Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Road King

Probleem met Fiesta

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik rijd nu mijn 2e Fiesta. Een eenvoudige 1liter 60 pk. Voldoet precies aan mijn verwachtingen hoewel die wat sneller zou mogen zijn, maar tuning schijnt niet mogelijk te zijn ivm ontbreken turbo. Nu heb ik een probleem met de achterruit verwarming. Die doet het namelijk niet meer. Ik dacht zekering maar dat is het niet. Ik naar Wensink. Na 1,5 uur onderzoek en een rekening van 89 euro DACHT de monteur dat het de BMC zou KUNNEN zijn. Kosten 600 tot 650 euro. Ik ga dit natuurlijk niet doen als ik niet zeker weet dat het probleem dan ook verholpen is. Kan iemand mij hier mee helpen?

Groet

Welkom!

(Stel de vraag ook even in het juiste subforum, dit is ter introductie bedoeld)

Welk model is het? Mk7/7.5?

Zo ja:

Ik zou eerst de zekering controleren maar de BCM stuurt die wel aan inderdaad als het een Mk7/7.5 is. Volgens mij zit de relais in de BCM zelf (zwart ding met kabels er uit achter het handschoenenkastje). Controleren of die werkt kan door goed te luisteren of je hem hoort klikken als je de knop aanzet. 

650 euro is nogal duur naar mijn mening, maar dat zal wel met een nieuw onderdeel zijn en dan is het wel te verklaren (want duure onderdelen). Zelf eentje tweedehands kopen en laten inbouwen is stukken goedkoper, zeker als de auto al wat ouder is. Helemaal zelf doen wellicht nog goedkoper omdat alle stekkers los kunnen en je er redelijk bij kunt (zit achter dashboard). Ik kan me niet voorstellen dat de monteur daar meer dan 2 uur mee bezig is, inclusief programmeren/opvoeden. Maar goed, dat is mijn inschatting. Alles is overigens zelf programmeerbaar maar wellicht niet het meest makkelijke.

Welkom RoadKing naamgenoot Peter 😊. Ja dit is het voorstel forum! 🤔 Welke Fiesta uitvoering heb je, type motor en bouwjaar of een mk7/mk7,5? 

Welkom Peter, post eens een foto van je auto als je tijd hebt.