Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Ritchie72

Problemen

Recommended Posts

Iemand ook problemen met de onderstaande site, na het invullen van de juiste Ford VIN krijg ik een rode foutmelding:

"Het lijkt erop dat er iets fout is gegaan. Probeer het zo meteen opnieuw"

Ford Update

Lijkt er op dat bij iedere update er een week of meer geen connecties zijn met de backend dus wellicht komt er weer een update aan.

Daarentegen: Aan de foutcodes te zien is de Amerikaanse VIN lookup server (database) overleden.

Zie ook deze foutmelding. Ik krijg sowieso al maanden de update of vernieuwd kaartmateriaal niet te zien. Telkens de melding "probeer het later nog eens". Het is me slechts 1x gelukt om het systeem te updaten.

Ford Nederland gaf in eerste instantie aan dat het een IT probleem was, maar later werd er door de klantenservice aangegeven dat ze niet wisten hoe dit kan en werd voor technische ondersteuning naar de dealer verwezen. Klantenservice kon sowieso niet veel meer doen dan de handleiding doornemen...

Van de week bij de dealer geweest voor onderhoud en het daar gevraagd. Zij kunnen het systeem wel updaten maar duurt 2-4 uur in aparte afspraak. Op zich mooi dat ze het willen oplossen maar ik heb gevraagd of ze uit willen zoeken waarom ik niet kan updaten via de website, want ik wil niet bij iedere update langs de dealer als je dit ook zelf kan doen. Word (als het goed is) nog teruggebeld.

Meer mensen die dit hebben?

De site heeft het in het afgelopen weekend heel even gewerkt, nu weer niet :(

On 16-11-2019 at 12:50, MFiesta said:

Zie ook deze foutmelding. Ik krijg sowieso al maanden de update of vernieuwd kaartmateriaal niet te zien. Telkens de melding "probeer het later nog eens". Het is me slechts 1x gelukt om het systeem te updaten.

Ford Nederland gaf in eerste instantie aan dat het een IT probleem was, maar later werd er door de klantenservice aangegeven dat ze niet wisten hoe dit kan en werd voor technische ondersteuning naar de dealer verwezen. Klantenservice kon sowieso niet veel meer doen dan de handleiding doornemen...

Van de week bij de dealer geweest voor onderhoud en het daar gevraagd. Zij kunnen het systeem wel updaten maar duurt 2-4 uur in aparte afspraak. Op zich mooi dat ze het willen oplossen maar ik heb gevraagd of ze uit willen zoeken waarom ik niet kan updaten via de website, want ik wil niet bij iedere update langs de dealer als je dit ook zelf kan doen. Word (als het goed is) nog teruggebeld.

Meer mensen die dit hebben?

Laat maar eens horen wat de dealer heeft gezegd.

Website om de update te downloaden ligt eruit en dat is al een week ze hopen hem deze week weer operationeel te hebben  

@Ritchie72 @martn

De Ford website werkt alweer even als het om sync updaten gaat.

Voor mijn specifieke “probleem” van het niet kunnen updaten uiteindelijk vandaag bij de dealer geweest. Ze hebben de laatste software en kaarten geïnstalleerd en als ik het goed heb begrepen de apim module gecalibreerd. Nu werkt het updaten via de website ook weer en verschijnt niet meer de melding “probeer het later opnieuw”.  Ik kan wel een kaartupdate downloaden. Moet nog even kijken welke dat is omdat er al F8 opstaat.

13 hours ago, MFiesta said:

Nu werkt het updaten via de website ook weer en verschijnt niet meer de melding “probeer het later opnieuw”.  Ik kan wel een kaartupdate downloaden. Moet nog even kijken welke dat is omdat er al F8 opstaat.

De site werkte niet omdat de servers in de VS aan het roken waren, had niets met jouw calibratie te maken of de sync versie. 

Wat is Sygic / Car nav or Here we Go toch gemakkelijk, every 3monhts uptodate, no Fords server flameout with baking an 🍳😟. Here door VAG Mercedes over gekocht van het Finse Nokia die ook in de Sync3/Ford/VAG Mercedes betaald zit 🤔

1 hour ago, bickel said:

Dat ben ik volledig met je eens Piet. 🙄

🙌

On 12-12-2019 at 15:42, martn said:

Gewoon Google Maps of Waze op CarPlay, beter is er niet.

Mee eens maar Andoid auto icm met Waze hapert gewoon teveel en us regelmatig de weg kwijt in mijn auto met een Samsung A8. Alle batterij besparende troep uitgezet en vaak na ongeveer een uur begint de ellende. Maps hetzelfde al is de GPS daar wel meestal in orde. 

Nu de laatste update van Sync van de site gehaald en de F8 kaarten geïnstalleerd dus misschien gaat het nu beter. Ik wou dat Android auto nu eindelijk eens gewoon in de app store kwam zodat je zeker weet dat alles in orde is. 

Wel jammer van Waze want was diep onder de indruk van de weergave van snelheid(gereden en toegestane) op het display en het heeft me ook een snelheidsboete bespaard met een correcte flitsmelding net op tijd.

21 hours ago, Skippy said:

Mee eens maar Andoid auto icm met Waze hapert gewoon teveel en us regelmatig de weg kwijt in mijn auto met een Samsung A8. Alle batterij besparende troep uitgezet en vaak na ongeveer een uur begint de ellende. Maps hetzelfde al is de GPS daar wel meestal in orde. 

Met waze heb ik hier ook wel eens last van maar gelukkig niet altijd. Hij gaat dan gigantisch schokken (5+ secoden). Dit schijnt een bug te zijn in waze icm sommige telefoons (mijne is een nokia) en er zijn al meerdere meldingen van gemaakt bij waze zelf maar waarschijnlijk ligt het aan de aanpassingen van de fabrikanten aan het OS. Wellicht heeft de samsung hier ook last van. Als ik het heb is het enige dat werkt de stekker er uit, waze afsluiten (des noods geforceerd) en opnieuw opstarten van waze. Maps heb ik hier geen last van maar het klint als hetzelfde probleem. Ik heb alle batterysavers uit gezet maar goed, dat mag ook niet echt baten. Komt het vaakst voor als waze al open stond (van vorige navigatie of doordat ik de bestemming al heb ingevoerd) en daarna hem in de auto prop.

Overigens heb ik met carplay ook problemen gehad maar die zijn er niet meer. Daarentegen heb ik ook geen iOS apparaat meer dus dat maakt ook niet meer uit.

Zo nu en dan komen er ook updates van android auto uit dus wellicht komt daar ook nog een fiks mee binnen.

1 hour ago, TristanT said:

Met waze heb ik hier ook wel eens last van maar gelukkig niet altijd. Hij gaat dan gigantisch schokken (5+ secoden). Dit schijnt een bug te zijn in waze icm sommige telefoons (mijne is een nokia) en er zijn al meerdere meldingen van gemaakt bij waze zelf maar waarschijnlijk ligt het aan de aanpassingen van de fabrikanten aan het OS. Wellicht heeft de samsung hier ook last van. Als ik het heb is het enige dat werkt de stekker er uit, waze afsluiten (des noods geforceerd) en opnieuw opstarten van waze. Maps heb ik hier geen last van maar het klint als hetzelfde probleem. Ik heb alle batterysavers uit gezet maar goed, dat mag ook niet echt baten. Komt het vaakst voor als waze al open stond (van vorige navigatie of doordat ik de bestemming al heb ingevoerd) en daarna hem in de auto prop.

Overigens heb ik met carplay ook problemen gehad maar die zijn er niet meer. Daarentegen heb ik ook geen iOS apparaat meer dus dat maakt ook niet meer uit.

Zo nu en dan komen er ook updates van android auto uit dus wellicht komt daar ook nog een fiks mee binnen.

Ja duidelijk verhaal en overeenkomstig met wat ik ook meemaak. Telefoon is na die storing soms ook van slag en dan helpt  alleen opnieuw opstarten nog.

Hierdoor vind ik Android Auto toch echt tegenvallen en eigenlijk niet bruikbaar voor lange ritten want het lastste wat je wilt is dat op het moment suprême de navigatie uitvalt(en dat is bij mij nu juist wat er steeds gebeurt omdat het vaak na een uur op treed). Het valt me ook tegen van Google omdat ze tot nu toe zich niet mengen in de discussie over de problemen met Waze en ik ze voirheen altijd uiterst stabiel en bruikbaar vond met hun meeste producten(zeker vergeleken met de concurrentie).

In een auto moet zozn systeem gewoon werken anders heeft het voor mij geen meerwaarde.  Jammer is dat Spotify het beste werkt en klinkt via Android Auto naar je kan dan alleen dus Maps of Waze gebruiken en niet de ingebouwde navigatie. 

Ik moet wel zeggen, eigenlijk heb ik het de laatste tijd (sinds de nieuwe ui van android auto iig) altijd direct. Dus meestal merk ik het voordat ik de straat uit ben en zet ik het daarna goed waardoor het gewoon werkt voor de hele rit. Idd erg irrirant dat jij het ook halfverwege hebt want dan is het inderdaad waardeloos. 

Ik moet wel zeggen, heb als een tijdje de android auto updates niet binnen gehaald dus zal dat weer eens doen om te kijken of het uit maakt.

23 minutes ago, TristanT said:

Ik moet wel zeggen, eigenlijk heb ik het de laatste tijd (sinds de nieuwe ui van android auto iig) altijd direct. Dus meestal merk ik het voordat ik de straat uit ben en zet ik het daarna goed waardoor het gewoon werkt voor de hele rit. Idd erg irrirant dat jij het ook halfverwege hebt want dan is het inderdaad waardeloos. 

Ik moet wel zeggen, heb als een tijdje de android auto updates niet binnen gehaald dus zal dat weer eens doen om te kijken of het uit maakt.

Ja ik heb nu van alles de laatste update(ook de laatste Sync 3) en in deze Android Auto update staat vermeld dat er 16 december een verandering komt voor de gebruikers interface op het autoscherm dus ben benieuwd of het dan ook eindelijk officieel via de app store gaat lopen. Bij mijn laatste rit deed alles het direct zonder problemen(Maps en Spotify) en ook de voice assistent werkte goed, dit was echter maar een rit van een minuut of 15 en daarna weer terug en dat ging ook feilloos. 

We houden hoop.

Sign in to follow this