Jump to content
Fiestaclub.nl
Draco

ST150 road to 200

Recommended Posts

Hoi hoi

Dit is m'n babe

504c7cf8c9.png

Jullie hebben 'm vast al wel 'ns voorbij zien komen

De 150 pk voelt heerlijk hoog in de toeren, maar toch word ik gek van alle turbotjes die 't winnen, dus ben ik van plan een road naar 200 pk te beginnen.

Ik heb er genoeg gezien die 200 pk uit de motor halen met de pumaspeed 205 kit, maar dat gaat mij te lang duren qua budget. Ik zit op school en werk maar 2 dagen per week... de auto kost al geld zat om te rijden ;).

Ik ben van plan een NPBoosted inlaatspruitstuk te installeren (mede omdat het cosworth spruitstuk nergens te vinden is voor onder 1000€)

daar komt een grotere throttle body op met cosworth 200 cams, een milltek uitlaat (moet me nog laten informeren welke de beste keus is) met een remap. Zo zouden we er moeten komen!

De cams geloof ik wel, maar hebben mensen hier ervaring met NPBoosted? Is dat aan te raden?

Greetz

Full mod list:

TRC Front splitter & Rear diffuser - 17 juni 2019 (aanschaf)

Ik heb eventueel nog een originele pumaspeed inlaat te koop in het rood.

8 hours ago, Michelvh said:

Ik heb eventueel nog een originele pumaspeed inlaat te koop in het rood.

Nice. Heb je misschien foto's? Ik heb wel interesse.

Je kan me opzoeken op facebook? Gino Pili

16 hours ago, Draco said:

Nice. Heb je misschien foto's? Ik heb wel interesse.

Je kan me opzoeken op facebook? Gino Pili

Zie PB

Vergeet in open air filter niet ;) 
Misschien placebo maar merkte zelf toch wel een verschil, en met raampje omlaag hoor je nog een leuk bonus geluid ook :D 

ps:

maar toch word ik gek van alle turbotjes die 't winnen

you and me both man.

2 hours ago, Gio said:

Vergeet in open air filter niet ;) 
Misschien placebo maar merkte zelf toch wel een verschil, en met raampje omlaag hoor je nog een leuk bonus geluid ook :D

CAI komt er zeker in! Heb ik niet op de lijst gezet, maar die komt wel. ;)

offtopic:

vanavond een dragrace(je) gedaan met een maat met een e-golf. Tot 70km/h lukte het 'm, daarna was het koppel van de verbrandingsmotor te veel voor 'm. Ik zal 'm nog eens uitnodigen als m'n road to 200 klaar is! haha

20 hours ago, Draco said:

CAI komt er zeker in! Heb ik niet op de lijst gezet, maar die komt wel. ;)

offtopic:

vanavond een dragrace(je) gedaan met een maat met een e-golf. Tot 70km/h lukte het 'm, daarna was het koppel van de verbrandingsmotor te veel voor 'm. Ik zal 'm nog eens uitnodigen als m'n road to 200 klaar is! haha

Nee hoor, het vermogen is helaas beperkt. 115 pk en 270 nm over de gehele range.

Nieuwe type vanaf 2017 135pk en 290 nm

Tegen 150 pk en 190nm koppel.

Jij wint het op gewicht en vermogen :-)

e golf: 10.4 sec van 0-100

e golf 2017: 9.6 sec van 0-100

st150: 8.4 sec van 0-100

Met dank van de tip van @Michelvh een zeer mooi inlaatspruitstuk ingeslagen. Heeft misschien exterieur wat werk nodig. Niet zeker of dat gaat gebeuren, tho. Wel gaat er een poetsdoek overheen en doorheen.

b4ae2a4bc6.png

De carterventilatie buis is al besteld, en dinsdag ga ik bij stage (Ford Wageningen) informeren of pakkingen en een ventilatie plug te krijgen zijn. Installatie komt waarschijnlijk pas over een paar weken.

Zit nog na te denken of ik 'm dan wil laten chippen, of eerst m'n inlaat wil laten opboren en dáárna laten chippen.

1 minute ago, Steelmaster said:

Zou dat laatste doen

Eerst hardware compleet en dan 1x goed laten chippen

Idd

Kan ook nog laten chippen na al m'n 200 mods. Maar dan zit er een spruitstuk op zonder map 😂

Lijkt mij dat de sensoren wel zorgen dat je auto niet te arm loopt. Dit weet ik niet 100% zeker maar er zijn hier vast mensen die dat wel weten

Alleen haal je nog niet alles eruit wat erin zit

1 hour ago, Steelmaster said:

Lijkt mij dat de sensoren wel zorgen dat je auto niet te arm loopt. Dit weet ik niet 100% zeker maar er zijn hier vast mensen die dat wel weten

Alleen haal je nog niet alles eruit wat erin zit

Ja, vgm zit er een MAP sensor op het spruitstuk die wel zorgt dat 't allemaal prima loopt

ik zit er alleen mee dat ik 't vermogen dan niet heb. Dit word nog even overwegen! ;)

Zit er geen aansluiting voor een map sensor? Een loze stop oid? Anders overwegen om hem er alsnog in te bouwen. Er word in de ecu aardig veel berekend op basis van de map waarde.

De carterventilatie pijp is binnen

Eerder deze week bij Ford Dealer pakkingen en klep aangeschaft

Tijd om te gaan beunen!

Vet ik ben benieuwd hoe jij naar de 200 gaat komen. Ik ben het ook van plan. Eens zien wat de verschillen worden

2 minutes ago, R.Zwiers said:

Vet ik ben benieuwd hoe jij naar de 200 gaat komen. Ik ben het ook van plan. Eens zien wat de verschillen worden

Het volgende lijstje zou rond de 203-209 moeten uitkomen (ligt ook aan staat v/d motor)

CAI, cosworth intake, 60mm throttle body, spec 200 cams, 4-1 evo 2 uitlaatspruitstuk, sport cats, milltek catback + een custom remap

Op het moment heb ik zelf alleen de cosworth (replica) intake geinstalleerd, heb dus nog een lange weg te gaan!

Het (replica) cosworth spruitstuk zit erop!

puu.sh/EwQ4v/a77d75e09a.png

Wat ik merk na installatie:

Lager maximaal koppel
Hoger koppel top end en onderin
Minder verbruik (wellicht door het meer koppel onderin druk ik het gaspedaal minder hard in?)
Motor loopt mooier / zuiverder
Meer pops & bangs (standaard uitlaat)
Geen motor foutcodes, verassend genoeg

Installatie was wel lastig. Moest veel slangen aanpassen om hem erop te krijgen. Overigens mis ik nog een beugel om 'm perfect the installeren, die moet ik nog zien te vinden, of zelf maken.

Ik zoek op het moment een mooie cold air intake. Helaas is die van mountune nergens meer te koop, alleen 2e hands.

De volgende stap word denk ik de catback van milltek. Of het uitlaatspruitstuk. Moet ik nog bedenken ;)

https://www.rivalmotorsport.co.uk/mountune-cold-air-induction-kit-black-ford-fiesta-st-mk6-2002-2008

Hier is die nog te koop.

Ik zelf wou gaan voor de Airtec openlucht filter. Dat koude lucht inlaat kan je zelf ook maken met wat PVC buizen. 

https://www.autosportmebu.nl/product/airtec-ford-fiesta-mk6-st-open-luchtfilter/

Qua plannen lijkt mijne het zelfde, maar is toch beetje anders. 

Ik heb al een catback van magnaflow. Standaard kat maar heb ook een kat vervangen ( rechte pijp) waar ik zelf een 200 cell race kat tussen wil lassen.

Manifold wou ik ook voor miltek gaan, weet alleen niet t verschil tussen evo 1 en evo 2?

Qua nokkenassen wil ik denk ik voor Newmanns ph 2 of 3 gaan met strakkere veren. 

Voor de inlaat ben ik in dubio, eigenlijk wil ik een hand gemaakte inlaat van fusionfabs, die zijn speciaal gemaakt om gebruik te maken van de ongeblazen motor. In plaats van de cosworth of soort gelijk dat een dip heeft bij lage toeren( wat je zelf al merkt). Echter die dingen zijn wel lekker aan de prijs haha. 

60mm throttelbody heb ik ook op de planning, heb al een adresje die hem voor me achter houd.

55 minutes ago, R.Zwiers said:

Manifold wou ik ook voor miltek gaan, weet alleen niet t verschil tussen evo 1 en evo 2? 

Volgens Pumaspeed is evo 1 het eerste manifold wat gemaakt is, en evo 2 een upgrade daarvan die later ontworpen is

Goed plan, thanks voor de CAIS tips. Is idd zeer overpriced. 200 pond + verzending... zit je op 250 euro zowat voor een luchtfiltertje, haha. Maar dan is het wel mooi.

Heb je misschien tips voor 60mm tb? Ik hoor van mensen dus 2.3 van de Galaxy, maar die lijkt drive-by-wire...

Rivalmotorsport stuur bij mij niet naar NL... :(

Oke thx dus dan de evo 2 dus.

mis eens rivalmotorsport eens mailen? Vragen of ze als nog kunnen verzenden naar nl. Ik vind t te gek voor een lucht filtertje. 

Ik ken iemand die een origineel 60mm klep.(zie ebay) Kan je gewoon nieuw kopen. Of je kan een 55mm laten vergroten. 

Zag op ebay ook 64mm vergrote kleppen. Echter probeerde ik op mn focus een 55mm te plaatsen. En dat vond de motor niet zo fijn. Dus te groot heeft ook geen zin. 

Ik weet niet of t kan, maar waarom niet een imitatie klep kopen op ali a 50,- en dan t binnen werk van de originele klep dr in te zetten. (Weet niet of dat kan)

51 minutes ago, R.Zwiers said:

Ik weet niet of t kan, maar waarom niet een imitatie klep kopen op ali a 50,- en dan t binnen werk van de originele klep dr in te zetten. (Weet niet of dat kan)

Overzetten zal niet werken, omdat de klep zelf ook vergroot moet worden als de opening groter wordt ;) en ik heb gehoord op andere fora dat je binnen 2 weken gezeur krijgt met dat ding van Ali.

Ja maar tis gewoon een as met een schijf wat als klep dient. Dat overzetten zou best moeten kunnen. Echter weet ik niet hoe t binnen werk van zon ali klep dr uit ziet. Ik ga t er niet op wagen. Ali is voor kleine dingetjes zoals clips enzo. Imo

Vandaag wat kleine dingen gedaan

De nylon bushing van de schakelas terug naar 12mm gezet en de as/bushing ingevet. Auto schakelt weer als nieuw! Zeker een aanrader om te doen. binnen 20 minuten gedaan.

ce38502d0d.png

Verder bandjes gelegd voor de winterset en een hitteschild van de uitlaat vastgezet, deze was afgebroken.

Hallo,

Ik lees dat je op zoek bent naar een 60mm gasklephuis.

Ik heb er een van auto-onderdelen24. Artikel nummer 89202. Bevalt me prima, geen problemen mee. Heb voor de zekerheid wel de accu klem een uurtje eraf gehad.

Vr groet

Maik