Jump to content
Fiestaclub.nl
sectial

Fiesta ST 2015 Mountune, is het nog actief na garage bezoek?

Recommended Posts

Ik hoop dat ik hier met mijn vragen terecht kan :)

Mijn fiesta heeft de Mountune - Ford Fiesta MK7 - ST180 - MP215 + MR230 Upgrade een paar jaar geleden gehad.

Echter ben ik naar de garage hier in NL geweest een tijdje terug en daar hebben ze de software geupgrade wegens een recall, mijn vermoeden is dat dit de mountune upgrade overschreven heeft. Hij lijkt toch minder vermogen te hebben sindsdien.

Ik heb nu een obd2 reader geleend en vraag me af waar ik kan zien of mountune nog actief is?

Indien het niet actief is, hoe krijg ik deze er dan het makkelijkst (goedkoopst) terug erop?

Bedankt!

Ik denk niet dat je kan zien of de tune nog aktief is

Maar bij die mountune krijg je toch zo'n kastje voor de odb? 

Ik denk dat je dan wel mountune kan mailen of ze de nieuwste tune kunnen sturen

Ik heb het bij een Ford garage in Duitsland laten doen, dus dat kastje heb ik helaas niet

Zou ik naar hun een mail sturen of je Duits moet goed zijn kun je bellen

Lijkt mij dat je dat gratis of tegen gereduceerd tarief kan laten doen

Hun kunnen zo zien welke auto ze gedaan hebben

Bedankt voor de reacties !

Naar Duitsland gaan is een beetje de laatste oplossing gezien het niet dicht bij de deur is, had het toen gecombineerd met een weekendje praag :)

Is natuurlijk een goed excuus om terug te gaan maar daar heb ik nu nog even geen budget voor

Je kunt ze mailen misschien kunnen ze je doorsturen naar een mountune dealer wat meer in de buurt

Als je de bonnetjes* nog hebt (van de mountune upgrade destijds) gewoon even een mailtje direct naar hen toe zou ik zeggen, gewoon eerlijk zeggen, auto moest voor (mandatory) recall en nu is mijn profiel weg... what gives?

Denk dat je niet de eerste, en niet de laatste zal zijn die hier mee komt, en als MT een beetje redelijk is lossen ze dat gewoon voor je op.
Zeker in auto tuning is naamsbekendheid alles, en ik kan me niet voorstellen dat ze moeilijk gaan doen om je een nieuwe image te sturen (of dealer die hem voor je upload) als jij gewoon kan overleggen dat je hem legaal aangeschaft hebt, want dan sta je gewoon in het systeem.

*en als ik zeg bonnetjes, bedoel ik natuurlijk gewoon enig bewijs van aanschaf, of dat nou bonnetjes, serienummer, datum +plaats afname of wat ook is, als je maar aannemelijk kan maken dat je het bonafide hebt aangeschaft.