Jump to content
Fiestaclub.nl
Hiddenfiesta

dynamische knipperlichten in spiegels (Audi/Volkswagen look)

Recommended Posts

beste forum leden,

Ik kwam in een filmpje tegen dat er dynamische knipperlichtenbestaan voor niet audi's/volkswagens. Daarop ben ik even gaan kijken op Aliexpress en Wish en kwam de volgende tegen:

https://www.wish.com/search/ford fiesta indicator/product/5dad9b1f0c06284a37496d5e?&source=search

https://nl.aliexpress.com/item/4000246659174.html?spm=a2g0z.search0302.3.86.1932233fcY7EAG&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_0,searchweb201603_0,ppcSwitch_0&algo_pvid=aee1f64d-00c6-47d0-b7c9-2fdd0f193a4b&algo_expid=aee1f64d-00c6-47d0-b7c9-2fdd0f193a4b-12

ik heb een zwarte fiësta mk7 en denk dat dit mooi zal staan in de spiegels. 

Mij vraag is: heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit gewoon een kwestie is van plug and play?

auto voorbeeld: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ford-fiesta-16-sport-2009-2/

Dit is niet plug en play, dit omdat in je huidige knipperlicht het lampje middels een gegoten lampfitting zit gemonteerd. Je zult dus de bekabeling moeten aanpassen in de vorm van los knippen en dan solderen aan de nieuwe Dynamische lampen. Qwa lamp zelf ( De kap ) past dit 1 op 1 alleen de bedrading zul je moeten aanpassen.

Naar mijn mening zou die wel Plug en Play moeten zijn, de aansluiting op de foto bij Aliexpress is het zelfde als je normale steeklampje, canbus durf ik niet te zeggen.

Sam, 🤓 Heb je ook op/via AlieEpress een vraag gesteld aan Nederlander B***N die dat gekocht heeft daar (duurd even) 😒, hoe hij het ervaren heeft met de montage 🤔?? Wie koopt nu op Wish/AlieExpress? Niks waard, je moet voor oem gaan jongen 😳.

Bedankt voor de reacties! Ik heb gevraagd aan de verkoper of het plug and play is, volgens hem is dit zo. Daarom heb ik de lampen afgelopen week besteld. Als dit niet zo is dan moet ik inderdaad het een en ander aanpassen. 

@pieterke

Nooit aan gedacht om aan andere kopers te vragen hoe zij het ervaren hebben. Voor in het gevolg een goede tip. Wat betreft de originaliteit, dit is volgens mij niet OEM verkrijgbaar? En als het niets is, dan is het niet een heel grote 'investering' geweest 🙂

Ik laat weten wanneer ze binnen zijn en geïnstalleerd. 

5 hours ago, Pieterke said:

Sam, 🤓 Heb je ook op/via AlieEpress een vraag gesteld aan Nederlander B***N die dat gekocht heeft daar (duurd even) 😒, hoe hij het ervaren heeft met de montage 🤔?? Wie koopt nu op Wish/AlieExpress? Niks waard, je moet voor oem gaan jongen 😳.

Niet alles is slecht op Alie

Is plug en play stekkertje steek je in de fitting waar nu het lampje in zit. 

Bij de focus club zijn eral verschillende die ze hebben. 

Oem niet te koop Piet. 

3 hours ago, Frozen Martijn said:

Niet alles is slecht op Alie

Haha, hij snapt ehm 😊

1 hour ago, henk68 said:

Is plug en play stekkertje steek je in de fitting waar nu het lampje in zit. 

Bij de focus club zijn eral verschillende die ze hebben. 

Oem niet te koop Piet. 

Henk, oem is niet te koop 🙄, de hele dealer wereld ligt er vol van 🧐. Kijk maar naar het verhaal van de touwtjes/nippeltjes van die hoedenplank van Stijn met zijn mk8 🥺. Kompleet zou meer dan €110,- voor een geperste vilt/karton Oem accessoires . 👍👨‍🦳

Niet lullen Piet, de dynamische knipperlichten bestaan niet bij Ford in de oem categorie voor in de spiegels. 

We hebben het niet over een hoedeplank. 

@Hiddenfiesta....., komt goed alleen oppassen met het los halen van de spiegelkappen dat je niks afbreekt. 

Pieterke is nu eenmaal anti-OEM, want duurder dan Chinese namaak. Hoop dat zijn werkgever er niet ook zo over denkt 😉 Dat een origineel hoedenplanktouwtje bij de dealer slechts 8 euro blijkt te kosten vergeet hij dan even te vermelden hier 😝

13 hours ago, Leon Fiesta said:

Pieterke is nu eenmaal anti-OEM, want duurder dan Chinese namaak. Hoop dat zijn werkgever er niet ook zo over denkt 😉 Dat een origineel hoedenplanktouwtje bij de dealer slechts 8 euro blijkt te kosten vergeet hij dan even te vermelden hier 😝

Anti alles, samen met bickel :-)

13 hours ago, Leon Fiesta said:

Henk 😌 ach er zijn bijzaken zat. En Pieterke knutseld nu eenmaal graag! Dat zie je toch aan zijn logo 😯. Mijn werkgever (de Staat, Leon, we kosten nu geld), die knutselen ook graag overal aan, daar heb ik het nu van geleerd 🤓. Ook om niet alles (goed)gelovig te pikken, Robert ! Maar we hebben het over knipperlichtcovers van ome Alies makelij. 🤔 Zouden de knipperlichten ook van Alies/Wishes CN zijn? Ik denk het wel, zoals van veel Oem spullen, maar dan van expencive bettere quality? 

//UPDATE\\

De lampen zijn binnen, heeft ongeveer 2 weken geduurd via Aliexpress. Vrij snel dus. 

Het was inderdaad plug and play. Alleen de spiegelkappen erafhalen en het originele lampje eruit halen en de 'stekker' erin doen. Daarna alles weer op zijn plek zetten. Het meeste werk zit hem in het weghalen en opklikken van de spiegelkap, je moet hier handigheid in vinden.

Het resultaat en de verpakking is hier te vinden: 

Leuk detail is dat er gereedschap en een beschrijving bij zat dat niet voor de Fiesta bedoeld is. Volgens mij voor Volkswagens. 

Ziet er goed uit, hoe zit dat met de apk, moet dat glaasje niet doorzichtig zijn ?

3 hours ago, Aarnout said:

Ziet er goed uit, hoe zit dat met de apk, moet dat glaasje niet doorzichtig zijn ?

Nee, staat nergens dat het doorzichtig moet zijn. Want de ouder glaasjes zijn immers oranje of zelfs standaard gesmoked.

Wat niet mag, is beplakken of spuiten.

16 hours ago, Hiddenfiesta said:

//UPDATE\\

De lampen zijn binnen, heeft ongeveer 2 weken geduurd via Aliexpress. Vrij snel dus. 

Het was inderdaad plug and play. Alleen de spiegelkappen erafhalen en het originele lampje eruit halen en de 'stekker' erin doen. Daarna alles weer op zijn plek zetten. Het meeste werk zit hem in het weghalen en opklikken van de spiegelkap, je moet hier handigheid in vinden.

Het resultaat en de verpakking is hier te vinden: 

Leuk detail is dat er gereedschap en een beschrijving bij zat dat niet voor de Fiesta bedoeld is. Volgens mij voor Volkswagens. 

Ziet er keurig uit!!👌👍

Dank je voor de link,  net een setje besteld eens kijken of het wat is .

Heb zo een idee de CEUK ze ook gewoon in china inkoopt.

Kijk eens goed naar de foto die gaan nooit passen, ik krijg mijn geld terug.

Heb het net even naast mijn eigen lichten gehouden compleet ander model dit is voor de MK7

On 19-11-2019 at 08:34, richard b said:

Dank je voor de link,  net een setje besteld eens kijken of het wat is .

Heb zo een idee de CEUK ze ook gewoon in china inkoopt.

😟. Can't toch niet?? En als OEM made by Ford die zou hebben dan ? 😏 Indeed,  is niet het geval? 😃