Jump to content
Fiestaclub.nl
Jacoline

Lekkage aan bestuurders kant

Recommended Posts

Ik heb enorme lekkage aan de bestuurderskant.. de vloer is zeiknat. Lijkt vooral te ontstaan als de auto stil staat. Heb de paravan al los gemaakt en volledig schoon. Rubbers deur lijken ook in orde. Het is ook niet de airco omdat de nattigheid links begint en niet rechts.

Hoe ga ik te werk? Het is 3 deurs ford fiesta uit 2006 met dakraam. 

Hoe sluit ik uit dat het dakraam het probleem is? (Lekt niet direct vanaf dak dus water  zal op een of andere manier naar linksvoor moeten lopen.

Wat kan ik nog meer checken? Begint wel echt groot probleem te worden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Geen doorvoer tules lek waar kabel van de deur naar binnen geleid worden. Moet je bij de deur scharnieren de doorvoer rubbers eens controleren. 

Bij een vroegere fiesta de raamstijl waar de deurrubbers aan vast zitten, 🧐 eens iets omklappen en erachter kijken of er geen roest zit?? Die had bij ons kleine gaatjes achter deze deurrubbers in de raamstijl zitten 😬?? 

De tuinslang of in de wasstraat op het  dakraam/auto zetten 😃.

Jacoline, dat zou ik ook gedaan hebben, testen met externe gesimuleerde waterdouche 😀. Wel een beetje aan het milieu denkend met name het water verdrogings tekort, dus niet te lang onder de douche(s) 😒👍

Goede zaklamp meenemen, wasstraat binnenrijden, stoel in de achterste stand zetten en "schijnen" maar........, dan moet je toch iets kunnen zien.......