, welke was losgekomen door vocht tussen het staal en het plamuur.

De Nieuwe lijn is zichtbaar. na wat tips op FT.com toch gekozen om de booskijker meer in de lijnen van de auto te laten lopen.

09130.jpg

Nu met een nieuwe laag polyester plamuur, ondersteund door een polyestermat ... bij normaal gebruik .. gegarandeerd scheurvrij

09138.jpg

Een blik op de onderzijde.. ook dit moet er strak uitzien.. voor als de kap open staat bij een meeting of concourse :-P

09140.jpg

AnEen overzicht van het front.. (met contrast laagje erop)

09139.jpg

Dit is de start van de nieuwe kofferbak. De bak gaat nog bekleed worden.

09131.jpg

gaat goed man!

mooi die bak met dat ford logo erin :)

gaat goed man!

mooi die bak met dat ford logo erin :)

de bak ligt nu in de focus (vandaar niet 100% pasvorm) maar is geschikt voor Fiesta MK3, 4 en 5.

De bak is van 'hard' plastic.. dat is het nadeel .. Waarschijnlijk laat ik de bak ik de kleur van de auto spuiten.. tevens wil ik de vloer bekleden met een stuk rubber o.i.d. (misschien wel gewoon insmeren met vloeibaar rubber) zodat het logo zichtbaar blijft..

Maar voor ?15 kon ik me geen buil vallen :-P

Ziet er weer geweldig uit {dance}

Jemig zeg wat een project, je moet wel weten waar je mee bezig bent....

Maar het gaat vast lukken, suc-6

:wink:

Mzzls

Jemig zeg wat een project, je moet wel weten waar je mee bezig bent....

Maar het gaat vast lukken, suc-6

:wink:  

Mzzls

Dat van mij valt mee.. er zijn er genoeg engelsen (en zelfs enkele nederlanders) die nog veeeeeeel verder gaan ..

alhoewel .. verder dan een kale body :-P

Na de skirts ook aan de linkerkant een te hebben gemaakt (door mn schoonpa) is hij begonnen aan mn voorbumper.

Eerst vastlijmen .. en tijdelijk schroeven .. je kan er een olifant aan laten hangen..de schroeven zijn er inmiddels uit..

10398.jpg

De voorbumper met de MCR onderlip.. wordt net zo glad als de achterbumper..

hier wat foto's .. incl closeup.. het is nog maar het begin hoor.. en de bumper is nog niet klaar.. maar het idee is er..

mogelijk gaat er nog een laguna onderlip onder. maar eerst eens kijken of ik de diverse drempels over kom .. de bumper is een 8cm lager gekomen..

10399.jpg

10402.jpg

10401.jpg

new update.. De voorbumper gepast, deze ging er wat moeilijk op omdat de bumper niet meer meegeeft.

De espace lip er weer even onder gehangen.. maar weet het nog niet 100%

espace of de kleinere laguna lip.. wat zal ik doen ??

10583.jpg

De Mondeo spoiler gepast.. en uiteraard past het niet in 1x .. ik met mn grote mond van "Direct fit"

JurDsc02490kl.jpg

Dan maar aanpassen.. zodat de vorm overeen komt met de RS spoiler..

Nu is deze klaar om tot 1 geheel gemaakt te worden met de auto gewoon perfect.. niet te overdone ..

10584.jpg

Closeup... Na deze foto zijn de spoilers met elkaar verlijmd m.b.v. polyester dus alle openingen zijn afgedicht, meer foto's komen bij de volgende update

10585.jpg

Ik zou denk ik voor de kleine laguna lip gaan. Hij is al laag genoeg!

Ziet er verder super uit. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

(Wil je dan ruilen met de mijne.....dan heb je weer wat te doen :lol: )

Iedere dag weer ff kijken aar updates in deze thread.. Heel erg ingenieus en gaaf project!!! Wordt steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat.. S6 met verdere verloop van het xr2tii project :)

Een woord: WOW :D

Die bak voor in de kofferbak vind ik erg mooi, zeker zelf gemaakt ook, ik zoek nl ook nog iets voor mijn kofferbak....