Jump to content
Fiestaclub.nl
Dennisvm

Aandrijfas tussenlager speling.

Recommended Posts

Hallo mede Ford rijders.

Bij onze ford fiesta 1.3 uit 2005 zit er redelijk wat speling op het tussenlager rechtse aandrijfas zowel horizontaal als verticaal.

Er was al een redelijke tijd iets hoorbaar maar nu na de winterbanden wissel is het heel hoorbaar,na onder de auto te hebben gelegen vond ik dit lager met best veel speling.

Nu heb ik 2 opties een andere as gebruikt of nieuw of een andere lager.

Maar nu ben ik bang zowel een as als een lager dat de houder die vast zit aan het blok zodoende is gesleten dat het lager niet lekker zit en er nog los in zit.

Nu heb ik een complete gebruikte as gevonden met houder maar nu is het dat de nummers van de versnellingsbak net verschillen op MA en MB.

De versnellingsbak van ons begint met 2S6R 7002 MB 136.

Weet iemand wat het verschil is met de MA en MB kwa as en versnellingsbak.

Of heeft iemand het eerder meegemaakt en dat de houder waar het lager in vast zit dit niet zo maar uitslijt.

En waarneer ik de aandrijfas uit de bak neem loopt er iets olie mee of zou de hele bak leeg lopen(weet waar ik hem bij moet vullen)ūüėĀ.

En de as aan de rechte kant heeft deze geen c clip waarmee hij geklemd zit in de versnellingsbak.

Hierbij een filmpje van de speling

Mvg Dennis van Mierlo 

Voor zover ik kan zien wat betreft bouwjaar heb je een MK6 en geen MK5 zoals in je profiel staat.

Hier een overzicht van de onderdelen: https://ford.7zap.com/nl/car/54/no/0/1789/16430/71706/#3B436

De complete as die je reeds hebt moet goed zijn voor jouw doel: https://www.carondo.com/de/autoteile/radantrieb/antriebswelle/antriebswelle:::1495747.html

Erg merkwaardig dat de lagerhouder is uitgesleten, dat betekent dan dat het lager is vastgelopen en of de houder niet goed vastgezeten heeft? Vreemd.

Maar dit houdt dus ook in dat je een nieuwe lagerhouder met beugel moet hebben en niet zo zeer een complete as. Een niet lager is simpel overal te krijger maar de houder en beugel zul je bij de dealer moeten halen of hier kun je ook goed terecht voor de houder en beugel: https://www.online-teile.com/ford-ersatzteile/search_results.php?keywords=1441178

De olie moet je inderdaad even opvangen en weer bijvullen.

Hallo.

Bedankt voor je reactie ik ga er morgen even na kijken.

Het zou dus raar zijn als de lagerhouder uitgesleten zou zijn zo zat ik zelf ook al te denken het is harder materiaal als lager en houder.

Het lager zag er ook niet echt fris meer uit denk dat ik dan het lager beter eerst kan vervangen en hopelijk klemt hij mooi vast anders is er altijd gelukkig de houder en klem te bestellen.

Iemand een goed advies hoe ik het beste het lager eraf kan halen en de nieuwe er op kan krijgen persen etc.

Had al iets gevonden met een gelijke diameter buis de lager er weer op tikken.

Mvg Dennis van Mierlo 

√ó