Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Pancreas

MK7 Schakel probleem

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb problemen met het schakelen van mijn MK7. Met moeite krijg ik de auto (met draaiende motor) in de juiste versnelling, met motor uit kan ik wel goed schakelen. Dit geldt voor alle versnellingen. Ook kan ik de pook (met motor uit) zonder de koppeling in te trappen in zijn versnelling zetten.

Hebben jullie enig idee wat het euvel kan zijn?

Aan je verhaal te lezen komt je koppeling niet goed vrij Pedaal voelt wel normaal aan ?

6 minutes ago, Pancreas said:

Beste mensen,

Ik heb problemen met het schakelen van mijn MK7. Met moeite krijg ik de auto (met draaiende motor) in de juiste versnelling, met motor uit kan ik wel goed schakelen. Dit geldt voor alle versnellingen. Ook kan ik de pook (met motor uit) zonder de koppeling in te trappen in zijn versnelling zetten.

Hebben jullie enig idee wat het euvel kan zijn?

Synchronisatie ring versleten? De versnellingsbak moet uit elkaar? vermoed ik, dat heb ik nog nooit mee gemaakt bij mijn vorige mk7 2011! in bijna 8jr. 😲!  

6 minutes ago, BlackFocus said:

Aan je verhaal te lezen komt je koppeling niet goed vrij Pedaal voelt wel normaal aan ?

Pedaal voelt normaal aan. 

4 minutes ago, Pieterke said:

Synchronisatie ring versleten? De versnellingsbak moet uit elkaar? vermoed ik, dat heb ik nog nooit mee gemaakt bij mijn vorige mk7 2011! in bijna 8jr. 😲!  

Daar zat ik ook al aan te denken. Vind ik wel apart dat deze versleten zijn met een kilometerstand van net 114.000.

Kan de synchronisatie ring snel verslijten omdat deze auto elke dag kleine stukjes (60 kilometer per dag) rijd en veel moet schakelen? Je zou toch denken dat deze auto er voor gebouwd is.

5 hours ago, Pieterke said:

Lijkt me sterk dan zou het in bepaalde versnellingen zijn ! Schakelt hij wel goed in een en achteruit met draaiende motor ?

13 minutes ago, BlackFocus said:

Lijkt me sterk dan zou het in bepaalde versnellingen zijn ! Schakelt hij wel goed in een en achteruit met draaiende motor ?

In de eerste versnelling gaat meestal wel, maar ook niet altijd. Achteruit gaat wel prima. Het lijkt net of je elke keer naast de versnelling zit en met een beetje doorduwen lukt het wel. Soms helpt even de versnelling in zijn vrij te zetten en de koppeling op laten komen ook nog wel. 

Denk ik toch een koppelings probleem mogelijk is je drukgroep gebroken Zou zeker eerst even de koppeling vloeistof doorspoelen/ontluchten om zeker te zijn dat goed is 

13 minutes ago, BlackFocus said:

Denk ik toch een koppelings probleem mogelijk is je drukgroep gebroken Zou zeker eerst even de koppeling vloeistof doorspoelen/ontluchten om zeker te zijn dat goed is 

Koppeling is dat is toch dezelfde vloeistof als het in remvloeistof resevoir, als ik het goed heb 🤔

12 hours ago, bickel said:

Koppeling is dat is toch dezelfde vloeistof als het in remvloeistof resevoir, als ik het goed heb 🤔

Ja klopt als de remvloeistof wordt ververst wordt de koppeling vaak vergeten !

15 hours ago, BlackFocus said:

Dan ga ik dat eens proberen, tankje van de vloeistof was wel aan de lege kant. Bijgevuld een aantal weken geleden, toen was het euvel even verholpen. Ik zal eens gaan ontluchten, dat heb ik de vorige keer niet gedaan. Heb je een tip hoe ik ontluchten het makkelijkste kan doen?

1 hour ago, Pancreas said:

Dan ga ik dat eens proberen, tankje van de vloeistof was wel aan de lege kant. Bijgevuld een aantal weken geleden, toen was het euvel even verholpen. Ik zal eens gaan ontluchten, dat heb ik de vorige keer niet gedaan. Heb je een tip hoe ik ontluchten het makkelijkste kan doen?

Zal je met twee man moeten doen pedaal een paar keer intrappen vasthouden en dan nippel op de bak los dicht doen en dat een paar keer herhalen 

Als je je luchtfilter compleet verwijderd kan je hem zo zien zitten en kan je er ook heel makkelijk bij Kan niet missen

Sign in to follow this