Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
RuudTilburg

Plaat beenruimte passagiers?

Recommended Posts

Tijdens het stofzuigen (ik heb de auto namelijk al een week 😄) viel mij de ruimte onder het dashbordkastje op. Zie foto. Ik vind het er wat vreemd uitzien, maar gezien de mat lijkt er geen plaat voor te horen. Klopt het dat er geen plaat of iets dergelijks voor moet?

IJiwRNS.jpg

Hier ben ik ook wel benieuwd naar of dit zo hoort. Het ziet er zo wel een beetje raar uitđŸ€”

Heb ik me ook over verbaasd. Normaal zie je dat niet zo maar bij stofzuigen bijvoorbeeld valt het inderdaad op. Of in mijn geval, valt het naar beneden vanwege die knakendopjes die voor bevestiging door moeten gaan.

Bij de Mk7.5 is zit dat stoffen deel veel hoger (en is het stof over iets van karton oid). Wellicht hadden ze meer ruimte nodig bij de Mk8. Maar gezien de gaten in de panelen zou ik wel iets verwachten.

Als ik de reacties zo lees tot nu toe hoort dit dus zo en het vorige model heeft iets soortgelijks. Vreemd dat ze bij het ontwerpen geen rekening houden om zoiets netjes af te dekken. Ziet er erg goedkoop uit op deze manier, erg jammer. Is er geen manier om iets zelf te maken of heeft iemand andere ideeën?

14 hours ago, MartinST-line said:

Als ik de reacties zo lees tot nu toe hoort dit dus zo en het vorige model heeft iets soortgelijks. Vreemd dat ze bij het ontwerpen geen rekening houden om zoiets netjes af te dekken. Ziet er erg goedkoop uit op deze manier, erg jammer. Is er geen manier om iets zelf te maken of heeft iemand andere ideeën?

Je ziet het gelukkig alleen als je gebukt op die plek zit. Vanaf de zitposities in de auto is het niet zichtbaar.

Prijs moet zich toch ergens in verantwoorden.

Zie je vaker bij de wat goedkopere modellen/merken

De mk6 heeft helemaal niks hangen

8 hours ago, Razer said:

Prijs moet zich toch ergens in verantwoorden.

Zie je vaker bij de wat goedkopere modellen/merken

De mk6 heeft helemaal niks hangen

Je weet wat een MK8 kost? Noem het maar goedkoop 😋 Zonder gekheid, mijn twee Seat'jes hadden dat toch netter voor elkaar en dat is nou ook niet direct een premium-merk. Wat me nog het meeste opvalt (stoort) is dat er wel een soort van plaat onder hangt maar dat deze in het kader van het gemak gewoon rondom 5 cm te klein is. Is toch een kleine moeite om dat even iets beter passend te maken zou je zeggen...

1 hour ago, Leon Fiesta said:

Je weet wat een MK8 kost? Noem het maar goedkoop 😋 Zonder gekheid, mijn twee Seatï»ż'jes hadden dat toch netter voor elkaar en dat is nou ook niet direct een premium-merk. Wat me nog het meeste opvalt (stoort) is dat er wel een soort van plaat onder hangt maar dat deze in het kader van het gemak gewoon rondom 5 cm te klein is. Is toch een kleine moeite om dat even iets beter passend te maken zou je zeggen...

No offence. Seat maakt andere kostenafwegingen. Kan er zo al een paar noemen:

- Slechts 3 parkeersensoren achter, i.p.v. 4 voor de Fiesta. Die 3 sensoren dekken het middengebied minder goed af én je kunt geen vaste trekhaak monteren want die zit bij de middelste sensor.

- VAG spuit de parkeersensoren van zwarte auto's niet, die zijn in zonlicht wat paarsachtig. Ford doet dat bijv. wel.

- 5-versnellingsbak op de TSI 95pk i.p.v. 6-versnellingen op de EcoBoost 100pk

Bij de Fiesta kun je een verwarmd stuurwiel, verwarmde voorruit en dodehoekdetectie met Cross Traffic Alert krijgen. Bij de Ibiza is het mogelijk om gescheiden klimaatregeling en een digitaal instrumentarium te bestellen. De Fiesta ST-Line 100 pk heeft bovendien schijfremmen achter, Ibiza FR 95pk niet. En het weggedrag van de Fiesta ST-Line is onderscheidender t.o.v. het standaard onderstel, want Ford heeft behalve de vering en schokdempers (net als de Ibiza FR), ook de voorste stabilisatorstang aangepast en een stijvere torsie-achteras gemonteerd op de ST-Line.

Kortom, ieder merk maakt andere keuzes voor kostenbesparingen en welke opties te bestellen zijn (het ontwikkelen/implementeren van die opties voor de Fiesta/Ibiza kost ook geld).

@Franciscus

Dat zal allemaal best, maar feit is dat zowel mijn Arosa uit 2003 als mijn Ibiza uit 2007 dit netter voor elkaar hadden. Tuurlijk, het blijft de onderkant van het dash en je ziet het nauwelijks, maar toch. De Fiësta ziet er eigenlijk overal keurig uit, alles is netjes afgewerkt. Alleen hier heeft men gewoon gekeken wat de zichtlijn en op dat punt ook de vloerbedekking afgesneden zo lijkt het. En die afdekplaat lijkt gewoon een willekeurig reststuk dat nog in de container lag. De boekhouder was het er vast niet mee eens maar het leek de techneuten vast geen goed idee dat een passagier onbedoeld met z'n schoenen het elektrische systeem doormidden trapt. Mits vastgezet met een aantal afgekeurde bevestigingsdopjes kon men blijkbaar toch nog een compromis sluiten {dance}

11 minutes ago, Franciscus said:

No offence. Seat maakt andere kostenafwegingen. Kan er zo al een paar noemen:

- Slechts 3 parkeersensoren achter, i.p.v. 4 voor de Fiesta. Die 3 sensoren dekken het middengebied minder goed af én je kunt geen vaste trekhaak monteren want die zit bij de middelste sensor.

- VAG spuit de parkeersensoren van zwarte auto's niet, die zijn in zonlicht wat paarsachtig. Ford doet dat bijv. wel.

- 5-versnellingsbak op de TSI 95pk i.p.v. 6-versnellingen op de EcoBoost 100pk

Bij de Fiesta kun je een verwarmd stuurwiel, verwarmde voorruit en dodehoekdetectie met Cross Traffic Alert krijgen. Bij de Ibiza is het mogelijk om gescheiden klimaatregeling en een digitaal instrumentarium te bestellen. De Fiesta ST-Line 100 pk heeft bovendien schijfremmen achter, Ibiza FR 95pk niet. En het weggedrag van de Fiesta ST-Line is onderscheidender t.o.v. het standaard onderstel, want Ford heeft behalve de vering en schokdempers (net als de Ibiza FR), ook de voorste stabilisatorstang aangepast en een stijvere torsie-achteras gemonteerd op de ST-Line.

Kortom, ieder merk maakt andere keuzes voor kostenbesparingen en welke opties te bestellen zijn (het ontwikkelen/implementeren van die opties voor de Fiesta/Ibiza kost ook geld).

Groot voordeel, ze hebben zustermerken waarmee ze de kosten kunnen delen, zoals platform en onderdelen

1 hour ago, Leon Fiesta said:

Je weet wat een MK8 kost? Noem het maar goedkoop 😋 Zonder gekheid, mijn twee Seat'jes hadden dat toch netter voor elkaar en dat is nou ook niet direct een premium-merk. Wat me nog het meeste opvalt (stoort) is dat er wel een soort van plaat onder hangt maar dat deze in het kader van het gemak gewoon rondom 5 cm te klein is. Is toch een kleine moeite om dat even iets beter passend te maken zou je zeggen...

Ford is geen premium merk, ze nemen dus andere kosten overwegingen. Dit zie je o.a in afwerking

Blijft natuurlijk een luxeprobleem dit, dat vooropgesteld. En ik snap dat men keuzen moet maken over wat wel en wat niet te doen, maar het oogt naar mijn mening gewoon erg vreemd. Niet te vaak stofzuigen dus, zie je het ook niet :duim:

Het oogt zeker vreemd maar je kan wel lekker makkelijk bij het stekkertje om de voetenruimte ambient lampjes aan te sluiten😉

Toen ik dit ging doen verbaasde ik me ook over deze constructie maar had bij mijn vorige Panda een soort gelijk verhaal aan de bestuurders  kant waar het ook net leek alsof er een paneel miste(was er van overtuigd dat het bij een beurt niet was teruggeplaatst) maar na rondvraag op een forum bleek er toch echt niks te zitten😂

Ook de hoeveelheid papier tape en stikkers in het zicht verbaasde me maar aan de andere kant je ziet het alleen als je met je hoofd in de voetenruimte ligt...

Sign in to follow this