Jump to content
Fiestaclub.nl
DJ85

Krakend/Speling voorwielen

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een Fiesta MK7 Titatnium, sinds de droge tijd hoor ik als de auto even stil heeft gestaan bij de voorwielen krakend geluid, of geluid dat lijkt op dat er ergens speling zit en met namen als ik hobbeltje overga of een bocht maakt in een straat, ik hoor van verschillenden mensen dat dit een kwaaltje is van de fiesta`s, iemand ervaring mee? of hoe dit op de lossen? 

@DJ85 Zover bij mij bekend zijn de stabilisatorrubbers een zwak punt. Vervangen is niet zo eenvoudig voor een leek, want vaak moet het subframe onder de auto uit en de auto moet daarna ook opnieuw uitgelijnd. Als tijdelijke oplossing wordt er vaak wat vet aan gesmeerd en dan is het geluid meestal minder of zelfs weg.

Zet dit topic even bij het juiste topic in Onderhoud, reparatie en problemen. Heb je veel meer kans op adviezen en of reacties.

2 hours ago, Franciscus said:

@DJ85 Zover bij mij bekend zijn de stabilisatorrubbers een zwak punt. Vervangen is niet zo eenvoudig voor een leek, want vaak moet het subframe onder de auto uit en de auto moet daarna ook opnieuw uitgelijnd. Als tijdelijke oplossing wordt er vaak wat vet aan gesmeerd en dan is het geluid meestal minder of zelfs weg.

Bedankt voor je feedback, als ik hier niks aan doe kan het dan kwaad? buiten dat het wel erg irritant is.

47 minutes ago, allesklusser said:

Zet dit topic even bij het juiste topic in Onderhoud, reparatie en problemen. Heb je veel meer kans op adviezen en of reacties.

Gedaan, bedankt.