Jump to content
Fiestaclub.nl
jefke

Activeren Global Lock

Recommended Posts

Hallo mede Ford rijders,

Ik heb vandaag via Forscan de functie Global Lock geactiveerd en wel op de fucntie 3 sec open en sluiten.
Met het activeren is alles goed gegaan en deze staat nu ook aan in de BCM, alleen fisiek werkt het niet.
Ik heb de accu er al een uur af gehaald zodat ik de ramen opnieuw moet inleren, dit gedaan maar als ik de open knop 3 sec inhoud dan gaat de auto wel open maar de ramen blijven dicht.
Dit zelfde geld als de ramen open zijn sluiten ze niet bij het afsluiten van de auto en de knop op de sleutel 3 sec in houden niet.

Weet iemand hoe dit kan, aangezien het in de module gewoon aan gezet is.

Probeer eens langer dan 3 seconden de knop in te houden. Ik heb een MK8 met elektrische ramen achter en kan dat via het clustermenu aanzetten en heb gecheckt dat het werkt (zowel alle ramen open als dichtdoen met AB)

Bij mij werkt het soms, maar de auto moet eerst open zijn. Dus unlock -> daarna nogmaals unlock 3-5 sec inhouden.

Ik heb allebij geprobeerd maar werkt niet.

Eerst open gemaakt, daarna nogmaals 3-5 sec de open knop ingedrukt maar ramen blijven dicht.
Hetzelfde met sluiten, eerste afgesloten en daarna nogmaals gedrukt maar alles blijft open als ik de ramen open heb.

Nogmaals in de BCM gekeken maar daar staat hij gewoon op 3 sec. Dit ook al eens veranderd naar een andere waarde ( 3sec  open/0sec dicht ) maar ook dat werkt niet.
Als het in de BCM staat zou het toch gewoon moeten werken dan of is hier iets anders voor nodig ?
Was wel makkelijk geweest als het warm is om de eerste warmte eruit te laten of als je een raam vergeet dicht te maken.

7 hours ago, jefke said:

Als het in de BCM staat zou het toch gewoon moeten werken dan of is hier iets anders voor nodig ?

Mocht je dat nog niet gedaan hebben: De IPC is de master configuratie voor veel onderdelen (Central configuration) dus als het daar niet in staat zal het weinig doen gok ik. BCM is de backup voor de centrale configuratie. Ik zou die even allebij hetzelfde maken voor de zekerheid.

Bedoelde ook de Central configuration sorry, hier staat het op 3sec open/close en in de BCMii backup ook. Er staat zelfs ambiance light in die ik aan en uit kan zetten maar ik heb daar niet eens de bekabeling voor liggen, dus vandaar misschien de vraag of er iets meer voor nodig is dan alleen in de IPC aanzetten. 

2 hours ago, jefke said:

Bedoelde ook de Central configuration sorry, hier staat het op 3sec open/close en in de BCMii backup ook. Er staat zelfs ambiance light in die ik aan en uit kan zetten maar ik heb daar niet eens de bekabeling voor liggen, dus vandaar misschien de vraag of er iets meer voor nodig is dan alleen in de IPC aanzetten. 

Bij mij activeerde het (met matig resultaat, dat wel maar dat zal aan de sleutel liggen vermoed ik) na het aanzetten in de IPC en later ook de BCM maar dat maakte voor de werking niets uit.  Dit betreft wel een Mk7.5.

Ik heb een MK7, waarschijnlijk dat het daar aan ligt dan, aangezien het in de IPC en BCM allebei hetzelfde staat, maar helaas niet werkend.