Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
MartinST-line

Elektrisch inklapbare spiegels Fiesta mk8

Recommended Posts

In afwachting van mijn Fiesta ST line die als optie elektr. inklapbare spiegels heeft heb ik hier een vraag over. Nu is het zo dat de spiegels automatisch inklappen bij vergrendelen van de deuren. Kun je het ook zo instellen dat je zelf bepaalt wanneer je de spiegels ingeklapt wil hebben als je naast de auto staat?

Bij de Mk7.5 kan je het uitzetten. Ze klappen normaal automatisch in bij vergrendelen. Bij de spiegelsteller zit een knop om ze ook in te klappen op andere momenten bijv als je in de auto zit.

1 hour ago, MartinST-line said:

In afwachting van mijn Fiesta ST line die als optie elektr. inklapbare spiegels heeft heb ik hier een vraag over. Nu is het zo dat de spiegels automatisch inklappen bij vergrendelen van de deuren. Kun je het ook zo instellen dat je zelf bepaalt wanneer je de spiegels ingeklapt wil hebben als je naast de auto staat?

Er zitten bij mijn mk8 Titanium twee knoppen voor stellen van de spiegels. 🤔 dus dat heeft geen inklap functie! Moet dus kompleet nw. spiegels op gemonteerd worden op deze uitvoering, wil je inklap functie hebben. En dat zal wel een paar duiten kosten 😒🤑

@TristanT: uitzetten wil ik niet en van binnenuit inklappen is mij duidelijk. Laat ik het wat verduidelijken op deze manier, wat ik bijvoorbeeld wel handig zou vinden is dat je bij 1x drukken op de afstandsbediening de deuren op slot gaan, druk je nog 1x dan klappen de spiegels in. Misschien dat je dit kunt programmeren?

Ik heb de dealer even geraadpleegd, maar wat ik wil kan helaas niet. Je kunt via het menu wel de functie helemaal uitzetten.

1 hour ago, MartinST-line said:

@TristanT: uitzetten wil ik niet en van binnenuit inklappen is mij duidelijk. Laat ik het wat verduidelijken op deze manier, wat ik bijvoorbeeld wel handig zou vinden is dat je bij 1x drukken op de afstandsbediening de deuren op slot gaan, druk je nog 1x dan klappen de spiegels in. Misschien dat je dit kunt programmeren?

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je dat willen? Ik vind zelf dat het wel prettig werkt zo, dat automatische inklappen. Bijkomend voordeel is dat je meteen kan zien of je de auto wel op slot hebt (ik wil dat nog wel eens vergeten, keyless entry was bij nader inzien geen gekke optie geweest 😋).

7 hours ago, bickel said:

Er zitten bij mijn mk8 Titanium twee knoppen voor stellen van de spiegels. 🤔 dus dat heeft geen inklap functie! Moet dus kompleet nw. spiegels op gemonteerd worden op deze uitvoering, wil je inklap functie hebben. En dat zal wel een paar duiten kosten 😒🤑

Bij de 7.5 is het zo dat als je geen spiegel selecteerd (middenste stand) en dan naar beneden drukt (of even ingedrukt houd) hij inklapt. Mocht het nog voor iemand interessant zijn.

@Leon Fiesta: nee hoor, helemaal geen stomme vraag. Eerder logisch. Ik had eerder gelezen dat iemand met het auto wassen last had van inklappende spiegels. Dus ik dacht dat het misschien simpel op te lossen was in het menu of programmering. Maar klopt helemaal wat je zegt, het is best wel handig zoals het nu is. Bovendien, kan ook niet anders..😁

35 minutes ago, MartinST-line said:

@Leon Fiesta: nee hoor, helemaal geen stomme vraag. Eerder logisch. Ik had eerder gelezen dat iemand met het auto wassen last had van inklappende spiegels. Dus ik dacht dat het misschien simpel op te lossen was in het menu of programmering. Maar klopt helemaal wat je zegt, het is best wel handig zoals het nu is. Bovendien, kan ook niet anders..😁

Had ik ook, dit komt door de automatische vergrendeling die dan aan staat denk ik. Sleutel in contact en probleem opgelost.

2 hours ago, TristanT said:

Had ik ook, dit komt door de automatische vergrendeling die dan aan staat denk ik. Sleutel in contact en probleem opgelost.

De MK8 heeft geen contact 😋

3 hours ago, MartinST-line said:

Je kan toch gewoon je auto niet op slot doen?

Dat klopt Leon, maar bij keyless entry gaan de spiegels naar binnen als je de sensor aanraakt, ook bij wassen. Vreselijk onhandige optie hoor dat keyless entry..#sarcasme off😉

24 minutes ago, MartinST-line said:

Dat klopt Leon, maar bij keyless entry gaan de spiegels naar binnen als je de sensor aanraakt, ook bij wassen. Vreselijk onhandige optie hoor dat keyless entry..#sarcasme off😉

Ow zo, wist niet dat je die optie had. Dat verklaart het één en ander 😅

Kwam toevallig bij een AutoWeek-review soortgelijke problematiek tegen. Ik citeer: "Dat van die inklappende spiegels en dichtgaande deuren tijdens het wassen is wel herkenbaar. Oplossing: Je sleutel niet in je zak houden tijdens het wassen, maar buiten het bereik van de auto laten liggen. Veel plezier ermee verder!" Het kan soms heel simpel zijn :grin:

Sign in to follow this