Jump to content
Fiestaclub.nl
Lingo

Motorstoringslampje brand.....ineens....

Recommended Posts

Geen idee waarom, maar deze morgen startte ik de auto en bleef het motorstoringslampje branden.

Toen ik afgelopen zat. de auto parkeerde was er niets aan de hand, en vanmorgen reed ie ook normaal.

Hij sloeg wel de 1e keer even af toen ik hem vanmorgen startte, maar daarna.....niets aan de hand...

De vraag; waarom brand het lampje?....

Iemand een idee?

De auto is een 1.6 bj 05-2005 (MK6)

@Lingo Luister even of de motor anders loopt dan normaal.

Het zou o.a. één van de twee lambdasondes kunnen zijn die kapot is. Die sensoren meten de kwaliteit van de uitlaatgassen vóór en na de katalysator en sturen deze aan.

Hoi daar!

Bedankt voor het meedenken alvast...

De motor loopt normaal; geen ander toerental oid.

Ook geen stotteren....gewoon normaal...

Zou het lampje uit kunnen gaan als ik de accupool er even afhaal?

ik heb een zgn keycode, maar is dat de code van de radio?

gr.

Mm....code van de radio is het niet, denk ik, want er zit een 9 en 7 in die ik niet op de radio heb....

Weet iemand toevallig de code?....begreep dat dat redelijk universeel is?....

Tis een 4500RDS-EON

gr.

Zou mischien ook met met het gasklep huis te maken kunnen hebben. Mischien vervuiling.

1 hour ago, Lingo said:

Mm....code van de radio is het niet, denk ik, want er zit een 9 en 7 in die ik niet op de radio heb....

Weet iemand toevallig de code?....begreep dat dat redelijk universeel is?....

Tis een 4500RDS-EON

gr.

De keycode voer je in door een paak keer op een getal te drukken, en dan op een ander getal om naar de volgende te gaan. 9 & 7 kunnen dus prima. 

Volgens mij is 5 "invoeren" en 1-2-3-4 de getallen (drukken voor 1 hoger) maar dat kan per model enigsinds verschillen. Het is al een tijdje geleden dat ik een 4/5/6000 serie had

Nou, het lampje is uit nadat ik de accu los heb gehad...

Weet niet voor hoelang, maar dat zie ik morgen wel, want dan moet ik naar het AMC A`dam, dus 75km om te zien of ie uit blijft.

Wel bijzonder dat ie, zonder dat de motor loopt ineens aan gaat als je start....of, niet meer uit gaat.....tis maar hoe je het bekijkt...

V.w.b. de radiocode; er zitten er 2 (!) bij de documentatie van de auto.

En idd, die ene doet het zoals Tristan beschreef!

Ik heb hiervoor verschillende Mercedessen gereden, en dat werkt weer net effe anders...

Bedankt voor het meedenken!

gr.

Dus na het afslaan, bij de eerstvolgende start, ging het lampje aan?

Dan is er gewoon een fout(je) geregistreerd. Vraag me wel af waarom je auto afsloeg en of dat vaker gebeurt?

Toch even de foutcode laten uitlezen en niet te lang mee wachten. Stel dat het ontstekingsfouten zijn door een gare DIS-bobine. Pas dan op want dat kan je een PCM kosten en das een dure grap.

16 hours ago, Mikkem said:

Dus na het afslaan, bij de eerstvolgende start, ging het lampje aan?

Dan is er gewoon een fout(je) geregistreerd. Vraag me wel af waarom je auto afsloeg en of dat vaker gebeurt?

Moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet of ie brande toen ik wegreed en de motor afsloeg.

Ik starte meteen opnieuw en toen viel het me op....

Het gebeurt wel vaker dat ie effe afslaat, maar dat komt denk ik door mij; had hiervoor een Mercedes automaat.

13 hours ago, allesklusser said:

Toch even de foutcode laten uitlezen en niet te lang mee wachten. Stel dat het ontstekingsfouten zijn door een gare DIS-bobine. Pas dan op want dat kan je een PCM kosten en das een dure grap.

Zal zat. even kijken of een kennis van mij (40+jr automonteur) hem kan uitlezen.

Hij heeft zo`n stekkertje en doet dan alles op de telefoon bekijken.

DIS- bobine????

PCM???....

Geen idee....

gr.

Gisteren zo`n 75 km gereden, en het lampje is nog steeds uit....

Denk dat het niet veel geweest kan zijn, anders had ie wel weer gebrand...

gr.