Jump to content
Fiestaclub.nl
Vroemvroem

Kees stelt zich voor

Recommended Posts

Blijkbaar moet ik mij even voorstellen. 😀

Ik ben Kees, 36 jaar. 

Ik ben sinds vandaag eigenaar van een witte Ford Fiësta met de kleinst mogelijke motor. 🤨 Ik zit op het forum om te kijken of het mogelijk is om de auto net een beetje op te voeren zodat hij iets meer pit heeft op de snelweg. 65pk is toch een beetje schraal voor zo'n auto. 

1280x960.jpg

Welkom Kees, ik rijd op dit moment dezelfde auto (tijdelijk) en inderdaad, de 65pk is wel wat weinig. Veel schakelen..

Chiptuning kan op deze motor, ga je naar 90pk ongeveer!

3 minutes ago, DSonnema said:

Welkom Kees, ik rijd op dit moment dezelfde auto (tijdelijk) en inderdaad, de 65pk is wel wat weinig. Veel schakelen..

Chiptuning kan op deze motor, ga je naar 90pk ongeveer!

Heb je het zelfde laten doen Danny? Wat is jouw ervaring hiermee? 

Just now, Vroemvroem said:

Heb je het zelfde laten doen Danny? Wat is jouw ervaring hiermee? 

Ja, dankzij de 90pk kom je overal wat vlotter mee weg en schakel je (veel) minder. Ik ben zelf nogal een "doorrijder". Het verbruik is wel wat verbeterd, maar geen schokkende resultaten door mijn rechtervoet. Wel loopt de motor voor m'n gevoel veel soepeler en wat fijner. 
Deze week komt m'n nieuwe Fiesta, en ook die gaat t.z.t. weer aan de chiptuning 

1 minute ago, DSonnema said:

Ja, dankzij de 90pk kom je overal wat vlotter mee weg en schakel je (veel) minder. Ik ben zelf nogal een "doorrijder". Het verbruik is wel wat verbeterd, maar geen schokkende resultaten door mijn rechtervoet. Wel loopt de motor voor m'n gevoel veel soepeler en wat fijner. 
Deze week komt m'n nieuwe Fiesta, en ook die gaat t.z.t. weer aan de chiptuning 

Bedankt voor de info! Goed om te horen.

Waar ben je geweest en wat heb je betaald als ik vragen? 

Bij Unlimited Tuning. Heb er zelf 350 voor moeten betalen. Het blijft altijd de vraag of het het waard is, maar vind vooral bij deze wel dat je meer "rust" hebt tijdens het rijden. Ik schakelde me soms echt gek :P

9 minutes ago, DSonnema said:

Bij Unlimited Tuning. Heb er zelf 350 voor moeten betalen. Het blijft altijd de vraag of het het waard is, maar vind vooral bij deze wel dat je meer "rust" hebt tijdens het rijden. Ik schakelde me soms echt gek :P

Thx! Ja, ik snap wel wat je bedoelt. Bedankt voor de info in ieder geval!

Welkom Kees! Leuke mk7

Chippen is inderdaad een goeie optie. Ik geloof dat het een 1.0 3 cilinder is? Valt niet heel veel meer uit te halen dan 90 pk inderdaad. Nog steeds een leuke auto!

25 minutes ago, bickel said:

Welkom Kees, ja 82 of 90kp is wat vlotter 😊

@bickel heb je zelf ook zoiets gedaan? Merkte je het verschil goed?

@DSonnema hoe deed jij dat met beurten? Werd de chiptuning dan niet overschreven?

Sinds de chiptuning heb ik alleen nog maar kleine beurt gehad.. Dus ga de grote beurt niet meer meemaken. 

On 18-9-2019 at 11:24, Vroemvroem said:

@bickel heb je zelf ook zoiets gedaan? Merkte je het verschil goed?

@DSonnema hoe deed jij dat met beurten? Werd de chiptuning dan niet overschreven?

Nee Kees, hij had standaard 96pk, die mk7 Trent 1.4 🤓