Jump to content
Fiestaclub.nl
Sign in to follow this  
Ritchie72

Autoi staat straks bijna 4 weken stil

Recommended Posts

Aangezien ik op vakantie ga, staat de auto straks bijna 4 weken stil bij het vliegveld.

Ik heb de Fiesta Titanium Ecoboost uit 2017 MK8.

Nu las ik net iets wat me wellicht kan verontrusten in de handleiding

"Portieren ontgrendelen

Druk op de toets om alle portieren te ontgrendelen.De richtingaanwijzers knipperen één keer lang om te bevestigen dat uw auto is ontgrendeld.

N.B.:  Als u de auto een aantal weken onbewaakt achterlaat, wordt de afstandsbediening uitgeschakeld.Door de auto te ontgrendelen en te starten, wordt de afstandsbediening ingeschakeld."

Moet ik nu rare roeren uithalen, ik heb keyless starten, en geen keyless entry.

Ik heb al iets gelezen over het gebruik van de sleutel, maar dit heb ik toch alleen maar nodig als de batterij leeg is neem ik aan.

🧐 Zou je niet gewoon elke week een keer op je AB kunnen drukken ?? Dus meenemen of thuisblijvers? opdracht geven 🤨 boe, ikke! Geen idee heb ik, zou het niet weten 😬

13 hours ago, Ritchie72 said:

Ik heb al iets gelezen over het gebruik van de sleutel, maar dit heb ik toch alleen maar nodig als de batterij leeg is neem ik aan.

Blijkbaar schakelt de AB zichzelf uit, juist om te voorkomen dat de batterij leeg raakt (neem ik aan). Mocht'ie niet reageren na die vier weken, dan dus even de auto een keer handmatig ontgrendelen bij het slot aan de bestuurderszijde, auto een keer starten en klaar. Volgens mij maak je je zorgen om een probleem dat geen probleem is :duim:

Sign in to follow this