Jump to content
Fiestaclub.nl
R.Zwiers

Zwiers: Nieuw Luchtfilter

Recommended Posts

Hier maar een topic aan maken om de boel up to date te houden. Voor de liefhebber op focusclub wordt het zelfde verteld. Echter blijf ik daar meer up to date.

Afgelopen week een hoop onderhoud gedaan.

360.jpg

Bij een lid van het focus forum op de lift bezig geweest. Remmen voor, nieuwe blokken nieuwe schijven, nieuw brandstof filter nieuwe thermostaat en nieuwe waterpomp. Zodat die dr weer even tegen aan kan.

360.jpg

Texstar schijven met ATE blokken.

Ook liep rechter klauw voor niet helemaal lekker. ABS heeft mooie hele complete setjes om de boel te overhalen.

360.jpg

360.jpg

Ziet er weer fris uit.

Direct het hele rem systeem even geflushed. Voor en achter.

Daarna bezig geweest met de waterpomp en termostaat. Manmanman, fiesta geeft wel weinig ruimte hoor om te werken. Maar tis gelukt. En na de data op de oude onderdelen gecheckt te hebben was t maar goed dat t vervangen is. Kwam beide uit 2004. Dus nu weet ik zeker dat dat weer fris en een lange tijd mee gaat.

360.jpg

Van de week kwamen de achter remmen binnen. Dus weer lekker verder gegaan. Direct besloten de klauwen te verven. Had nog rode hammarite staan. Dus waarom niet. Ik vind het toch altijd wel weer een mooi beeld. Zeker achter zwarte velgen.

360.jpg

Altijd je remmen terug draaien met passend gereedschap...

360.jpg360.jpg360.jpg

360.jpg360.jpg

Dag 2

360.jpg360.jpg

Eerste laagje hammarite zit dr op. later op de dag zat laag 2 dr op. Dek opzich mooi, op mn focus heb ik van die speciale 2k remklauw verf. Dekte wat sneller maar werkt wel minder relaxed ivm uitharden. Ga gewoon totaal 4 lagen hammarite smeren en 2 lagen binnen in, dan is het mooi gedekt.

360.jpg360.jpg

Ik zag dat de grill voor niet helemaal mooi zat. De wind vanger voor de radiator zat niet helemaal lekker. Ook was die iets te lang, waardoor die tegen de grill aan zat. Dus die maar even wat afgeschuurd. Nu past t weer mooi. Direct ff met 3m dubbelzijdige tape de originele clips geholpen om de grill mooi strak te houden.

360.jpg

Staat weer strak, helemaal tevreden. Kan niet wachten om er zon lip onder te zetten.

360.jpg

De bedrading van de 2de lambda sonde was niet beschermd. Dus even een hulsje omheen zodat dat niet zo bloot ligt.

360.jpg

Ook even de versnellingsbak schakelhendel gecontroleerd. Ik las dat die wel te strak kan zitten. Nou bij mij lijkt het mij oke, gat 12.2 mm en floepte er zo vanaf. Misschien te los? Misschien eens kijken of ik op een sloop een gelijke hendel kan vinden.

Dat was hem voor nu. Morgen verder

Lekker bezig zo,zeg 🤗.

@R.Zwiers Betreffende die schakel arm,heb hier van fiesta mk7/7.5 nog liggen,is van de 5 IB ..bak.

Neem aan dat die t zelfde nog is,zie foto. is nog nieuw,des tijds door mountune arm vervangen.

HfUeXBk.jpg

Ooh interessant, wil eigenlijk wel een nieuwe. Of is zon mountune arm ook voor de st150? Misschien dan ook direct maar naar een upgrade gaan. Zou even zoeken.

Anders ben ik wel geinterreseerd.

Vandaag de laatste hand aan het rem verhaal van de Fiesta gelegd.
360.jpg
Pennen goed schoon.
 360.jpg
Keramisch vet tegen het vast rotten.
360.jpg
Zadel en schijf gemonteerd. Toen dr achter komen dat je te fanatiek geverfd hebt. De glijbanen voor de schijven waren te dik. Dacht wel dat het problemen zou op leveren, maar toch proberen he. Liever goed geverfd.
360.jpg 
Dus netjes schoon gemaakt.
 360.jpg
Daarna paste het allemaal mooi.
Grijze veer vind ik toch ook wel erg mooi staan.
 360.jpg
Achter was t iets minder een probleem, maar toch maar even schoon gemaakt.
360.jpg
Zit weer mooi in elkaar.
360.jpg
Dit vond ik wel een leuke foto. Als die verhoogd was in plaats van verlaagd haha.
360.jpg
Zonnetje kwam even te voorschijn voor de foto.
360.jpg
Even stukje gereden. Blokken moeten nog beetje in remmen maar remt alweer op een muntje. Tevreden met het eind resultaat. Die rode klauwen staan ook wel weer sportief.
Denk dat ik toch maar die sticker op de deur dr af ga halen. Begint me toch een beetje te vervelen.
Nu wil ik graag upgrades gaan toepassen. Maar twijfel,
Of ik ga voor een inlaat filter. Of omdat mn schakel arm een beetje uitgelubbert is zit ik ook te denken aan een short shifter arm. Echter kosten die wel 240.- om hem in huis te krijgen. Maar dan schakelt die wel weer rete strak. Dat lijkt me wel vet.
Performance, of handeling.. hmmm lastige keuze.

Dank mannen, met fotos houd je het verhaal aantrekkelijk om te lezen.

Vandaag kleinigheidje.

360.jpg360.jpg

Als nieuw,

1k0.jpg

1k0.jpg

On 26-10-2019 at 13:02, R.Zwiers said:

Ooh interessant, wil eigenlijk wel een nieuwe. Of is zon mountune arm ook voor de st150? Misschien dan ook direct maar naar een upgrade gaan. Zou even zoeken.

Anders ben ik wel geinterreseerd.

Mountune shortshifter is way too overpriced. Ik zou persoonlijk voor 1 van Graham Good Racing gaan, ik heb er zelf ook 1 en is beste mod die ik gedaan heb en kost ruim de helft minder

4 minutes ago, Michelvh said:

Mountune shortshifter is way too overpriced. Ik zou persoonlijk voor 1 van Graham Good Racing gaan, ik heb er zelf ook 1 en is beste mod die ik gedaan heb en kost ruim de helft minder

Ja oke maar das die "add on" voor op de normale schakelarm bedoel je toch? Dan slaat het de plank eigenlijk mis. Dan heb je wel een short shifter maar nog steeds geen strakke hendel.Deze bedoel jij denk ik

Natuurlijk niet onbelangrijk met dit weer.

Setje nieuwe wissers.

360.jpg

Vanavond nog even bezig geweest met de nieuwe zij knippers voor de Fiesta, die lelijke witte dingen kunnen echt niet vind ik. Nu heb je kant en klare zwarte sequential knippers. Maar vind dat maar niks.

360.jpg

De gene die ik op de focus heb vind ik echter wel erg goed staan. Dus maar weer voor de zelfde gegaan.

Komen zonder T10 aansluiting, dus die dr maar weer zelf aan gemaakt.

360.jpg

Stekker even door gemeten of die t wel doet.

360.jpg

Met een 3de handje werkt t toch lekkerder.

360.jpg360.jpg

En ze doen het. Morgen maar even installeren.

360.jpg

Misschien een domme vraag, maar wat houdt dat in sequentiele knipperlichten ?

Gaan ze dan 1 voor 1 aan ?

Sequential houd in dat ze "lopen" misschien ken je t van audi 's.

maar die ik heb zijn gewoon aan uit.

1 hour ago, Steelmaster said:

Zo jij zit niet graag stil te genieten van die mooie auto

Ja, een gave maar ook zeer frustrerend af en toe haha.

Knippers gemonteerd. Dat staat toch zoveel beter. 

En ja ik weet t de auto is smerig... alweer haha

360.jpg360.jpg

540.jpg

Nou wordt t wachten op mn nieuwe pookhoes, en 5 novermber komt er iets leuks binnen.... kan niet wachten.

Ook nog met de Focus bezig geweest, maar dat komt niet hier.

Tot zover 

Top Richard, ga zo als bezige bij door. 😃

Vandaag stond DHL al voor het middag uur op de stoep. 

360.jpg360.jpg

Wat een mooi dingetje, eind van de week zal ik hem monteren. Ben benieuwd naar het verschil.

Netjes,zou 33 % minder,dat sneller inleg,ik rij nog steeds ,met groot plezier,deze schakel arm,al 3 jaar.