Jump to content
Fiestaclub.nl
Rob99

Gestolen

Recommended Posts

Nog voordat ik leuke dingen met deze auto had kunnen doen. Heeft men vannacht voor mijn deur mijn black edition gestolen. 

mochten jullie er een zien rijden met het kenteken 8znh70 (heeft een groene milieusticker/umwelt rechtsonder op het voorruit) bel dan de politie.   

hij staat inmiddels gesignaleerd 

Zonde. Keyless entry zeker? Anders zou ik de vorige eigenaar verdenken.

Erg vervelend! Zal erop letten, ik rijd voornamelijk in Noord-Brabant en Limburg.

Welke provincie is 'ie gestolen?

Waardeloos,hoop dat die weer terug komt in de goede staat.

Dat is go** geklaag jammer. 😟

🤔 En je had geen GPS tracker (OBD tracker is het simpelste, maar wel gauw vindbaarder) erin op zitten.

En ja, als ze met een obd apparaat de start blokkering omzeilen, tja dan trekken ze de GPS tracker er zo wie zo eruit, de tracker(s) hebben maar voor < 3uur een accuutje met stroompje derin zitten 😒

Bij de OBD tracker, pin 16 = +12v (daar weghalen waar een vaste continu 12v spanning blijft staan/aanwezig is) en pinnen 4 en 5 = massa 🤓, de tracker verbergen ergens onder het da*h*ord, en hij doet zijn werk 😃

Volgende keer toch doen, jongen! 

AlieX. heeft er zat, and cheap €25,- - 35,- . Lebara praypaid sim krt. derin met €10,- bel tegoed en sms commands tracken maar op je slimme "via Googlemap link" phone, je ziet precies op 30mtr. nauwk. waar hij staat!

Als ie onder beton (garage en zo) staat is natuurlijk een probleem voor de GPS satellieten zichtbaarheid, maar eens komt de auto met tracker weer naar buiten.

Succes met terug vinden 🤔

Edited by Pieterke

@r#%hg)& zeg, niet te filmen zeg, voor de deur nog wel. Je hebt dan altijd de angst de ie bij een overval gebruikt gaat worden en in de fik eindigt. Helemaal waardeloos dit zeg. Sterkte ermee Rob.

Laat even weten in welke regio je woont voor het geval dat ie daar nog ergens rondrijdt. Kenteken genoteerd.

Dat is slecht nieuws, hoe hebben ze dat voor mekaar gekregen 😟! Lag de sleutel bij de voordeur en niet in een rif tasje of metalen blikje 🧐? Helaas niet slim als dat zo zou zijn? 

Een GPS tracker, ja dat is een goede voornemen, daar doen en heb ik meteen aan/ingebouwd 😚. Om die snobs dieven toch op te kunnen sporen 🤓. Mocht dat gejat zich eens voordoen!

Nee heb je en met een hulpje kun je (het terug vinden) ja krijgen 😃

Is weggenomen in Amsterdam Noord.  Zelf woon ik op 3 hoog.  Beide sleutels in een metalen box. Juist tegen de mogelijkheid dat ze het signaal kunnen onderscheppen

Auto gekocht via een autodealer.  Net aan 1 jr en wat maanden in mijn bezit.  

hou een beetje hoop dat hij ergens gevonden wordt.  Maar vrees het ergste

Rob, hoe kunnen ze dat nu voor mekaar krijgen? 

Of heeft een vorige eigenaar (jij bent de 5e (RDW site/app kenteken intypen)) een sleutel bij laten maken ?? en nu er gebruik van gemaakt? 

RDW app: auto Historie: 

Datum eerste toelating: 05-02-2015 

Datum te naamstelling: niet geregistreerd.  (en dat is vreemd bij 5eigenaren? RDW fout misschien??) 

Aantal eigenaren: 5 

Gestolen: Ja 

Edit: ik zie op de RDW app dat 'datum tenaamstelling' niet overal altijd vermeld wordt? Geen idee waarom 🤔 

Edited by bickel

Dat is de vraag die ik ook heb.  
“hoe kan dat”.  

Snap niet dat deze fiesta in mijn straat de meest interessante was.

Naast de mercedessen AMG, leuke golfjes (vag groep) polootjes en soms een auto waarvan ik wel eens denk.  Wie kan dat betalen 

Ik had de auto sinds sept 2018 in bezit.   Zou verwachten dat ze dan veel eerder hadden toegeslagen als ze sleutel hadden.  Daarnaast gekocht bij een dealer in Utrecht.  En woon in Amsterdam. 

Heeft iemand van hier ooit een GPS tracker ingebouwd? En zo ja, welk merk / type  en wat zijn de gebruiks-ervaringen?

1 hour ago, Rob99 said:

“hoe kan dat”.  

Naast de mercedessen AMG, leuke golfjes (vag groep) polootjes en soms een auto waarvan ik wel eens denk.  Wie kan dat betalen 

Ik had de auto sinds sept 2018 in bezit.   Zou verwachten dat ze dan veel eerder hadden toegeslagen als ze sleutel hadden.  Daarnaast gekocht bij een dealer in Utrecht.  En woon in Amsterdam. 

Ben je beperkt casco of volledig casco verzekerd? In beide gevallen dan maar hopen dat ie niet binnen een maand terug gevonden wordt. Komt ie niet terug,  krijg je knaken en kun je een andere kopen. Ik zou persoonlijk niet meer in dezelfde auto willen stappen. Je weet niet wat ermee is uitgespookt dus krijg je nooit meer het juiste gevoel bij de Fiësta.

On 25-1-2020 at 09:26, NeverDespair said:

Heeft iemand van hier ooit een GPS tracker ingebouwd? En zo ja, welk merk / type  en wat zijn de gebruiks-ervaringen?

On 24-1-2020 at 16:37, Pieterke said:

Dat is go** geklaag jammer. 😟

🤔 En je had geen GPS tracker (OBD tracker is het simpelste, maar wel gauw vindbaarder) erin op zitten.

En ja, als ze met een obd apparaat de start blokkering omzeilen, tja dan trekken ze de GPS tracker er zo wie zo eruit, de tracker(s) hebben maar voor < 3uur een accuutje met stroompje derin zitten 😒

Bij de OBD tracker, pin 16 = +12v (daar weghalen waar een vaste continu 12v spanning blijft staan/aanwezig is) en pinnen 4 en 5 = massa 🤓, de tracker verbergen ergens onder het da*h*ord, en hij doet zijn werk 😃

Volgende keer toch doen, jongen! 

AlieX. heeft er zat, and cheap €25,- - 35,- . Lebara praypaid sim krt. derin met €10,- bel tegoed en sms commands tracken maar op je slimme "via Googlemap link" phone, je ziet precies op 30mtr. nauwk. waar hij staat!

Als ie onder beton (garage en zo) staat is natuurlijk een probleem voor de GPS satellieten zichtbaarheid, maar eens komt de auto met tracker weer naar buiten.

Succes met terug vinden 🤔

Ron, 🤔 goeie morgen, daar staat de beschrijving al 😊. Heb goeie ervaring mee 😇 ! Zoek op OBD2 GPS Tracker, merk JoyCar/SinoTrack/Coban/Voodoo etc. (ca. €15,- - €20,-) met type TK306B voor op het 2g netwerk, met een  Lebara simkrt. 👍 , €0,12 / sms, (als jou master telefoon ook een Lebara simkrt. heeft). Types voor 3 en 4g zijn veel duurder en gebruiken veel meer data waardoor je beltegoed eerder op is 😊. Of een goedkoop Lebara abonnementje van €7,50/mnd met 50 sms''jes 1gb data nemen, zou ook kunnen, als je dat der voor over hebt? 

Je moet je aan gewennen om mistens een keer per week een sms'je te versturen naar de GPS Tracker, vanwege provider simkrt. behoud 😇.

Pin 16 = +12v en pin 4+5 = ground + signaal massa! Op deze verborgen onder het dashbord manier, is met deze beperking, alleen tracking via de sms commando de GoogleMaps link te zien krijgt! En geen melding van ACC on/of en nog een paar dingen? Omdat Can High en Can Low niet aangestuurd worden op de tracker (ik dacht 6 + 14??) pinnen via de, en is dat de PCM?🤔

Je kunt met kabelschoentjes van 2,8mm zo (geisoleerd met krimpkous) op de genoemde pinnen 16 +4+5 schuiven, moervast 😇😃. Das toch duidelijk dames en heren, van klein project ontwikkelaar pieterke 👍 😲. Succes!  

http://imgur.com/a/pKsfsi3 

http://imgur.com/a/KKevKKY 

Dit kan ook, alleen wat omslachtiger, pedaal slot. Alleen als je slanke rem/koppelings pedalen hebt 🤓 . Nu

http://imgur.com/a/hiYNVgZ  

5 hours ago, Rob99 said:

“hoe kan dat”.  

Ja, Rob ??. Een gemakkelijk te kapen Fiesta 😂? En vraag mij niet WAAROM?? Hoop voor jou onbeschadigd terug gevonden wordt? 🤔 En neem de volgende keer het advies voor OBD 2 tracker beveiliging aan 🤓. Heb je iets meer zekerheid, maar dat is je eigen keuze! Zo kan ook een boeven netwerk opgerold worden 😃. Maar, wanneer hij beschadigd cq. in puin gereden is, dan tja heb je ook n*ks 😏

Mooi klote auto weg 

Daarom heb ik altijd een goedgekeurd alarm systeem  Willen ze hem echt hebben helpt dat ook niet ,echter word de kans wel  een stuk kleiner En Omdat je steeds vaker ziet/hoort dat er delen vanaf gehaald ,heb ik deze keuze gemaakt is wel weer een extra investering maar geeft mij een beter gevoel en dat is het mij dan wel waard Maar voor jou nu te laat Laten we hopen dat de maan snel om is dat de verzekering uitkeert ,en als hij teruggevonden zou worden zou ik hem niet meer willen !!

11 minutes ago, BlackFocus said:

Mooi klote auto weg 

Daarom heb ik altijd een goedgekeurd alarm systeem  Willen ze hem echt hebben helpt dat ook niet ,echter word de kans wel  een stuk kleiner En Omdat je steeds vaker ziet/hoort dat er delen vanaf gehaald ,heb ik deze keuze gemaakt is wel weer een extra investering maar geeft mij een beter gevoel en dat is het mij dan wel waard Maar voor jou nu te laat Laten we hopen dat de maan snel om is dat de verzekering uitkeert ,en als hij teruggevonden zou worden zou ik hem niet meer willen !!

Daar heb je gelijk in. Het risico dat hij versjangeleerd is 😳. En dan hoop ik (ook) dat hij niet meer te vinden is, maar dat weet je niet 🤔. Hij staat/rijd ergens 😏! De politie kan hem tegenkomen ook na tips, en dan? De verzekering, hier heb je hem terug bij niet total l*ss, misschien? 😟. 🤓 Maar er kunnen ook boeven gevangen worden, ten koste van jouw auto, die er weer met een ligte straf dervan afkomen. The Dutch human court rights system 😏

8 hours ago, Rob99 said:

“hoe kan dat”.  

Rob, dan moet er toch eentje toegang hebben gehad tot jou vehicle ? Of eerst  geheel open gekraakt, plus met obd start omzeiling gestart, misschien wel kompleet opgeladen op een aanhanger? 

Wat een suggesties 😒

Heb je al iets gehoord, tips en van politie 🧐

Belachelijk. Wat een kut land soms. Of beter wat een kut volk loopt er rond. 
Kan tegenwoordig niks meer nergens neer zetten, auto's voor je deur gejat, bij ons in t apartement complex worden info-tv's links en rechts gestolen. Gaat nergens meer over, harder aanpakken die gelukzoekers. 

Veel suc6 met het terugvinden of eventueel andere oplossing(en). 

19 hours ago, BlackFocus said:

Mooi klote auto weg 

Welk systeem heb jij dan George? Een van Ford via zo'n meldcentrale (volgens mij zit er een in Eindhoven, dat weet ik niet zeker?) met een prijskaartje van €..../jaar! 

🤔 Kun jij daar iets van uitleggen wat dat is en de jaarkosten, dan weten anderen dat ook 🤓

Ik heb een canbus systeem van Defa klasse 3 heb je wel een extra handzender om alarm en extra startonderbreker uit te schakelen (dat zijn de nieuwe eisen van SCM per 01-2015 )

Ik heb een soort volgsysteem wat vroeger veel in huurauto,s zat nadeel daarvan dat er een werkende simkaart in moet zitten met 4G en daar bel ik een keer per jaar mee zodat het nummer niet verloopt ! En ik heb een nummer wat ik dan kan bellen als ik wil weten waar de auto zich bevindt hier zitten dan op dat moment kosten aan Maar dat gebruik je alleen in geval van diefstal ,een abo vindt ik te duur en ik hoef niet te weten waar de auto is (rij er alleen zelf in )

Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt , en dat hun klauwen er af mogen vallen dat tuig !

Voor jou succes gewenst met het terugvinden van je Fiesta !

1 hour ago, BlackFocus said:

Ik heb een canbus systeem van Defa klasse 3 heb je wel een extra handzender om alarm en extra startonderbreker uit te schakelen (dat zijn de nieuwe eisen van SCM per 01-2015 )

Ik heb een soort volgsysteem wat vroeger veel in huurauto's zat nadeel daarvan dat er een werkende simkaart in moet zitten met 4G en daar bel ik een keer per jaar mee zodat het nummer niet verloopt ! En ik heb een nummer wat ik dan kan bellen als ik wil weten waar de auto zich bevindt hier zitten dan op dat moment kosten aan Maar dat gebruik je alleen in geval van diefstal ,een abo vindt ik te duur en ik hoef niet te weten waar de auto is (rij er alleen zelf in )

Mooi bedankt voor de uitleg. George, maar wat zijn de kosten uiteindelijk van je canbus systeem? Mijn systeem is met OBD2 systeem 2g, bij aanschaf 1malig €17,50 + 2x €10,- beltegoed per jaar. De werking is excl. de extra startonderbreker met handzender, misschien het zelfde als de jouwe 😇

Dus je beld het nr. van de 4g simkaart (bv. praidpay 4g met bv. €10,- bel tegoed) in je track systeem en die laat je via Googlemaps Link zien waar de auto zich bevind! En je spoort bij gestolen zijnde hem zelf op of geeft dat door aan de politie. Of zie ik dat verkeerd? 🤔             

24 minutes ago, bickel said:

Mooi bedankt voor de uitleg. George, maar wat zijn de kosten uiteindelijk van je canbus systeem? Mijn systeem is met OBD2 systeem 2g, bij aanschaf 1malig €17,50 + 2x €10,- beltegoed per jaar. De werking is excl. de extra startonderbreker met handzender, misschien het zelfde als de jouwe 😇

Dus je beld het nr. van de 4g simkaart (bv. praidpay 4g met bv. €10,- bel tegoed) in je track systeem en die laat je via Googlemaps Link zien waar de auto zich bevind! En je spoort bij gestolen zijnde hem zelf op of geeft dat door aan de politie. Of zie ik dat verkeerd? 🤔             

Het alarm systeem is prijzig 700 eur inkl en certificaat Ja 4 G simkaart en bij Vodafone is het zo dat je een keer per half jaar ermee moet bellen dan loopt hij weer een half jaar zonder op te waarderen Dat was een paar jaar terug anders dan moest je opwaarderen om nummer te behouden 

Via een code van het systeem en de 4G/telefoon nummer is hij te zien 

Dat volgsysteem wat ik heb is al jaren oud toen top spul nu wat oud maar werkt nog prima en is voor mij voldoende merk weet ik niets eens meer 

On 25-1-2020 at 07:46, Rob99 said:

“hoe kan dat”.  

Rob, heb je de verkoop dealer Utrecht ook eens lief aangekeken 🤓! zonder natuurlijk iets te duggereren! Vanwege eventuele sleutel perikelen 🤔, het is maar een duggestieve gedachte!