Jump to content
Fiestaclub.nl
Lingo

Voorstelrondje

Recommended Posts

Goedemiddag,

Mijn naam is Eric (forumnaam Lingo), en ik ben net in het bezit van een Fiesta 1.6 16v, 3-deurs bj 2005

Hiervoor reed ik altijd Mercedes, maar omdat ik veel minder km`s ben gaan rijden, kan de auto ook wel kleiner.

Dit is mijn 1e Ford, en ik hoop hier wat tips en tricks te kunnen krijgen v.w.b. de Fiesta.

Het 1e "dingetje" heb ik al met mijn stoelleuning; die wil niet meer voorover klappen.

Daarvoor ga ik morgen naar de garage waar ik de auto vandaan heb.

(Ik had het linkje voor de reparatie van de leuning al gevonden hier).

Heb je nog vragen aan me?

Stel ze en ik geef antwoord.

gr.

e21d2509-80a4-44de-a906-2f0b2d74c611.JPG

2dffcd81-6542-4c80-a59d-5291d5931fb7.JPG

1 hour ago, bickel said:

Welkom Eric. Kom ook maar met de vragen die je hebt 🧐

Wat ik mis in de Fiesta is een goede armsteun, maar effe struinen op dit forum, heb ik begrepen dat een armster2 een goede is.

Ook mis ik cruise-control, is dat te realiseren op mijn auto?

3e vraag; Ik heb voor de vakantie een dakbak nodig die uiteraard op dragers staat.

De bak heb ik al, maar de dragers nog niet.

Internet bied me niet echt een oplossing.

Ik begreep dat orgineel de daklijsten eraf moeten en in 3 delen er weer op?

gr.

56 minutes ago, Leon Fiesta said:

Met zo'n forumnaam verwacht je toch op z'n minst een auto in de kleur GROOOEEEENNNN!!!! :veryhappy:

Welkom Eric :)

Dat had ik wel leuk gevonden; gifgroen!:duim:

Maar helaas was/is ie zwart.....

gr.

2 hours ago, Lingo said:

Wat ik mis in de Fiesta is een goede armsteun, maar effe struinen op dit forum, heb ik begrepen dat een armster2 een goede is.

Ook mis ik cruise-control, is dat te realiseren op mijn auto?

3e vraag; Ik heb voor de vakantie een dakbak nodig die uiteraard op dragers staat.

De bak heb ik al, maar de dragers nog niet.

Internet bied me niet echt een oplossing.

Ik begreep dat orgineel de daklijsten eraf moeten en in 3 delen er weer op?

gr.

Cruise control is nooit affabriek geleverd op de MK6, maar kan achteraf door bijv. GoldCruise worden ingebouwd.

3 hours ago, Lingo said:

Dat had ik wel leuk gevonden; gifgroen!:duim:

Maar helaas was/is ie zwart.....

gr.

Och, zwart is wellicht niet de spannendste kleur maar het blijft tijdloos en staat ‘m toch goed.

45 minutes ago, Franciscus said:

Cruise control is nooit affabriek geleverd op de MK6, maar kan achteraf door bijv. GoldCruise worden ingebouwd.

Hoi Franciscus,

Jammer dat het niet orgineel erop te krijgen is.

Goldcruise is dat het hetzelfde als John Gold?

Ben daar niet zo gecharmeerd van...

Maar bedankt voor het meedenken!

gr.

Welkom Eric, stoelleuning kapot is blijkbaar een kwaaltje bij de mk6 en 6.5 😞

De mijne zijn een jaar of 6 geleden al vervangen.

Net even, tussen het werk door, even bij de Ford dealer geweest in Zaandam v.w.b. de dakdragers.

Het systeem met de dakrails in 3 stukken is nog steeds leverbaar en kost €209 totaal.

Dat is veel geld, maar aftermarket kosten ze ook zo`n €180.

Dus voor de zomer maar eens even bestellen....of zo....

gr.

Welkom op  het forum.

Die dakdragers zijn een verhaal apart. Je kunt beter spreken van vier dakgleuven van elk 16,5 cm lang. De lijst van één lengte moet eraf en krijg je drie losse delen voor terug met kunststof afdekplaatjes om de sleufgaten na verwijderen van de dragers af te dekken. Bij mijn auto kreeg ik het geheel gratis bij en ben het eigenlijk liever kwijt dan rijk. Ook hoopt er zich het nodige vuil in op en blijft er water in staan. Ik zou voor een "na de markt" geval gaan.

13 hours ago, allesklusser said:

Welkom op  het forum.

Die dakdragers zijn een verhaal apart. Je kunt beter spreken van vier dakgleuven van elk 16,5 cm lang. De lijst van één lengte moet eraf en krijg je drie losse delen voor terug met kunststof afdekplaatjes om de sleufgaten na verwijderen van de dragers af te dekken. Bij mijn auto kreeg ik het geheel gratis bij en ben het eigenlijk liever kwijt dan rijk. Ook hoopt er zich het nodige vuil in op en blijft er water in staan. Ik zou voor een "na de markt" geval gaan.

Hallo Allesklusser,

Ik ben al even aan Google geweest, maar voor de 3-deurs is er, volgens mij, niet veel te verkrijgen.

Bij de dealer had ik gezien hoe het werkt, en het leek mij wel een prima systeem.

Ik weet niet of het over te zetten is, maar ik wil wel met je ruilen voor de orginele lijsten...

Ik MOET namelijk dragers hebben, want anders kan alle kampeertroep niet mee...haha...

gr.

De stoelleuning is inmiddels gerepareerd.....2x.....na de 1e x klapte hij 1x naar voren en deed ie het weer niet.

Dus weer terug en weer een nieuw handeltje erop.

Nu lijkt het wel goed te zijn.

Andere vraag; volgens mij moet de distributieriem na 150.000km vervangen worden.

Mijn km stand is nu 152.000.

Uit het onderhoudsverleden blijkt niet dat ie al vervangen is.

Het schijnt nogal een "dingetje" te zijn bij deze motoren.

Weten jullie misschien een goed en goedkoper adresje om dit te laten doen, of zijn er hier handige mensen die het kunnen?

De Ford dealer vind ik geen optie, das me te duur!

Oja, ik woon in Heemskerk.

gr.

Heb je al gevraagd wat het kost bij de dealer? Misschien is daar ook een lager tarief voor in het Motorcraft onderhoudsprogramma? De waterpomp wordt ook gedaan als het goed is. Anders kan een universeel bedrijf het ook voor je doen maar ik verwacht dat je minimaal 300 euro mag reserveren.

Nee, nog niet gevraagd bij de dealer, maar ik kan me niet voorstellen dat die goedkoper is dan een universele garage.

Wat is dat Motorcraft onderhoudsprogramma?

Ik heb een onderhoudsboekje, maar na 2 stempels zijn ze gestopt met invullen.

Ik weet dat er onderhoud gepleegd is bij Ford Splinter in Weesp en bij Kwikfit op de Spaklerweg in A`dam

Ik heb hier helaas geen documentatie van.....

Heb ik nog een vraag; kan ik aan de bestaande autoradioset een Parrot hangen?

Ik wil safe rijden en geen telefoon in m`n hand houden.

gr.

Het lijkt erop dat je wagen net twee keer bij de dealer is geweest voor onderhoud. Na de garantie overgestapt naar KwikFit en die vullen dat onderhoudsboekje niet in, dat doet in principe alleen Ford met het Motorcraft Onderhoudsprogramma of een hele goede ander merk garage.

Zie ook hier ETIS waar je precies de onderhouds intervallen kunt zien: http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do

51 minutes ago, allesklusser said:

Het lijkt erop dat je wagen net twee keer bij de dealer is geweest voor onderhoud. Na de garantie overgestapt naar KwikFit en die vullen dat onderhoudsboekje niet in, dat doet in principe alleen Ford met het Motorcraft Onderhoudsprogramma of een hele goede ander merk garage.

Zie ook hier ETIS waar je precies de onderhouds intervallen kunt zien: http://www.etis.ford.com/fordservice/home.do

Kan dat nog zonder login? Zonder zie ik alleen de terugroepacties.

1 hour ago, TristanT said:

Kan dat nog zonder login? Zonder zie ik alleen de terugroepacties.

Je moet op de knop serviceschema's klikken en kun je het model, bouwjaar etc invullen. Je krijgt het zelfs in PDF en volgens mij doet de dealer dat ook. Laatste is de bekende lijst met vinkjes wat men zoal aan het voertuig uitgevoerd heeft.

In feite werkt het erg goed. Bij mijn leasewagens werd altijd netjes bij Kinésis bijvoorbeeld de remvloeistof op tijd vervangen voordat de boel vastroest. Dit laatste zouden bijvoorbeeld meer garages op tijd moeten doen.