Sign in to follow this  
Followers 0
fiesta_m

Gas blijft hangen....

23 posts in this topic

Bij mijn auto blijft nu vaker het gas hangen..

onder het rijden gaat ie gewoon door als ik alles los laat.. of zelfs harder... zodra ik rem stopt ie wel

maar als je dan stil staat maakt ie ontzettend veel toeren.. net alsof ik het gas inhoud...

laatst heb k de motor uitgezet onder het rijden en overnieuw gestart maar toen maakte ie weer veel toeren terwijl ik t gaspedaal niet aanraakte...

ook als je de koppeling intrapt hoor je de motor.. en als je die loslaat gaat ie vanzelf vooruit...

Iemand enig id wat dit kan zijn??

klinkt als een ford kwaaltje

Gaspositiesensor zal wal wat smerig zijn, die je gasklep bedient. Even loshalen, flink blazen en als het goed is doet ie het weer goed.

Als dat niet of onvoldoende helpt moet de lamdasonde vervangen worden, een bekend eeuvel geloof ik. Even hier in het forum een ""zoek" opdracht uitvoeren...

klinkt als een ford kwaaltje

Gaspositiesensor zal wal wat smerig zijn, die je gasklep bedient. Even loshalen, flink blazen en als het goed is doet ie het weer goed.

Als dat niet of onvoldoende helpt moet de lamdasonde vervangen worden, een bekend eeuvel geloof ik. Even hier in het forum een ""zoek" opdracht uitvoeren...

ik zal een gaan kijken morgen..

maar waar zit dat allemaal??

motor13jx.jpg

motor29ux.jpg

foto's van de auto..:: de auto is al 15 jaar oud dus jah...

mun pa heeft wel die hendel waar je in de motorkap gas mee kunt geven gesmeerd... heb nog niet gereden dus k weet niet of het weg is.. maar het was maar sporadies..

mun pa heeft wel die hendel waar je in de motorkap gas mee kunt geven gesmeerd... heb nog niet gereden dus k weet niet of het weg is.. maar het was maar sporadies..

Denk niet dat het daardoor weg is, maar volgens mij is dit idd vaker aan bod geweest hier

Misschien heb je hier wat aan http://www.fiestaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=2003

morgen ga ik eens zoeken of ik die stationairklep vind..

maar wat ik het raare der van vind is dat het maar af en toe is... het is niet elke keer dat het blijft hange... dat vind ik raaar

maar wat ik het raare der van vind is dat het maar af en toe is... het is niet elke keer dat het blijft hange... dat vind ik raaar

het is zeker na een langere rit of niet ?

het is zeker na een langere rit of niet ?

kan ik neit echt zeggen... maar laatst had k dan de motor uitgedraaid en overnieuw gestart en hij ging vol in ze toeren door... was toen in een 30 km zone en de auto ging gewoon harder... nadat k mun vriendin had afgezet heeft ie t ook niet meer gedaan.. dus jah k vind t echt raar

Blijft het pedaal hangen? Misschien dat je het daar moet zoeken.

En anders alle bewegende delen en de gaskabel (binnenkabel) even met siliconenspray inspuiten, misschien dat het helpt.

Blijft het pedaal hangen? Misschien dat je het daar moet zoeken.

En anders alle bewegende delen en de gaskabel (binnenkabel) even met siliconenspray inspuiten, misschien dat het helpt.

neej pedale net niet... heb ik ook al aan gevoeld toen k aan t rijden was met mun voet... maar die werkt normaal..

ik heb dit toen ook gehad maar dit bleek toen de stappenmotor (d8t dat het zo heet) was deze bleef hangen.

ik heb dit toen ook gehad maar dit bleek toen de stappenmotor (d8t dat het zo heet) was deze bleef hangen.

een fiesta uit 91 heeft die dat ook dan?

Als ik goed kijk hebben we het hier over een motor met carburateur. Dus ik denk geen ingewikkelde sensoren en zo.

Heb je het luchtfilterhuis er al afgehad en de boel daaronder goed bekeken?

Controleer je choke ook eens als je die nog hebt. Als die iets naar beneden glijdt wordt je benzinemengsel rijker (hetzelfde effect als wanneer je gas geeft)

welkom bij de club :( Ik heb precies het zelfde gehad met mijn mazda 121 1.25i .

Bij mij hebben ze gewoon de gaskleppositiesensor vervangen en toen was het opgelost, was wel een duur geintje (bij de dealer) omdat ze zelf ook niet wisten wat het kon zijn. Nu nergens geen last meer van.

Het is een beetje het effect van koppeling en gas tegelijk intrappen.

Bij mij hebben ze gewoon de gaskleppositiesensor vervangen en toen was het opgelost

Dat ding hadden ze ook gewoon schoon kunnen maken want dat doen de meeste met het probleem :( was wat goedkoper geweest. alleen moet dat schoonmaken dan wel wat vaker herhaald worden dus vervangen is wel een betere langere termijn oplossing.

ze hadden al eerder m'n snelheidssensor ofzo (weet niet of ik het goed zeg) vervangen. Na dat deze vervangen was bleef weer m'n gas hangen en ben ik terug gegaan naar de dealer. Ik hoefde toen alleen het onderdeel (de gaskleppositiesensor) te betalen en geen arbeidsloon enzo.

De auto waar het nu over gaat heeft geen gaskleppositiesensor, dus bij hem is het wat anders.

De auto waar het nu over gaat heeft geen gaskleppositiesensor, dus bij hem is het wat anders.

o :oops:

:biglaugh: Ik heb ook totaal geen verstand van die techniek, maar gelukkig zijn er hier nog mensen die dat wel hebben, en ook nog met ons willen delen {knipoog}

:biglaugh: Ik heb ook totaal geen verstand van die techniek, maar gelukkig zijn er hier nog mensen die dat wel hebben, en ook nog met ons willen delen {knipoog}

jij zit me ook altijd te plagen he {knipoog}:tong:

Sign in to follow this  
Followers 0