Jump to content
Fiestaclub.nl
Frozen Martijn

Ervaring Autobeam

Recommended Posts

Goedemiddag allemaal,

Heb nu al een tijdje, LED autobeam in de fiesta zitten, mk7.5.
Twee/Drie weken geleden is één daarvan kapot gegaan, vervolgens zijn die van een collega er ook mee gestopt en bij mijn ouders beginnen ze nu te flikkeren...

Autobeam gecontact wat alleen via facebook messenger kan...... krijg 0,0 reactie maar lezen het bericht wel.
Recent nog LED setje voor andere collega besteld waarbij de verkeerde rubberen kappen waren geleverd...

Voor mij is het in iedergeval het laaste wat ik er besteld heb, jullie misschien nog ideeën? 

daarom bestel ik daar niet meer  bestel nu via ali en daar zit best goed spul bij, en kijk altijd even via YouTube staat altijd wel een review tussen van wat je besteld.

Had autobeam ook bericht gestuurd dat de knipperlichten voor de spiegel niet passen op de MK8 maar voor de MK 7.5 zijn totaal geen reactie nada noppes.

Heb er nu een setje in van ali zeer fijn licht mooie opbrengst en laatste type LED chip en dat voor 23 dollar. Vorige setje LED heeft 2 jaar probleemloos gedraaid ook ali ligt nu als reserve in de auto.

@richard b,heb je link van de lampen,heb toen via link van je allies besteld,night eays. Draaien nu nog steeds,maar reserve is wel nodig. BVD.  

On 9-1-2020 at 12:19, Frozen Martijn said:

Goedemiddag allemaal,

Heb nu al een tijdje, LED autobeam in de fiesta zitten, mk7.5.
Twee/Drie weken geleden is één daarvan kapot gegaan, vervolgens zijn die van een collega er ook mee gestopt en bij mijn ouders beginnen ze nu te flikkeren...

Autobeam gecontact wat alleen via facebook messenger kan...... krijg 0,0 reactie maar lezen het bericht wel.
Recent nog LED setje voor andere collega besteld waarbij de verkeerde rubberen kappen waren geleverd...

Voor mij is het in iedergeval het laaste wat ik er besteld heb, jullie misschien nog ideeën? 

🤔 Krijg je ervan als Autobeam 't ook van die goedkope chinese rommel laat komen! Totaal niks waard! En dan nog niet eens een reactie terug geven, dat is helemaal goedkoop 😏! Zonder dit topic weer te vervuilen? Maar, dat zij (Autobeam) zich zo verschuilen met contact mogelijkheden, dat laat zien dat veel klanten problemen hebben, lijkt mij 🤔

Nee, rechtstreeks bij AlieX lijkt mij het beste, en goedkoper 🙄! Daar heb ik goede ervaringen mee, plus het zelf uitzoeken 😃

Het is zeker jammer, de lichtopbrengst is gewoon top.
Heb ook de knipperlichten rondom van Autobeam.. die doen het nog.

Ze geven 5 jaar garantie dat voelt ook goed, maar inderdaad het gevoel dat het gewoon Aliexpress is wat ze in een leuk doosje doen en met zo'n partij inkoop kan je idd wel keer set weggeven als "garantie" maar blij wordt ik er niet van.

Volgende keer denk maar gewoon bij CEUK bestellen, die kan je wel bellen, mailen of wat dan ook. Of xenon erin, heb goede ervaringen met hidxenonverlichting.

Inmiddels wel weer een reactie van ze gekregen... of ik de mk7 of mk7.5 heb..... ordernummers die ik ze geef zullen ze dus ook wel niks mee doen anders zou je dat niet vragen denk ik dan... ze gaan nieuwe opsturen, benieuwd hoelang dat weer gaat duren.

Martijn en zo, leest AutoBeam mee dan hier 🤔? Misschien heeft deze site met mondiale 😁 mensen een Kassa/Radar/ ConsumentenB. effect! Maar Oem, hoeft je beslist niet te doen, dat geeft ook vervuiling! 

25 minutes ago, bickel said:

Martijn en zo, leest AutoBeam mee dan hier 🤔? Misschien heeft deze site met mondiale 😁 mensen een Kassa/Radar/ ConsumentenB. effect! Maar Oem, hoeft je beslist niet te doen, dat geeft ook vervuiling! 

Ik vind dat jouw reactie vervuiling geeft.

Mijn vraag is namelijk of meerdere mensen dit ervaren of dat ik alleen ben..
Daarbij als ik er iemand mee kan waarschuwen, waarom niet?

28 minutes ago, richard b said:

@Bnz  link zit in je pb box.

Richard,

Wil je misschien de link openbaar zetten of mij ook sturen?
ben wel benieuwd

2 hours ago, richard b said:

H7 Led bulb met laatste generatie led chip incl sensor.

deze hebben mij bijzonder verrast geven mooi en goed licht .

wees verstandig bestel gelijk 2 setjes dan heb je altijd reserve niet dat je ze nodig hebt maar you never know.

Thanks,

Heb jij nog rubberen kapjes of iets mee besteld of passen de originele er gewoon weer op, bij Autobeam namelijk niet

4 hours ago, richard b said:

H7 Led bulb met laatste generatie led chip incl sensor.

deze hebben mij bijzonder verrast geven mooi en goed licht .

wees verstandig bestel gelijk 2 setjes dan heb je altijd reserve niet dat je ze nodig hebt maar you never know.

De foto's die er bij zitten geven mij wel wat zorgen: De "intelligente sensor" is een 0 ohm weerstand ofwel een draadje. Volgende keer moeten ze een echte sensor er op photoshoppen. De plaatjes die er bij staan van de gebruikers geven dat duidelijker aan met "000" er op, wat je kan verwachten van extreem goedkope smd componenten. Maar dat zegt natuurlijk niets over het werkelijke lichtbeeld maar 6000 lumen van 8 leds bij 55w zou ik niet verwachten. Dat doen led tl balk vervangers met honderden leds. Gok dat het rond de 2000-3000 hangt als het mee zit, nog steeds aardig wat. Ben benieuwd wat de levensduur is.

Even voor iedereen die denkt dat er goedkope lumileds (of goedkope high power leds) zijn: De 750+lm lumileds zijn rond de 4 euro/stuk bij afnames van 1000 of meer dus je zal er zeker 8 op moeten doen per apparaat om op de 6000 lumen te komen en dan zit je al ver over de kosten van de lampen. Cree verkoopt een hoop goedkope SMD/SMT leds die ze waarschijnlijjk gebruiken maar die zijn max 200 lumen en dan ~1 euro/stuk. niet slecht spul maar andere orde van lichtopbrengst. Goedkopere leds zijn overigens wel te krijgen maar dat zijn verlichtingsleds met lichttemperatuur in de 2500k-3500k. Niet echt leuk voor autolampen als je al halogeen hebt (zelfde kleur).

is een kort model lamp. dit kapjes passen er gewoon achter, maar had er een gat in ivm de vorige lampen zodat de ventilator aan de achterkant vrij was.

Haal binnenkort bij de dealer even een setje kapjes op die weer heel zijn :-) .

IK haak er even op in deze Led geven een mooi lichtbeeld heb ze laten stellen bij de dealer en hier waar veel donkere wegen zijn zonder straat verlichting ben ik er heel blij mee geven veel licht verblinden je tegenligger niet, en ondanks alie ik heb er nog nooit 1 stuk gehad, vaak gooi ik er na 1 jaar nieuwe in ivm nieuwere techniek in de lamp.

Dus levensduur prima heb ze nu in de auto liggen als reserve lampen mijn vorige Fiesta rijdt nog rond met een setje van 2 jaar oud.

Als ik de lamp zelf zie dan zie ik echt geen draadje zitten maar een vorm van sensor die verbonden is, had hier nml even naar gekeken met inbouwen.

Je moet ook niet voor de allergoedkoopste gaan maar een tussenweg vinden, en die dingen van autobeam komen gewoon uit china wellicht bij dezelfde fabrikant

Net zoals de knippers voor de  zijspiegels via alie 23 euro bij autobeam een flink stuk hoger in prijs terwijl het exact dezelfde led knippers zijn. 

Richard, mooi verslag hierover 😊! Wie weet als mijn mk8 lampen na gaan laten, ook zoiets erin 🧐

Autobeam is op zich wel een goed merk en een mooie lamp, nadeel hiervan is de koeling. Na een bepaalde tijd wordt hij wat minder fel ( Bijna niet merkbaar met het oog ) en daarna beginnen ze te knipperen of vallen helemaal in eens uit. 

Het zijn mooie producten zeker omdat ze interieurverlichting specifiek voor de modellen van Ford hebben, alleen qua koplampen zou ik eerder kijken op wat al eerder genoemd is bij Ali. En dan voor het merk Night Eye, deze zijn kwalitatief het beste wat er vanuit china te koop is, en heb ze nu al meer dan 6 jaar in de auto van de vrouw zitten en werken nog steeds perfect. Het betreft hier ook nog eens de versie zonder ventilator dus met passieve koeling. Ik raad wel aan om aan de achterkant van de lamp een opening te maken voor verse lucht, zeker bij compleet gesloten units, LED chips produceren nu eenmaal meer warmte als een normale halogeenlamp. Ik heb vanuit China vele merken mogen testen maar Night Eye ( CSP LED's ) komen het beste uit de bus en zeker ook qua brandpunt de beste, de andere type's hebben heel vaak strooilicht.

8 minutes ago, jefke said:

Autobeam is op zich wel een goed merk en een mooie lamp, nadeel hiervan is de koeling. Na een bepaalde tijd wordt hij wat minder fel ( Bijna niet merkbaar met het oog ) en daarna beginnen ze te knipperen of vallen helemaal in eens uit. 

Het zijn mooie producten zeker omdat ze interieurverlichting specifiek voor de modellen van Ford hebben, alleen qua koplampen zou ik eerder kijken op wat al eerder genoemd is bij Ali. En dan voor het merk Night Eye, deze zijn kwalitatief het beste wat er vanuit china te koop is, en heb ze nu al meer dan 6 jaar in de auto van de vrouw zitten en werken nog steeds perfect. Het betreft hier ook nog eens de versie zonder ventilator dus met passieve koeling. Ik raad wel aan om aan de achterkant van de lamp een opening te maken voor verse lucht, zeker bij compleet gesloten units, LED chips produceren nu eenmaal meer warmte als een normale halogeenlamp. Ik heb vanuit China vele merken mogen testen maar Night Eye ( CSP LED's ) komen het beste uit de bus en zeker ook qua brandpunt de beste, de andere type's hebben heel vaak strooilicht.

Dankje voor je reactie!
Ga ik volgende keer dus ook doen...

Vanuit Autobeam sturen ze 3 nieuwe setjes naar me op... echter duurt het elke keer dagen voordat je een reactie krijgt...

Heb de lampen is opgezocht welke Jefke zei

Als ik bij de specificaties de foto's bekijk zit op die lampen exact dezelfde stickertjes als die van Autobeam..... Volgende keer dus lekker daar bestellen

https://nl.aliexpress.com/item/32806908170.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.a1092e36XoAPOl&algo_pvid=d1ae16dc-7b53-441b-8cd7-6dbe088b6d4e&algo_expid=d1ae16dc-7b53-441b-8cd7-6dbe088b6d4e-0&btsid=6c45b5cd-8d52-4177-8db1-2595a5215d65&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_53

13 minutes ago, Frozen Martijn said:

Heb de lampen is opgezocht welke Jefke zei

Als ik bij de specificaties de foto's bekijk zit op die lampen exact dezelfde stickertjes als die van Autobeam..... Volgende keer dus lekker daar bestellen

https://nl.aliexpress.com/item/32806908170.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.a1092e36XoAPOl&algo_pvid=d1ae16dc-7b53-441b-8cd7-6dbe088b6d4e&algo_expid=d1ae16dc-7b53-441b-8cd7-6dbe088b6d4e-0&btsid=6c45b5cd-8d52-4177-8db1-2595a5215d65&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_53

Kijk, dan weet je dus ook waar de lampen vandaan komen, alleen bij Night Eye heb ik tot op heden nog nooit problemen gehad, bij de Colt had ik ze in de normale koplampen, bij de Subaru in de projectors en altijd mooi licht en lichtbeeld en nog nooit een setje kapot gehad. 

Alleen de lampen in jou link kan je NIET gebruiken in reflectorlampen aangezien het CREE Leds zijn en deze hebben een te groot brandpunt waardoor je in normale koplampen strooilicht krijgt, als je zoekt naar nieuwe LED lampen pak dan de CSP versie, perfecte lampen met hetzelfde lichtbeeld als een halogeen en te gebruiken in zowel projectors als reflectorlampen.

https://nl.aliexpress.com/item/32808278126.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.15c0709c98C1IV&algo_pvid=2fd0e653-a686-48b9-b66c-787a84c63bca&algo_expid=2fd0e653-a686-48b9-b66c-787a84c63bca-3&btsid=b604bac3-e46f-4e78-ba2a-bdd358dd268b&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_8,searchweb201603_53

Zie net op een facebook pagina van de Fiesta iemand die ze van CEUK heeft, exact dezelfde..

Thanks voor de tip @jefke lekker daar bestellen voortaan, blij te lezen van jou reactie(:

Hetzelfde met de knipperlicht modules die komen gewoon ook daar weg, vandaar dat ik niet meer bestel daar plus ze controleren niet ze melden doodleuk op de site dat deze pasten op de MK8 nadat ze dit getest hadden wat absoluut niet waar is, want dan waren ze erachter gekomen dat ze niet passen op de mk8.

On 18-1-2020 at 21:14, Frozen Martijn said:

Zie net op een facebook pagina van de Fiesta iemand die ze van CEUK heeft, exact dezelfde..

Thanks voor de tip @jefke lekker daar bestellen voortaan, blij te lezen van jou reactie(:

Graag gedaan, qua led verlichting heb ik veel getest aangezien ik zo’n type ben haha, ben blij dat ik heb kunnen helpen.