Jump to content
Fiestaclub.nl

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb net SYGIC GPS Navigation v18.2.4 geinstalleerd op mijn Samsung Galaxy S9, deze heeft Android 9.

Nu heb ik geprobeerd om deze navigatie te koppelen met mijn SYNC3  Build 19205_PRODUCT , via de handleiding van Ford op Youtube:  How to connect Sygic Car Navigation with Ford SYNC3

Echter... ik kom er helemaal niet uit, geen idee wat ik fout doe, ben ook nieuw hier.

Kan iemand mij wellicht stap voor stap, of via een handleiding (link) hiermee verder helpen.

Ik had net wel ergens gelezen, dat dit wellicht een Android 9 probleem zou kunnen zijn. 

Echter, de navigatie WAZE, en Android Auto werken wel prima.

Als ik misschien meer informatie kan geven, dan hoor ik het graag.

Heb een Ford Fiesta Titanium MK8 uit 2017.

Sygic gebruikt toch de Ford Sync API en niet Android Auto/Apple Carplay?

Volgens mij doet dan sowieso raar als je die andere ook aan zet (dus via usb).

Ander de ford sync app op de auto verwijderen (vraag me niet hoe je dat precies doet, moet vast ergens kunnen in het apps menu) en dan opnieuw koppelen?

Ik weet niet of het voor Android ook geldt, maar op iOS heeft Sygic 2 apps. Sygic GPS voor de telefoon (die volgens mij ook via een add-on op Carplay werkt) en Sygic Car Navigation die via applink werkt. Afgaande op je bericht heb jij de eerste...

https://www.sygic.com/gps-navigation

https://www.sygic.com/car-connected-navigation

18 hours ago, MFiesta said:

Ik weet niet of het voor Android ook geldt, maar op iOS heeft Sygic 2 apps. Sygic GPS voor de telefoon (die volgens mij ook via een add-on op Carplay werkt) en Sygic Car Navigation die via applink werkt. Afgaande op je bericht heb jij de eerste...

https://www.sygic.com/gps-navigation

https://www.sygic.com/car-connected-navigation

Een voor alleen de telefoon en een voor usb connect to the Sync3 screen (Sygic car Navigation) 🤓

Nee je hebt de car navigation nodig, die app is voornamelijk bedacht om met systemen als sync3 via USB te connecten. 

De app die je nu hebt werkt vooral op je telefoon. Wellicht even de website van sygic doorlezen die geeft je meer info over wat beide apps kunnen. 

Ik zat net op de website te kijken van Sygic, volgens mij doe ik niks fout, wellicht zie ik iets over het hoofd

Denk dat je toch de andere app moet hebben. Heb ff screenshot uit de android store gemaakt

2019-10-06 19_47_55-sygic - Android-apps op Google Play.jpg

Thanx, alweer bedankt, ik ga deze nu op de phone zetten en nog effe kijken. 

In eerste instantie werkte het niet, maar ik zag ineens dat Android Auto nog was geselecteerd in de Sync 3.

Nu werkt het.

Hoi , mocht Sygic het gaan doen hoor ik het graag , heb hetzelfde probleem .

Heb Sygic car connected maar krijg hem niet aan de gang , volgens de dealer heb ik Sync3 in de auto , maar het systeem laat wat anders zien .

Heb je een mk8? Sync3 updaten naar 18205 dacht ik, of hoger (3.4)! Ik weet niet de hoogte van de versie nr. uit mijn hoofd. Vin nr. intikken op de Ford site, en je ziet of er updates zijn voor je wagen?

Bij mij werkt Sygic Car Connect gewoon. En heb geen andere nav's (koppelings app) aanstaan/aangevinkt 🧐. Alles moet uit staan zegt Sygic ook op hun website 🤓

Hoi , bedankt hoe weet ik of ik mk8 heb ?

Zie wel als ik het contact aanzet , alleen Ford op het scherm staan en geen Sync erbij .

Volgens het systeem had ik geen updates nodig , en draait het systeem volgens de dealer op Sync3 .

Alleen kom ik daar zelf niet achter , het is een nieuwe auto .

Gr Willem

@Willem O Hier kun je zien welk type Fiesta je hebt. Alleen de MK8 (vanaf bouwjaar 2017) heeft Sync 3, oudere modellen dus niet.

Hier kun je zien of er updates voor jouw Sync 3 en navigatie zijn. Je VIN (voertuig identificatie nummer) vind je aan de buitenzijde van de auto, bij de voorruit, aan de onderzijde van de bestuurderskant.

https://www.ford.nl/onderhoud-en-service/support/sync-en-bluetooth-ondersteuning/update#/

Hoi en bedankt , dan zou ik dus de mk8 hebben , ik zal vanmiddag wat foto,s proberen te maken en dan uploaden als het lukt .

Maar wat heb ik wel en niet nodig om Sygic draaiend te krijgen ?

Heb Android Auto op de telefoon ( Samsung A8 2018 ) .

Poweramp app en tune radio geeft ie wel aan en Bluethoot werkt ook naar behoren , muziek op de telefoon en bellen gaat goed .

Willem, minimaal Sync3 scherm (via je vinnr ......... zoals je al gelezen hebt) updaten naar 18... of hoger 😃. Op je telefoon via GooglePlay Store het iinstaleren van Sygic Car Connect, met de benodigde landen krt. ! Heb je voldoende vrije geheugen op je slimme Samsung phone 🤔 (je hoeft niet alles te downloaden van de landkaarten, alleen wat je nodig acht, spaart gigabites aan opslag geheugen 😃). Nu weet ik niet meer of de Sync3 app automatisch geinstalleerd wordt op je Sync3 scherm voor te kunnen koppelen via een USB kabel naar je telefoon. 

De telefoon moet eerst ontgrendeld zijn bij/met een eventuele pincode etc., plus het scherm moet aanstaan (auto op ACC/of gestart., dan moet/mag je pas de slimme phone USB connectie maken met het scherm (usb kabel dan pas inpluggen) ! Anders werkte het niet, althans bij mij 😏

Alle andere nav. app's moeten uitgevinkt zijn in je Sync3 scherm zegt Sygic op de site 😚.

De NL stembegeleiding (tutje Maria of stoere Willem) kwam bij mij te installeren nadat ik een bestemming / en start ingevoerd had via het Sync3 scherm. of dat nog is na updates, geen idee?? ☺. 

Je telefoon is de master, die leverd/bestuurd de benodigde data aan/naar je scherm 🤓. Ik doe dit effe uit mijn hoofd, maar weet niet meer precies alles 😇

Willem, succes 🤓 

Hoi , heb alles al geinstalleerd wat je aangeeft en dat werkt op de tel. en Sync zou niet geupdate hoeven worden volgens Ford .

En ik gebruik de originele usb 3 kabel van de telefoon .

Maar wat zou het systeem moeten aangeven op het display als je de auto start , bij mij geeft ie alleen Ford aan en geen Sync erachter , wat ik ook al bij andere te zien kreeg .

3 minutes ago, Willem O said:

Hoi , heb alles al geinstalleerd wat je aangeeft en dat werkt op de tel. en Sync zou niet geupdate hoeven worden volgens Ford .

En ik gebruik de originele usb 3 kabel van de telefoon .

Maar wat zou het systeem moeten aangeven op het display als je de auto start , bij mij geeft ie alleen Ford aan en geen Sync erachter , wat ik ook al bij andere te zien kreeg .

Het ford logo geeft nooit sync aan. Dat is alleen bij de oude sync 2 welke nooit in de fiesta gezeten heeft.

Als je het shiny ford logo hebt heb je een 2.5 of 3 model welke allbij de "applicatie" tab hebben waarmee je de applicaties moet kunnen installeren/installen.

Je kan overigens ook android auto sideloaden en dat gebruiken.  https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

18 minutes ago, TristanT said:

Het ford logo geeft nooit sync aan. Dat is alleen bij de oude sync 2 welke nooit in de fiesta gezeten heeft.

Als je het shiny ford logo hebt heb je een 2.5 of 3 model welke allbij de "applicatie" tab hebben waarmee je de applicaties moet kunnen installeren/installen.

Je kan overigens ook android auto sideloaden en dat gebruiken.  https://www.androidplanet.nl/tips/android-auto-downloaden/

De radio knoppen Aan/uit gelijk met spoel terug toets meer dan 5sec. ingedrukt houden (mk8), dan kom je in het radio menu 🤓. Scroll door dit menu en je komt bij Sync3 uit wat voor versie dat je hebt op je Syns3 systeem 😃. (Bij mk8 he!) 

Willem, Sygic is niet gratis, lifetime (€55,- 😲) every month updates! And that's cheaper and better than very Expencive orginal Ford nav. 🤓 .

Zal straks even kijken als ik thuis ben , overigings heb ik Android Auto ook geinstalleerd 

5 minutes ago, Willem O said:

Zal straks even kijken als ik thuis ben , overigings heb ik Android Auto ook geinstalleerd 

Die uitvinken zegt/zei Sygic op het web 😊. Schijnbaar geeft dat problemen toen ik S C C installeerde toendertijd! Nu, geen idee ermee 🤔

Is het mogelijk dat je mij die link van Sygic geeft , kan ik zelf ook even kijken wat wel en niet moet , alvast bedankt .

53 minutes ago, Willem O said:

Is het mogelijk dat je mij die link van Sygic geeft , kan ik zelf ook even kijken wat wel en niet moet , alvast bedankt .

https://help.sygic.com/en/sygic-car-navigation 

Ik zie Sygic Car Connected niet meer, is dat dan Sygic Car Navigation geworden  🧐. I hope it for you Willem, is this link the right one. 🤓 Scroll op de site en wysiwyg 😃. Succes. 

Update:

Sygic Car Connected Navigation heet ie nu 😊

Edited by Pieterke

Het is inderdaad car navigation geworden . Maar alvast bedankt , ga straks ff kijken .

Bedankt dat jullie mee willen helpen .