Jump to content
Fiestaclub.nl
MartinST-line

Velgen fiesta performance ST

Recommended Posts

1703508_Fiesta-ST-Ford-Performance-Editi

Ford introduceert alleen in het VK een Fiesta performance ST. Fraai ding, zeker in die oranje kleur. De 18 inch velgen kun je apart bestellen in Nederland: https://www.ford-accessoires.nl/ford-performance-parts/wielperformance?model=fiesta&year=2017

Velg los kost €304, met Michelin band gemonteerd €458. Ik vind het mooie velgen, zeker bij een metropolis witte st-line..:mrgreen:

Ik vind ze ook gaaf, maar wel aan de prijs. Verwacht ook wel dat ze lichter zijn dan de standaard wielen, wat goed is acceleratie en verbruik (minder inertia die in rotatie gebracht moet worden) en comfort (lagere onafgeveerde massa).

Wat ik las op een site is dat de velgen 1,75kg. lichter zijn. Wordt alleen niet vermeld wat de vergelijking is qua gewicht, maar ga er van uit dat ze de standaard 18 inch st velgen bedoelen. Goedkoop zijn ze zeker niet, maar had dit ook niet verwacht. De optionele 18 inch velgen toendertijd voor de st line(rock metallic machined) kosten €279 los per stuk. 

Zouden die velgen ook niet universeel/aftermarket te koop zijn? Of iets wat er heel erg op lijkt? Zo ingewikkeld/bijzonder zien ze er nou ook weer niet uit als je het mij vraagt, helemaal niet gezien de prijs :oneens:

In 4x108 in 18 inch is niet zo heel veel te koop wat ik mooi vind althans. Paar alternatieven die ik mooi vind: OZ hyper GT en Racing Ultraleggera(duur helaas, maar prachtig), Tec AS2, Team Dynamics pro race 1.2

Onder mijn auto wil ik wel graag een zwarte of antracietkleurige(gunmetal) velg. Zilver is fraai bij een donkerkleurige auto, maar niet bij mijn Fiesta. 

Bijkomend probleem: bij een 8x18 velg is een bandenmaat 205-40-18 niet aan te raden. Men raad dan 215-35-18 aan, maar dat wordt mij te plat.

Velgen van 8" breed zijn sowieso een probleem heb ik begrepen. De ST staat op 7,5" maar die schijnt daarom al stuuruitslagbegrenzers te hebben. Standaard velgbreedte van de MK8 is 7". Zelf vind ik de Rock Metallic Machined velgen de mooiste 18" wielen die je kan krijgen, maar die komen inderdaad beter tot hun recht onder een donkere auto. Heb ze wel eens onder een witte Fiësta gezien (in real life) en het ziet er prima uit hoor, maar onder een donkere auto heb je veel meer contrast en knallen ze er wat meer uit. 17" vind ik overigens ook helemaal niet misstaan onder de MK8, terwijl ik in zijn algemeenheid wel liefhebber ben van grote velgen.

2 hours ago, Leon Fiesta said:

Velgen van 8" breed zijn sowieso een probleem heb ik begrepen. De ST staat op 7,5" maar die schijnt daarom al stuuruitslagbegrenzers te hebben.

Oke, dat wist ik niet. Toch wel goed om te weten. Dan wordt de keuze voor 18 inch velgen misschien in de toekomst nog iets beperkter.

2 hours ago, MartinST-line said:

Oke, dat wist ik niet. Toch wel goed om te weten. Dan wordt de keuze voor 18 inch velgen misschien in de toekomst nog iets beperkter.

Daar is een forum dan ook voor, kennis delen. Ik wist het ook niet, ben dat ook via dit forum te weten gekomen :)