Jump to content
Fiestaclub.nl
F1estaDriv3r

Bluetooth audio MK7

Recommended Posts

Hallo mede Ford rijders ;)

Sinds kort ben ik in het bezit van een Ford Fiesta uit 2009. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de Fiesta voorzien is van de originele (oude) bluetooth module zonder USB aansluiting.

Aangezien ik in de auto liever naar muziek luister via mijn telefoon ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Via dit forum kwam ik terecht bij de handleiding van Rolf waarin duidelijk wordt uitgelegd welke stappen je moet volgen om de bestaande module te vervangen.

Inmiddels heb ik de juiste module weten te bemachtigen en ingebouwd, maar de USB en bluetooth audio optie zie ik nog niet in het scherm. Nu raden jullie het waarschijnlijk al: het aanpassen van ETIS en het updaten van de USB module is een klusje wat ik helaas niet zelf kan, en waarvoor ik graag om hulp zou willen vragen.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen, evt. tegen een vergoeding? Ik hoor het graag!

27 minutes ago, F1estaDriv3r said:

Hallo mede Ford rijders ;)

Sinds kort ben ik in het bezit van een Ford Fiesta uit 2009. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de Fiesta voorzien is van de originele (oude) bluetooth module zonder USB aansluiting.

Aangezien ik in de auto liever naar muziek luister via mijn telefoon ben ik op zoek gegaan naar alternatieven. Via dit forum kwam ik terecht bij de handleiding van Rolf waarin duidelijk wordt uitgelegd welke stappen je moet volgen om de bestaande module te vervangen.

Inmiddels heb ik de juiste module weten te bemachtigen en ingebouwd, maar de USB en bluetooth audio optie zie ik nog niet in het scherm. Nu raden jullie het waarschijnlijk al: het aanpassen van ETIS en het updaten van de USB module is een klusje wat ik helaas niet zelf kan, en waarvoor ik graag om hulp zou willen vragen.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen, evt. tegen een vergoeding? Ik hoor het graag!

Is handig als je erbij in welke omgeving je zit 

Welkom nw. mede mk7 forumlid, jij heet toch Willem als voorstellende hier? 😕 

12 hours ago, BlackFocus said:

Is handig als je erbij in welke omgeving je zit 

Ik zit in de buurt van @Nielsicq. Maar ik ben best bereid om er een stukje voor te rijden ;).

5 hours ago, F1estaDriv3r said:

Ik zit in de buurt van @Nielsicq. Maar ik ben best bereid om er een stukje voor te rijden ;).

Stuur maar een berichtje als ik je moet helpen 👍

14 minutes ago, Nielsicq said:

Bedankt voor het aanbod! Het lukt me alleen niet om je een PB te sturen, ik krijg een fout dat je geen berichten kunt ontvangen. 😕. Zou je mij mss een PB willen sturen? Wie weet lukt het dan wel :).

Waar heb je die andere bluetooth module aan geschaft want ik zit met hetzelfde probleem, alleen weet ik niet of ik de oude of nieuwe bluetooth module heb hoe kan ik dat zien?

On 13-12-2019 at 16:37, Nielsicq said:

Hallo Niels,

Ik ben inmiddels in het bezit van een bluetooth module met USB en een passende USB kabel. Update staat al op een usb stick.  Volstaat het inbouwen en updaten om het aan de praat te krijgen of zal ik naar de dealer moeten om d.m.v. OBD nog wat instellingen te wijzigen?

Of kan ik een afspraak met je maken om even naar Assen te komen (woon zelf in Veendam).

Groet,

AlexP

On 15-12-2019 at 11:13, Roodspeed said:

Waar heb je die andere bluetooth module aan geschaft want ik zit met hetzelfde probleem, alleen weet ik niet of ik de oude of nieuwe bluetooth module heb hoe kan ik dat zien?

Ik heb mijn module tweedehands aangeschaft. De module zit vastgeschroefd op de plaat onder het dashboard kastje. Als je die plaat los maakt kun je bij de module, en dus zien welk type je hebt. Inmiddels werkt het prima dankzij @Nielsicq :)