Jump to content
Fiestaclub.nl
Bauke

verschil hoogte auto links - rechts fiesta mk6

Recommended Posts

Zijn hier meer mensen die er last van hebben dat de rechter voor kant van de auto iets hoger staat dan de linker voorkant?

een tijdje terug een fiesta mk6 gekocht en deze was al verlaagd ( geen idee welke verlagingsveren hier onder zaten) maar ik heb er nu eibach veren onder gezet.  met die andere veren als met de eibach veren staat de rechter kant hoger.   nu is er ook een jongen bij me in het dorp die een zelfde fiesta heeft (met standaard veren) en die vindt ook dat de rechter voorkant hoger staat)

Het gaat om 7 mm..

@Bauke In de productie van de spiraalveren valt 7 mm verschil in wagenhoogte binnen de tolerantie.

Ervan uitgaande dat alles correct gemonteerd is (demper, veer, top lager) en dat de veer en veerschotel niet kapot zijn, is er niet veel aan te doen behalve andere veren monteren. Evt. zou je de veer links en rechts kunnen wisselen, maar dat is wat werk (veer moet daarvoor van de demper af en staat onder spanning).

Het kan ook deels worden veroorzaakt door een (klein) verschil is voertuigmassa linksvoor t.o.v. rechtsvoor, maar dat is moeilijk te zeggen zonder weegbrug.

Alles is correct gemonteerd (ben vroeger zelfs automonteur geweest) toplagers heb ik ook vervangen.  de veren die onder de auto zaten had ik ook last dat rechts voor wat hoger stond.  ik ga binnenkort toch eens de veren omwisselen en kijken wat het dan doet. (alles wil nu makkelijk los)  bout in de fusee was niet los te krijgen en de moer op de schokdempers boven wouden ook al niet los.  mooi alles nieuw en met een likje vet eraan :)

Dat er zoveel tolerantie mag zijn wist ik trouwens niet.

Als je de veren gedemonteerd hebt, kun je ze eens naast elkaar tegen een muur/plank leggen, zodat je kunt zien of ze even lang zijn of niet.

Heb je de hoogte gemeten nadat de auto gereden had? Dat geeft de nauwkeurigste meting. Als de auto net van de brug afkomt, zakt deze altijd nog een klein beetje als je gaat rijden.

ik zal de veren naast elkaar leggen en vergelijken. ik heb het gemeten na een rit van ongeveer 50 km.

Zodra ik ze eronder weg heb gehaald post ik het hier met het resultaat

toch ben ik benieuwd als andere fiesta mk6 rijders hier op het forum met een verlaging hier ook last van hebben...

Zijn de schokdempers links en rechts van zelfde merk en zelfde leeftijd? Misschien is er ooit eens 1 vervangen?

Schokdempers zijn wel origineel ford. Er zaten originele witte stickers nog op maar waren slecht leesbaar en lieten los, deze heb ik er afgehaald. Maar dan nog, zou er idd een keer 1 zijn vervangen van een diesel ofzo die toch net iets anders is.   Beste een schroefset eronder, kan ik hem goed afstellen kwa hoogte :)