Jump to content
Fiestaclub.nl
Wolters1991

problemen ford fiesta mk5 1.4 2003

Recommended Posts

hoi ik hoop dat hier iemand is die mij verder kan helpen...

ik heb sinds kort een fiesta mk5 1.4 van 2003.

de auto loopt met een warme heel slecht en geeft overslag op cilinder 4 aan.

ik heb ondertussen het volgende vervangen.

luchtfilter 

benzinefilter

olie

bougies

gasklephuis(voor een gebruikte)

bobine(voor een gebruikte)

injectorrail

uiteindelijk de kop eraf gehaald

nieuwe koppakking geplaats

kop weggebracht en laten vlakken.

gelijk nieuwe distributieriem en waterpomp geplaats.

koud loopt de motor goed.

hoe warmer die word hoe slechter loopt wel op 4 cilinders maar ploft af en toe wat. en begint te stotteren met optrekken.

sinds vandaag blijft de motor soms niet meer stationair draaien en geeft die soms eac fail aan.ofzoiets aan  maar een kleine 20 sec beetje gashouden dan wel blijft die wel weer lopen.(soms reageert die niet op het gaspedaal na opnieuw starten wel.)

met de vacuumslang van het pompje loopt die iets hoger in de toeren maar wel iets beter. ploft dan ook nog af en toe

de auto loopt beter dan voor alles vervongen is, sinds het probleem er is.

daarvoor liep die prima geen problemen. ik kan er nu wel mee rijden ene moment trekt die goed op,het andere moment stottert die weer en gaat soms het motorlampje aan.

met uitlezen geeft die cilinder overslag cilinder 4 aan.

sinds vandaag eac fail.

verder geeft die niks aan.

ik ga morgen nog de inlaat pakkingen vervangen. 

wie zou anders nog weten wat het kan zijn en heeft dit misschien al eens gehad alle tips zijn welkom. heb er al zoveel aan gedaan en geld ingepomt dat ik het zonde vind het nu weg te doen.

Klinkt raar, maar waarom heb jij een gebruikte bobine gemonteerd? Deze zijn enorme probleemgevallen

Klinkt mij als een onstekingsprobleem, zorg dat dit goed is, anders ben je straks verder van huis als in een ecu die stuk gaat

Heb jij al een compressietest gedaan, injectors verwisseld 4 naar 2 en 2 naar 4. Controle van de bougiekabels. Hoe vonkt de 4e?