Jump to content
Fiestaclub.nl
StefanvWilgen

Fiesta MK3 Calypso RS Turbo Restauratie - GF-RB-15

Recommended Posts

Gisteren dus naar de sloop in Duitsland gereden. Helaas was de sloop Calypso al weg, waardoor ik dus bijna voor niks op en neer was gereden. Maar gelukkig stond er nog een MK3 5 deurs en 2 MK4's waar ik gelijk parts vanaf heb gehaald.

Het volgende er allemaal afgehaald:
- MK3 standaard pijpje carteronluchting naar luchtfilter (Mijne is aangepast op het moment)
- MK3 middenconsole inclusief switches en bakjes
- MK3 luchtroosters links en rechts
- MK3 klokje
- MK3 tellerbak met rand
- MK3 schakelpook
- MK3 deurhendelbakjes (4 stuks)
- MK3 binnenspiegel
- MK3 hemellicht
- MK3  binnenzijde achterlicht
- MK3 rubber over achterveerpoten
- MK3 achter ruitenwisserblad 
- MK4 voor ruitenwisserbladen
- MK4 spiegel rechts (mijn houder heeft een putje/beschadiging)
- Setje aftermarket speakers op de gok uit de MK3, helaas 1 opgeblazen

Wellicht nog wat vergeten te noteren in het lijstje. Maar gelukkig had de vorige eigenaar ook wat spare parts van een andere MK3 afgehaald, dus heb ik gelukkig al wat relais liggen. De parts die ik heb gehaald waren dan ook echt de parts die nog hetzelfde zijn in vergelijking met de mijne en waar ik wellicht ooit nog wat aan kan hebben. Motorblok en onderstel ben ik voor de rest vanaf gebleven, had ik geen tijd meer voor en de wagen was ook niet meer in perfecte conditie. Helaas waren de rubbers niet meer in goede staat of de verkeerde maat, deze zal ik dus ooit van een andere af gaan halen.

Na een kleine teleurstelling een uur geleden toch tegen een andere calypso aangelopen op het internet. Wederom in Duitsland en dit keer voor een prijs waar je absoluut geen nee tegen kan zeggen en je eigenlijk helemaal te pletter van lacht als je hoort voor hoe weinig die te koop staat. Verkoper gecontact en hoop deze week daar verder mee te kunnen.
Hopelijk snel dus meer info en wellicht al gelijk een dakje :D 

76717436_2647203932025893_82837959288008