Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

8 hours ago, Pieterke said:

De radio knoppen Aan/uit gelijk met spoel terug toets meer dan 5sec. ingedrukt houden (mk8), dan kom je in het radio menu 🤓. Scroll door dit menu en je komt bij Sync3 uit wat voor versie dat je hebt op je Syns3 systeem 😃. (Bij mk8 he!) 

Willem, Sygic is niet gratis, lifetime (€55,- 😲) every month updates! And that's cheaper and better than very Expencive orginal Ford nav. 🤓 .

Yes i know , wil hem best kopen maar moet ik hem eerst aan de praat zien te krijgen , ik heb trouwens een Belgische stem erop , klinkt beter dan die Ollanders 😂😂

14 hours ago, Willem O said:

Yes i know , wil hem best kopen maar moet ik hem eerst aan de praat zien te krijgen , ik heb trouwens een Belgische stem erop , klinkt beter dan die Ollanders 😂😂

Willem, nog niet aan de praat? 🤔 Wat doe je dan fout 🤓? Is die Belgische stem zwoeler dan 😼 en pommes achtiger!

Helaas pindakaas , nog steeds niet aan de praat , kan trouwens ook niet erachter komen welke Sync ik heb .

Heb de aan/uit knop en terugspeel toets samen ingedrukt , maar dan kom ik alleen in het radio menu .

Is er niemand die in de buurt van Oosterhout woont en dat we samen even kijken ?

2 hours ago, Willem O said:

Helaas pindakaas , nog steeds niet aan de praat , kan trouwens ook niet erachter komen welke Sync ik heb .

Heb de aan/uit knop en terugspeel toets samen ingedrukt , maar dan kom ik alleen in het radio menu .

Is er niemand die in de buurt van Oosterhout woont en dat we samen even kijken ?

Versie:

instellingen, algemeen, Sync productinformatie

Ben net bij de dealer geweest , en die zegt , u heeft de nieuwste versie van Sync . 3.1 .

En het zou de Trend Connected zijn .

Zou het dan evt aan de telefoon liggen , andere appjes zoals waze en poweramp ziet die wel .

Maar ben eenmaal TomTom en Sygic gewend , TomTom zou eraan werken geloof ik om die ook beschikbaar te maken voor Sync , maar dat gaat nog even duren , daarom wil ik Sygic Car navigation gebruiken op het scherm .

5 hours ago, Willem O said:

Willem sorry, mijn vout 😟. Het moet via je radio scherm van de mk8 Titanium 2018 (als de radio opgestart is) naar rechtsonder "instellingen" > "instellingen algemeen" en dan scroll je naar beneden en zie je de aanklik regel "Sync ...../ of softwareversie...." . En dan komt jou software versie te voorschijn, dus bij de Titanium mk8 hé 😃

Sorry Willem, ik wordt ook al een dagje ouder, en dat geef ik in deze stikstof en fijnstof wereld grif toe. Hopelijk kom je er nu wel in 😊

MAAR, .......? 

Dus je hebt een 1.1  72pk  Trend? 🤔? Die heeft toch standaard geen groot scherm zoals de Titanium mk8 heeft. 

🧐 Daar weet ik dan ook niks van of die ook kan koppelen met app's ?? 

Succes man 🤓

Edited by Pieterke
Edit, geheugen verlies met ouder worden 😒

Hallo , is het mogelijk dat het aan de USB instellingen kan liggen , gebruik wel de originele kabel van de telefoon .

Heb ook een mailtje naar Sygic gestuurd of zij een oplossing weten , wil er best voor betalen , maar dan moet het wel werken.

1 hour ago, Willem O said:

Hallo , is het mogelijk dat het aan de USB instellingen kan liggen , gebruik wel de originele kabel van de telefoon .

Heb ook een mailtje naar Sygic gestuurd of zij een oplossing weten , wil er best voor betalen , maar dan moet het wel werken.

Nu weten we nog niet welk scherm je hebt? 4,2" (4,2" toendertijd voor Trend 2018) of een groter 8"! Ja met Trend connect Sync3.1 zeg je (dealer)? En USB instellingen heb ik in mijn Titanium  Sync3.0  ver.18205 scherm nog niet tegen gekomen 🤓, nu zou ik het niet weten 🤔. Ik moet nog kijken of der nog een update voor mij is op de Ford site! 

Ik gebruik gewoon een AlieX. USB (2.0) naar type C USB kabel voor koppelen met mijn UmiDigi F1 (Android 9.0) of Bluboo (7.0) slimme phone's 😃. Top. 

Heb een 8 inch scherm , en ga morgen Sygic car navigation eraf gooien en weer opnieuw installeren , kijken of dat wat oplevert .

Bedoel USB instellingen op de tel . Heb nou alles aangevinkt bij bluethoot .

3 hours ago, Willem O said:

Heb een 8 inch scherm , en ga morgen Sygic car navigation eraf gooien en weer opnieuw installeren , kijken of dat wat oplevert .

Bedoel USB instellingen op de tel . Heb nou alles aangevinkt bij bluethoot .

Willem, heb je wel een recente slimme telefoon met USB OTG 🤔. Anders valt er niet te koppelen 😒. Het kan zijn dat je (OTG) dat in je smartende telefoon menu bij instellingen zelf moet aanvinken, dat heb ik wel eens gelezen op het web en dat bij niet al te slimme telefoons voorkomt😳 ! De mijne slimme 🤓 CN'er(s) was standaard ingesteld, ook niet uit te vinken of zo. En geen vertoond geen koppelings problemen 😃.

Succes 😊 man. 

🤔 USB OTG checker app in/uit de Google Play Store effe installeren 🤓 en die checkt voor jou of je slimme smartende phone OTG compatibele is 🤔

Edited by Pieterke

Hoi , ja ik heb een slimme telefoon Samsung A8 2018 en Usb otg heb ik ook geprobeerd en alle vinkjes zijn groen .

Heb ook gevraagd of dat ze bij Sygic een oplossing weten . 

Vind het alleen raar dat Sygic het bij jullie wel doet en niet bij mij .

Dan voorlopig maar even met de normale Sygic navigeren of met de TomTom op de telefoon .

Ik laat wel Sygic Car Navigation ook op mijn telefoon staan , in de hoop dat ie het ooit gaat doen .

Hier ook nog een fotootje van mijn Sync versie , rest werkt allemaal wel , maar krijg geen appjes te zien in het Sync scherm , die het zouden moeten doen .

Bv Spotify , poweramp , het werkt wel alleen Sync ziet de appjes niet , bij dat scherm blijft alles leeg .

20200126_121433076-270x480.jpg

Tja, antwoord Sygic afwachten 🙄

🤔 Schijnbaar is een Trend 8" scherm toch anders met de Sync ..... software? 

Sync3.0   ver.18205 heet dat bij mij 🤔

Als het goed is staat er Sync3.4 klaar heb ik begrepen van anderen hier. Maar ik moet nog via het vinnr. checken op de  Ford site 🤓

http://imgur.com/a/Ul3dTaQ 

http://imgur.com/a/jDgepey 

Jip , ff afwachten , als ik mijn vin nr in toetst geeft ie aan dat er geen updates zijn .

Zou ook nog evt via Ford pas kunnen vragen wat evt het probleem is .

In ieder geval nog bedankt voor het meedenken .

Daar istie weer , heb het nou geprobeerd met de Samsung van mijn vrouw , en toen deed ie het wel in de Ford .

Denk dat het aan een of andere instelling van de telefoon ligt , die ik niet kan bedienen .

Op het plaatje van de tel van mijn vrouw kan ik wel wat doen met de standaard instelling , en op het plaatje van mijn toestel kan ik niks doen met de standaardwaarden .

Zie de fotootjes .

Screenshot_20200126_161614-270x501.jpg

20200126_161511450-270x480.jpg

Just now, Willem O said:

Daar istie weer , heb het nou geprobeerd met de Samsung van mijn vrouw , en toen deed ie het wel in de Ford .

Denk dat het aan een of andere instelling van de telefoon ligt , die ik niet kan bedienen .

Op het plaatje van de tel van mijn vrouw kan ik wel wat doen met de standaard instelling , en op het plaatje van mijn toestel kan ik niks doen met de standaardwaarden .

Zie de fotootjes .

Screenshot_20200126_161614-270x501.jpg

20200126_161511450-270x480.jpg

Bovenste is mijn toestel en onderste van mijn vrouw .

6 hours ago, Willem O said:

Bovenste is mijn toestel en onderste van mijn vrouw .

Tja Willem, bij de vrouwen 🙆 is het altijd beter, zij smachten meer naar méér en meer 😒. Dus jij hebt toch niet zo'n slimme smachtende phone begrijp ik 😳! Een dure Samsung (®de €300,- en hij wordt nooit meer gemaakt zegt Coolblue 😥😂) nog wel 😟😏

Dus dan stiekem die telefoons verwisselen, tenminste als die/je vrouw 🤷 zo slim is 🤓, en je bent goedkoop gered 😃. Of dat gevolgen heeft, en je trekt aan het kortste einde 😳, tja jij moet er mee leven voor de duur van je leven, plus duur (Samsung) is nog altijd niet goedkoop, dat zie je nu wel weer, hij ziet Sygic Car Nav. nog niet eens 😎

En nog iets, Samsung wordt gedwongen om updates te blijven doen 😏. Daar wilde die Samsung ook vanaf. Koop maar een dure nieuwe was hun device! 

🤔 USB OTG Checker (uit de Google Play Store) installeren op je niet al te slimme phone, en die verteld of je 🧐😏 phone "OTG" compatibele is?? 

Succes man 🤠 

Edited by Pieterke

Hoi , toestel is van het werk en nagenoeg hetzelfde , denk dat het met de beveiligings instellingen te maken heeft , ze kunnen op afstand meekijken .

Zal er niks anders opzitten dan het toestel naar fabrieks instellingen te zetten en alles weer opnieuw erop .

Weet nu in ieder geval dat het werkt met mijn Fiesta .

Ben ik toch weer even zoet ermee .

Maar bedankt , en OTG had ik ook al uitgeprobeerd en dat was goed .

Gr Opa Willem .

3 hours ago, Willem O said:

Hoi , toestel is van het werk en nagenoeg hetzelfde , denk dat het met de beveiligings instellingen te maken heeft , ze kunnen op afstand meekijken .

Zal er niks anders opzitten dan het toestel naar fabrieks instellingen te zetten en alles weer opnieuw erop .

Weet nu in ieder geval dat het werkt met mijn Fiesta .

Ben ik toch weer even zoet ermee .

Maar bedankt , en OTG had ik ook al uitgeprobeerd en dat was goed .

Gr Opa Willem .

Zoete lieve opa Willem, fijn dat je eruit bent met de slimme Samsung telefoon, en gangk joa vroet mit dea geit. We kunnen mekaar helpen, jij laat tenminste iets (terug) horen en doet niet flauw 😃! wat velen niet en wel doen 😲

Hoi , zag een filmpje op YouTube over CarMode uit de Galaxy Store , heb deze geinstalleerd en in 1e instantie deed Sygic niks , USB los gekoppeld en weer erin en voila , ineens Sygic op mijn Sync scherm van de Fiesta .

Nu nog wat rommelen met het geluid , want dat is nog niet jofel , weet niet of dat via Bluetooth gaat of via USB .

Maar denk dat dat ook wel gaat lukken .

De telefoon moet eerst ontgrendeld zijn bij/met een eventuele pincode etc., plus het scherm moet aanstaan (auto op ACC/of gestart., dan moet/mag je pas de slimme phone USB connectie maken met het scherm (usb kabel dan pas inpluggen) ! Anders werkte het niet, althans bij mij 😏! Bij mij, ja bij miiiijjjj. 

Alle andere nav. app's moeten uitgevinkt zijn in je Sync3 scherm zegt Sygic op de site 😚.

De NL stembegeleiding (tutje Maria of stoere Willem) kwam bij mij te installeren nadat ik een bestemming / en start ingevoerd had via het Sync3 scherm. of dat nog is na updates, geen idee?? ☺. 

Je telefoon is de master, die leverd/bestuurd de benodigde data aan/naar je scherm 🤓. Ik doe dit effe uit mijn hoofd, maar weet niet meer precies alles 😇

Willem, succes 🤓