Jump to content
Fiestaclub.nl
DSonnema

Ford Fiesta ST-line MK8 Frozen White

Recommended Posts

Hi allen!
Mijn naam is Danny uit Gorinchem. 

Na 2 Ford Focussen (2006- en 2012-model) en een uitstapje naar een Seat Ibiza FR-line, heb ik in mei een nieuwe Ford Fiesta ST-line besteld met wat leuke opties naar mijn mening. 
Helaas is door de fabrieksvakantie mijn auto een aantal maanden uitgesteld, maar a.s. zaterdag (21-09) is t dan zo ver, dan mag ik m ophalen!

Wat heb ik besteld?
Ford Fiesta ST-line 1.0eb 100PK
Kleur: Frozen White

Opties: 

• 17" lm-velgen (Rock Metallic)
  • Privacy Glass
  • Navigation pack: 8" display SYNC3 met B&O PLAY audiosysteem (675Watt) & DAB+
  • Winter Pack (verw. voorruit, stuurwiel en stoelen)
  • Cruisecontrol
  • Driver Assistance Pack 1
  • Comfort Pack
  • Visibility Pack 
  • Full-LED koplampen upgrade (die van de ST)
  • Elektrische ramen achter
  • Grote achterspoiler

Plannen:

• Chiptuning 
  • Wrappen mistlamp covers in ST-stijl
  • Mistlampen vervangen voor LED
  • En wellicht meer t.z.t.

Eerste foto's

Ug6Ab8J.jpg

fnWOPGL.jpg

KCVoLQc.jpg

Welkom Danny!

Mooie opties heb je gekozen. Bijna dezelfde als de mijne waar ik met smart op wacht. Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met de LED koplampen.

Welkom! Mooie complete ST-Line! Ik ben benieuwd naar het wrappen van de mistlamp covers aangezien mij dit ook wel wat lijkt op mijn eigen ST-Line. Ben je van plan dit zelf te doen of laat je het doen?

Thanks allen! 

@Franciscus Dankzij jouw review op Autoweek heb ik ook de LED-lampen genomen! Ben erg benieuwd

@MartinST-line Ik ook, hiervoor heb ik Bi-Xenon gehad en dat vond ik al een verbetering. Dit zou nog fijner moeten zijn in t donker

@Skippy Ik ga het eerst zelf proberen samen met een goede vriend die wat ervaring er mee heeft. Maar t schijnt wel gelijk een lastig paneeltje te zijn met de vele hoeken en vouwen, dus wie weet haha

@DSonnema Ontzettend leuk om te horen dat je iets aan mijn AutoWeek review hebt gehad!

Ik vind de LED-koplampen nog steeds erg fraai om te zien, zelfs als ze niet aanstaan. En Fiesta's met deze optie kom je bijna niet tegen op straat.

@Franciscus Klopt! Vind ze sowieso heel goed staan. Heb ze tijdens de proefrit natuurlijk niet in het donker kunnen testen. A.s. zaterdag is het zover, dan kan ik het zelf gaan ervaren gelukkig :)

Welkom Danny.

Ik zie het ook zo voor me, gewoon even de review van Bob uitgeprint en bij de dealer op het bureau gegooid. 'Doe me die maar' :grin:

Nou succes met het wrappen dan want get lijkt me inderdaad best een lastig paneeltje. Ga je voor de kleur die op de ST's zit(volgens mij een soort titanium zilver) of voor iets anders?

In ieder geval veel plezier als je hem zaterdag op gaat halen en ben benieuwd naar de foto's. 

On 21-9-2019 at 18:04, MartinST-line said:

Hey Danny, kom eens uit die gloednieuwe Fiesta..😁

Ik ben erg benieuwd naar de foto’s!😎

Ze staan er bij! :)
T is moeilijk om uit de auto te blijven haha!

43 minutes ago, MartinST-line said:

Ziet er goed uit en die led koplampen zien er fraai uit. Heb je ze al kunnen testen in het donker?

Ja gisteravond even, geeft een mooi helder wit licht! 

Ik zag wel dat de lampen zich tijdens het rijden/stilstaan verstellen in hoogte. 

Nu de herfst/winterperiode er weer aan komt zal ik gaan ervaren hoe het zicht echt zal zijn 

Ziet er mooi uit zeg! Die LED koplampen zien er gaaf uit. De auto oogt ook lekker laag zo half in de berm. Ik twijfel of ik de Fiesta nog wat lager ga leggen in de toekomst met een setje KW/ST Suspension verlagings veren. Dat zou op de ST Line nog zo'n 2cm moeten schelen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en houdt hem netjes 😉

9 hours ago, Skippy said:

Ziet er mooi uit zeg! Die LED koplampen zien er gaaf uit. De auto oogt ook lekker laag zo half in de berm. Ik twijfel of ik de Fiesta nog wat lager ga leggen in de toekomst met een setje KW/ST Suspension verlagings veren. Dat zou op de ST Line nog zo'n 2cm moeten schelen.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst en houdt hem netjes 😉

Thanks Ronald, ik hoop m ook lang netjes te houden! Nu de vraag of andere mensen dat ook gaan doen.....

Gave foto's! Mooi in het wit!

De LED koplampen zie je iets omhoog springen op het moment dat je tot stilstand komt, bijv. achter een andere auto bij het stoplicht. Ben er erg tevreden over; het licht is intens en schijnt ver genoeg naar voren. Heb na 8 maanden en 20.000 km nog geen reactie gehad dat ik iemand verblindde, dus de hoogteregeling werkt goed. Ook de scrollende richtingaanwijzer is cool 😁

Enig puntje van kritiek is dat de lampen niet erg ver in de breedte schijnen en de mistlampen (bochtverlichting) schijnen dan weer niet ver genoeg naar voren, dus dat is alleen handig in de stad of op parkeerplaatsen. Ow ja en dat als je groot licht aanzet, dat de bewegwijzeringsborden dan oververlicht zijn, zodat je bijna verblind wordt daardoor. Maar al met al dus heel tevreden.

Welke all-season banden (merk en model) zitten eronder? Vredestein?

8 minutes ago, Franciscus said:

Gave foto's! Mooi in het wit!

De LED koplampen zie je iets omhoog springen op het moment dat je tot stilstand komt, bijv. achter een andere auto bij het stoplicht. Ben er erg tevreden over; het licht is intens en schijnt ver genoeg naar voren. Heb na 8 maanden en 20.000 km nog geen reactie gehad dat ik iemand verblindde, dus de hoogteregeling werkt goed. Ook de scrollende richtingaanwijzer is cool 😁

Enig puntje van kritiek is dat de lampen niet erg ver in de breedte schijnen en de mistlampen (bochtverlichting) schijnen dan weer niet ver genoeg naar voren, dus dat is alleen handig in de stad of op parkeerplaatsen. Ow ja en dat als je groot licht aanzet, dat de bewegwijzeringsborden dan oververlicht zijn, zodat je bijna verblind wordt daardoor. Maar al met al dus heel tevreden.

Welke all-season banden (merk en model) zitten eronder? Vredestein?

:)
Ja ergens word ik erg blij van die "scrollende" knipperlichten. Jammer dan weer dat achterop gewoon een simpel bolletje zit.

Ik ga t ervaren met de koplampen. Zover vind ik t er gaaf uitzien, en geven ze een heerlijk wit licht. 

De banden zijn iig Vredestein, model moet ik even op terug komen.

1 hour ago, DSonnema said:

Ja ergens word ik erg blij van die "scrollende" knipperlichten. 

Persoonlijk vind ik ze heel irritant omdat ze afleiden van de rest van het verkeer net als knipperende fietslampjes (die je soms niet ziet omdat ze zo langzaam knipperen). Maar dat is uiteraard een persoonlijk dingetje.

1 hour ago, DSonnema said:

Thanks Ronald, ik hoop m ook lang netjes te houden! Nu de vraag of andere mensen dat ook gaan doen.....

Ja het totale gebrek aan bescherming op de flanken maakt me ook redelijk nerveus🙄 . Bij mij heb ik het eerste deukje al uit het rechter achter portier laten halen. Koste gelukkig maar 50 dus daar wou ik het niet voor laten.

@Skippy Ik twijfelde nog over de deurprotectors destijds, maar die klappen alleen uit als ik de deur open doe... niet ander volk. Dus heb ze maar gelaten. Hopelijk blijft het lang goedgaan.

@fiesta-mk5-tdi @bickel Thanks! :)