Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Underdogg

probleem led lampen autobeam

Recommended Posts

Ik heb een raar probleem. Vanwege de goede ervaringen hier op het forum met led lampen van autobeam, had ik besloten om ook een setje te kopen voor onze fiesta mk7.

Echter bij het plaatsen van de led lampen krijg ik storing op de radio. Ik heb toen van die feriet kernen besteld bij autobeam maar heeft het probleem niet verholpen. ( wat wel gek is dat ze niet klem om de kabels passen van de led lampen. Ze kunnen nog schuiven.) 

Daarna ben ik wat aan het testen geweest, en nu blijkt dat de radio alleen stoort op het moment dat ik de led lamp in de bijrijders kan erin doe. Doe ik alleen de bestuurders kant erin, heb ik goed ontvangst. Uiteraard heb ik de led lampen omgewisseld maar het probleem blijft alleen optreden als ik een led lamp in de bijrijders kan erin doe.

Ook had ik nog een andere setje led lampen van ebay. Deze geven geen verstoring op de radio maar passen helaas niet in de units.

Iemand hier ook ervaring mee gehad of eventueel een idee wat dit kan zijn?

Je hebt er niet veel aan maar meestal komt dit soort storing door de schakelfrequentie van DC/DC spanningsomvormers). Het zou mij verbazen als er spanningomvormers in zitten maar wellicht kan je met wat experimenteeren met die ferrietkernen het er uit krijgen.
Mijn vermoeden is dat diegene die je er op hebt gedaan niet het juiste frequentiefiltering heeft en dus de ruis op de FM frequenties niet filtert maar alleen de hoorbare frequenties. Haal er anders een van een oude USB kabel af mocht je die hebben, die zouden dat moeten filteren. Of anders van een 3.5mm audio verlengkabel, die hebben ze ook wel.

Storingen alleen met FM geluidsbron of ook met CD of aux?

18 hours ago, pwaltman said:

Storingen alleen met FM geluidsbron of ook met CD of aux?

Dat heb ik eerlijk gezegd niet getest. 

On 25-10-2019 at 09:07, Underdogg said:

ik heb gewoon deze van autobeam toegestuurd gekregen.

https://autobeam.co.uk/products/ferrite-coil-clip?_pos=1&_sid=956c65f86&_ss=r

alleen deze passen niet strak om de kabel. ik kan ze nog heen en weer schuiven. ik weet niet of dat nog iets uit maakt?

Niet echt. Tenzij er echt veel lucht tussen zit.

Sign in to follow this