Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Ik heb recent mijn accu vervangen en nou vroeg ik mij af of je dit nog ergens moet resetten, er zitten namelijk 2 sensoren op de accupool klemmen? Ik heb verschillende methodes gezien maar ik kan er niet achter komen of dit nou ook specifiek is voor een Fiesta MK7.5. Ik heb het geprobeerd zoals beschreven in de link, maar dat werkt niet. Ik heb met Forscan gekeken, ik heb gezien dat er bij sommige uitvoeringen de optie bms reset/relearn in zat alleen bij mij zie ik deze functie niet er tussen staan. Hoe zit dit nu?

https://www.focusclub.nl/index.php?threads/resetten-van-het-battery-monitoring-system-na-het-vervangen-of-opladen-van-de-accu.98992/

Je hoeft niets te doen zodra de sensor is losgeweest  (bms) gaat hij opnieuw zijn gegevens leren ivm start/stop 

Ok top. Van mij hoeft dat start/stop niet te werken maar het was meer voor de overige elektronica die hier gebruik van maakt. Het was al een eerste indicatie dat de oude accu niet helemaal in topconditie was, want zolang ik de auto heb werkte start/stop al niet, dit zal helaas nu wel gaan werken. Accu was nu echt op, niet slecht trouwens na 7 jaar (origineel). Weet iemand of start/stop uit te schakelen is met Forscan zonder al te veel gevolgen voor andere systemen in de auto? En hoe dit te doen?