Jump to content
Fiestaclub.nl
Sander Brouwer

Raar getik in het vooronder bij Fiesta mk8

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Zoals beloofd mijn probleemomschrijving van mijn auto. Sinds mijn auto een onderhoudsbeurt heeft gehad 2 maanden geleden heb ik een rare tik in de auto, wat uit de buurt van de middentunnel lijkt te komen. Dit getik heb ik bij accelereren of gas los laten bij lage snelheden, of bij het opschakelen van 1-2-3. Dan verschijnt het geluid bij het schakelen als ik de koppeling loslaat. Het geluid klinkt als een tik, soms enkele tikken snel na elkaar. Hiervoor ben ik naar Ardea Auto Lisse gegaan, en onder garantie is de versnellingsbak vervangen. Daarna was het probleem weg maar na een week begon het geluid weer terug te komen. Ardea Auto Lisse vertelt mij dat als het probleem zich voortzet ik er een soort van mee moet leren leven en "dan is het een producteigenschap". Dit lijkt mij sterk, daar ik me niet kan voorstellen dat dit op een nieuwe auto hoort voor te komen. Naast dit getik lijkt het ook alsof de koppeling "jankt" of een soort van vaag piepend geluid maakt bij langzaam optrekken/licht slippende koppeling. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik ben een beetje ten einde raad en ik voel me ook niet begrepen door Ardea Auto Lisse. Daarnaast ben ik heel zuinig op mijn auto en rij ik niet als een of andere maniak. 

Je zou eerder aan de koppeling denken,dat het koppilngs lager,druklager niet 100% is,,

Trilt het hitteschild,bij op of terug schakelen ??

Of ga zeker voor second opiniie,want reactie proiduct eigenschap,is niet normaal 😱

1 hour ago, Bnz said:

Je zou eerder aan de koppeling denken,dat het koppilngs lager,druklager niet 100% is,,

Trilt het hitteschild,bij op of terug schakelen ??

Of ga zeker voor second opiniie,want reactie proiduct eigenschap,is niet normaal 😱

Weet niet of het hitteschild trolt, maar het gekraak is zowel bij op als terugschakelen. Ja vond het ook al een erg rare reactie, zeker van een Ford bedrijf als Ardea Auto. Ik ga inderdaad voor een second opinion, ook bij het hoofdkantoor in Amstelveen. Ik ga hier hoe dan ook niet mee akkoord. Thanks voor je reactie!